JOTA-JOTI 2020

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#46 Bericht door PA3RIS »

Het is voor ons (PA6JAM/J) even spannend wat er vanavond gaat gebeuren. Maar mochten we gewoon door kunnen gaan, maar doet de groep waar je normaal zit niet mee, meld je dan vooral even in dit weekend. Dan geeft dat misschien toch nog een beetje JOTA-gevoel. We zijn zelfs op 2 en 70 door vrijwel heel het land te werken.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#47 Bericht door elsinga »

Idee is om hier vanuit Heerenveen (waar onze groep ook geen JOTA gaat draaien) tegenstation te zijn. 2/70/HF/DMR, alles komt bij te staan (maar niet altijd tegelijk ;) ).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#48 Bericht door Ton_O_E »

Er hebben zich nu 7 groepen aangemeld voor het logboek, normaal zitten we zo kort voor de JOTA al wel rond de 40
om je een idee te geven :D
er staan 122 stations op de lijst
2019 -> 154 deelnemers
2018 -> 138 deelnemers
2017 -> 173 deelnemers
2016 -> 155 deelnemers
Het grootste deel heeft zich idd dus opgeven, met het idee dat het wel goed zou komen
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: JOTA-JOTI 2020

#49 Bericht door PA4WK »

Wil niet zeggen dat die 122 ook allemaal mee doen, ik ben bang dat het nog niet de helft gaat worden.
73 Wim PA4WK/J Roosrndaal
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#50 Bericht door Ton_O_E »

die conclusie trek ik ook, uit het aantal aanmeldingen bij het logboek
Voorheen PA3TON

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: JOTA-JOTI 2020

#51 Bericht door pe1ioc »

Hoor ik dat nu goed ..
Evenementen per direct vanaf morgen verboden ?
JOTA ?

Tjerk
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#52 Bericht door Ton_O_E »

morgen komt de nieuwe factsheet van scouting Nederland
daar zal ongetwijfeld het wel of niet door laten gaan van de jota genoemd worden
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#53 Bericht door PE2AAB »

We wachten inderdaad ook even de factsheet af. Het zal hoe dan ook in een zeer sobere vorm plaatsvinden mocht het doorgaan. Ik heb me alvast weer even ingeschreven voor het logboek. Ik merkte bij de test een pingeltje op na een gelogd station; is dit uit te zetten of moet ik dit op het browser tabblad specifiek doen? (weet niet of hij dat onthoudt als de browser wordt afgesloten namelijk).
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#54 Bericht door PE5PVB »

Op de website van de overheid valt Scouting onder de uitzonderingen.

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#55 Bericht door Ton_O_E »

PE2AAB schreef: een pingeltje op na een gelogd station; is dit uit te zetten .
Ja, met de volume-regeling van je computer :D
nee, eigenlijk
neem ik mee voor volgend jaar :D
Voorheen PA3TON

pa3ai
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 sep 2007, 20:32
Roepletters: PA3AI

Re: JOTA-JOTI 2020

#56 Bericht door pa3ai »

Ook wij (dr. Ariëns-Ingrid uit Hengelo) hebben inmiddels helaas besloten om dit jaar niet mee te doen.
Ik vraag mij af of er nog scouting groepen zijn die het nog wel zien zitten.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: JOTA-JOTI 2020

#57 Bericht door PA4WK »

Ook PA4WK/J de Baden Powell groep uit Roosendaal heeft vanavond besloten dit jaar niet mee te doen.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PD1PYF
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mei 2008, 08:42
Locatie: Roosendaal

Re: JOTA-JOTI 2020

#58 Bericht door PD1PYF »

PA4WK schreef:Ook PA4WK/J de Baden Powell groep uit Roosendaal heeft vanavond besloten dit jaar niet mee te doen.
Je bent snel..

Inderdaad geen JOTA-JOTI dit jaar. Na van de week de JOTI al geen doorgang te laten vinden vanavond ook de JOTA. Ja het is binnen de richtlijnen mogelijk, maar hoever wil je gaan om het toch door te aten gaan. Wij zouden na jaren afwezigheid met de JOTA groots uitpakken en door de huidige maatregelen doen dusdanig afbreuk aan het programma dat opzet die we voor ogen hadden niet gehaald kan worden. Zeker als je bekijkt dat de groep heel enthousiast was en dit naar de kinderen over wilde dragen denk ik niet dat dit dan goed gelukt was. De kans is dan groot dat de kinderen niet helemaal betrokken en enthousiaste waren en je geen goed gevoel overhoudt. Het idee was groots met een weekend voor alle kinderen, een kraan, gepionierde toren en het hele veld vol met activiteiten.

De kraan zou nog doorgaan maar wil je dat wel omdat er een evenement verbod is en het een verkeerde indruk geeft. Een toren poinieren? Alleen door -17 jarigen. Je kan dan lokaal een programma houden of draadantenne's ophangen maar VHF/UHF beperkt zich tot een aantal lokale groepen ( en dat zijn er niet veel in ons rayon) of werken via de repeaters. Ga je hiermee het echte JOTA gevoel uitdragen?

Liever volgend jaar opnieuw een poging om groots uitpakken en eventueel tussendoor nog een activiteit dan nu iets neer te zetten wat het eigenlijk net niet is.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#59 Bericht door PA3DAT »

Ook wij, de Vaandrig Lengton Groep in Zwolle (PA3DAT/J), hebben besloten dit jaar over te slaan.
Wij wilden ons beperken tot de radioamateurs en de stam (boven de 18, waaronder ook enkele radioamateurs), maar dat heeft onder deze omstandigheden toch weinig zin...

Het besluit is gevallen. Hopelijk volgend jaar mijn 41e JOTA.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#60 Bericht door PA3DJS »

Helaas ook wij (Jan Campert Groep) hebben vanavond besloten om dit jaar niet mee te doen aan de JOTA.

JOTA is bij ons een groepsbreed evenement waarbij het zenden een prima excuus is om samen met de gehele groep een leuk evenement te op te bouwen en te beleven. Gaandeweg is er steeds minder mogelijk, en dat haalt o.a. de groepsbindende lijm uit het evenement.

Omdat we een 18 jarige Explo hebben (die het zenddeel erg leuk vindt), hebben de explo's besloten niet te komen (heerlijk om die solidariteit te zien). De stam mocht met de nieuwe regels ook al niet. De Scouts zien het ook niet zitten, en de Welpengroepen ook niet. Over bleven de bevers en waterscouts. Oh ja, we hebben ook geen multifunctionele toren. Het karkas staat maar de rest wat hem voor de groep leuk maakt (als spelobject) is er niet.

Een deel van de zendamateurs ziet het ook niet zitten (waaronder ikzelf). groefweg 15 kinderen die een paar uur komen, en dan heb je het gehad. Dat weegt niet op tegen de hoeveelheid werk die nog verzet moet worden, ondanks dat er al aardig wat gedaan is (onderhoud aan antennes en steunpunten). Oh ja, de zendamateurs mogen ook niet meer blijven slapen om de spullen te bewaken.

Ik ga mij flink inspannen om met de radiofielen onder de leden en onze zendamateurs iets te doen als we in iets rustiger vaarwater zitten. We hebben inmiddels drie "coronaproof" sets (FT 7800, FT 991, TS590SG). Dat zijn sets met dubbele microfoon, waarvan het snoer een paar meter lang is. Het concept is ontstaan n.a.v. de ZOKA ronde.

Hopelijk kunnen we volgend jaar wel een leuke JOTA organiseren.

Plaats reactie