Extra JOTI op 3, 4 en 5 april 2020

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Extra JOTI op 3, 4 en 5 april 2020

#1 Bericht door PE2AAB »

Helaas zitten we door het Corona virus allemaal thuis en moeten we ook onze vrienden van Scouting missen.

De clubgebouwen zijn leeg, en de scoutfits hangen in de kast.
Het wereld bureau vond dat ook jammer en heeft dit aangegrepen om toch een Jamboree te organiseren waar iedereen toch aan mee kan doen. Namelijk thuis vanachter je eigen Computer. Het is een speciale Versie van de JOTI (Jamboree On The Internet). Dus laten we elkaar ontmoeten tijdens dit weekend van 3, 4 en 5 april en beleef met elkaar toch een leuke opkomst.

Dus 3,4,5 April vanuit je eigen huiskamer kun je toch dat Jamboreegevoel ervaren. Trek je Scoutfit aan, open de bijeenkomst met z'n allen via facetime of beeldbellen en ga aan de gang.
De Chatbox van Scoutlink.

Zoals ook tijdens de JOTA-JOTI ben je welkom op de chat kanalen van Scoutlink. Je kan deze bereiken via webchat.scoutlink.net

Natuurlijjk zijn er ook ontelbare andere online ideen te vinden die je samen kan uitvoeren. Deel ze ook vooral met ons!
Zo kunnen we toch weer samen bezig zijn met Scouting!

Het is een mooie oefening voor de JOTA-JOTI in Oktober. Daar hopen we jullie weer allemaal te mogen ontmoeten.
Bron: https://jota-joti.scouting.nl

N.B. Jammer dat het alleen JOTI betreft; ik zie ook nog mogelijkheden voor een additionele JOTA in de vorm van Ham Scouts en familieleden


youtu.be/wyJW7kEqe-c
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Extra JOTI op 3, 4 en 5 april 2020

#2 Bericht door elsinga »

Ik heb al bij de JJ commissie nagevraagd of we ook /J mogeen gebruiken, maar het antwoord lijkt nee te zijn. Ze willen geen mensen samen brengen en scouts via Google Meet et all laten deelnemen mag niet volgens de voorwaarden, zeggen ze. Dan zou het alleen om scouts gaan die toch al zendamateur zijn (en eventueel hun gezin).

Plus, dan wil je eigenlijk ook dat alle andere landen meedoen. En dat is best wat geregel.

Ik ga in elk geval TG907 in de gaten houden op DMR.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie