jota sstv 2019

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#16 Bericht door PE2AAB »

PA3HMP schreef:...Het leuke is dat je dan verschillende scout groepen kan versturen die op dat moment bezig zijn en het is eenvoudiger dan een atv verbinding maken
Met ATV kan dat ‘meerdere ontvangers’ tegelijk wel middels het gebruik van ATV repeaters maar inderdaad een stuk omslachtiger dan SSTV.
Ik zal eens kijken of ik nog ergens mijn sound interface kan vinden. Even ompluggen naar de juiste transceiver. Maar de prio blijft bij ons ATV, VHF/UHF spraak en HF spraak. Tevens hebben we dit jaar EME en QO-100. Een vol program. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#17 Bericht door PA3HMP »

PE2AAB schreef:
PA3HMP schreef:...Het leuke is dat je dan verschillende scout groepen kan versturen die op dat moment bezig zijn en het is eenvoudiger dan een atv verbinding maken
Met ATV kan dat ‘meerdere ontvangers’ tegelijk wel middels het gebruik van ATV repeaters maar inderdaad een stuk omslachtiger dan SSTV.
Ik zal eens kijken of ik nog ergens mijn sound interface kan vinden. Even ompluggen naar de juiste transceiver. Maar de prio blijft bij ons ATV, VHF/UHF spraak en HF spraak. Tevens hebben we dit jaar EME en QO-100. Een vol program. ;-)
tegenwoordig zijn er sets die al een geluidskaart erin hebben zitten, dan wordt het nog makkelijker.
ATV is lastiger, vooral omdat er op 70cm geen ingangen meer zijn en je dan eigenlijk de 70cm band bezet houdt, dan moet je hoger en dan is het al weer snel schotelwerk en een hoop gesleep en aanschafkosten naast wat we al allemaal meenemen.

We kijken wel vaak mee met atv via internet.

qo-100 zal dit jaar ook aanwezig zijn bij ons naast het hf en vhf gebeuren en er wordt een grote houten mast gebouwd, dus dat zal weer spannend worden. we zullen weer te horen zijn van 160M t/m 70cm

PE1NIL
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2015, 17:09
Roepletters: PE1NIL

Re: jota sstv 2019

#18 Bericht door PE1NIL »

PA3HMP schreef:Wie komen er dit jaar allemaal uit in SSTV (144.500) tijdens de jota ?
Wij PE1NIL/J zijn ook qrv met sstv van uit Gemert.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#19 Bericht door PA3HMP »

Leuk hoe meer zielen hoe meer vreugd

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#20 Bericht door PA1BVH »

SSTV staat al jaren op ons lijstje maar om een of andere reden komt het er niet van..
Ik ga het er weer op zetten, maar omdat we ook met een aantal andere aanpassingen en nieuwe spellen bezig zijn ben ik bang dat het er weer niet van komt.
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#21 Bericht door PA3HMP »

Zou leuk zijn als Riel ook in SSTV uitkomt

pa3ai
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 sep 2007, 20:32
Roepletters: PA3AI

Re: jota sstv 2019

#22 Bericht door pa3ai »

Ik denk dat ik na aanleiding van dit topic ook maar is ga kijken of wij ook wat kunnen doen.

Wat ik in ieder geval ga doen is de set altijd op 144.500 achterlaten en een blaadje met uitleg over sstv met een qr-code naar de android app robot36

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#23 Bericht door PA3HMP »

Goed idee, als de oudere scouts het programma op hun telefoon hebben dan kunnen ze meekijken

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: jota sstv 2019

#24 Bericht door Thom PA9T »

Wij hebben SSTV verwerkt in een avondspel voor alle Explorers, Stam en kaderleden. Hiermee gaan we tijdens een tocht door Oudewater foto's van locaties versturen, die ze ontvangen op een portofoon en kunnen decoderen met de Robot36 app!

Vorig jaar hebben we 50 man vermaakt op zaterdagavond met een toffe QR-code speurtocht met porto's, dus de lat ligt hoog :-)

PE1MR
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2011, 10:30
Roepletters: PE1MR
Locatie: Gouda

Re: jota sstv 2019

#25 Bericht door PE1MR »

Namens PA6JVH/J (Gouda, JO22ia) zal mijn XYL (PD4LYN) ook actief zijn met leuke SSTV plaatjes t.b.v. andere scoutinggroepen. Een aantal SSTV-programma's bieden de mogelijkheid een TWAIN-bron (bijv webcam) te gebruiken. Zo kun je een template combineren met een foto van blije scouts :-)
Michel PE1MR
JOTA PA65POL/J - Scouting Polanen, Monster - JO22CA28
WWFF/POTA/IOTA PA6ML - Special call voor portable activaties

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: jota sstv 2019

#26 Bericht door PA3HMP »

ik gebruik zelf ook een webcam en dan met twain invoeren in chomapix, zo heb je direct leuke foto's van de scout groepen die bezig zijn bij ons.

pa3ai
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 sep 2007, 20:32
Roepletters: PA3AI

Re: jota sstv 2019

#27 Bericht door pa3ai »

Thom PA9T schreef:Wij hebben SSTV verwerkt in een avondspel voor alle Explorers, Stam en kaderleden. Hiermee gaan we tijdens een tocht door Oudewater foto's van locaties versturen, die ze ontvangen op een portofoon en kunnen decoderen met de Robot36 app!

Vorig jaar hebben we 50 man vermaakt op zaterdagavond met een toffe QR-code speurtocht met porto's, dus de lat ligt hoog :-)
Wat een gaaf idee, net 16portos opgeladen :-) Toch maar is kijken of wij er wat mee kunnen.
Ik heb robot36 al wel is tijdens een hike gebruikt voor het kaartmateriaal, tussen de gesproken routebeschrijving door.

Zat zelf met de gedachten:
Plaatje via bluetooth naar een raspberry pi. Daar een overlay (Call en bestandsnaam als custom tekst) er over heen en dan (via al dan niet een check) via een porto automatisch de ether in als er geen ander plaatje verzonden wordt.
Maar daar zit ook nog wel wat werk in.

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: jota sstv 2019

#28 Bericht door PE1RIK »

Ik heb zelf nooit aan SSTV gedacht maar het klinkt zeker als een gaaf idee!

Vanmiddag gaan we opbouwen in Lochem en dan zal ik proberen de laptop aan te sluiten en sstv mee te laten lopen. Ik vind dit wel een hele leuke aanvulling voor de scouts!

Thom, PA9T, heb je wat meer achtergrond info voor het spel wat jullie gespeeld hebben? Voor volgend jaar dan.....

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: jota sstv 2019

#29 Bericht door PF1JM »

Lochem!
Dat moet voor ons te doen zijn!

Jeroen PF1JM
PI4SDH/J vanuit Olst JO32bi
Smile.... Tomorrow will be worse!

Plaats reactie