JOTA-JOTI 2019

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#46 Bericht door PE2AAB »

pa3dsc schreef:Gesorteerd op plaats postcode qth locator.
Lijkt me handig voor nabij stations om op de fiets te bezoeken.
Is maar een idee. Maak er niet te veel werk van
Ik doe niet mee dit jaar
Hi Martin, HIER staat de 'ruwe' versie vanuit het LS. Daar kun je zelf een sortering op los laten. Dit basisbestand heeft echter ook geen postcodes. Enige is dat ik een sortering kan maken op regio.

Regio L: (let op! data kan verouderd zijn omdat deze uit de landelijke lijst komt)
9 PA0M/J Dr Albert Schweitzer Eindhoven L JO21QL
11 PA0TLM/J Scouting Paulus Helmond L JO21UL
24 PA1LEO/J Burgemeester Herman Witte groep Eindhoven L JO21RL
27 PA1PTP/J Scouting Livingstone Eindhoven L JO21RL
44 PA3FFK/J Scouting Rijpelberg Helmond L JO21UL
47 PA3FTB/J Sc. Pres. F.D. Roosevelt Eindhoven L JO21SK
49 PA3GCJ/J Scouting Wielewaal Eindhoven L JO21RL
60 PA3RVG/J Scouting Beek en Donk Beek en Donk L JO21TM
98 PB7PH/J Scouting Stratum Eindhoven L JO21SK
99 PC5D/J Neil Armstrong Scouting Groep Geldrop L JO21SK
103 PD0DIB/J St. Stanislaus Kostka Veldhoven L JO21QJ
124 PE1FTV/J Hopman Latour Groep Eindhoven L JO21RK
133 PE1NIL/J Scouting Willibrordus Gemert L JO21UN
146 PE1ROK/J Scouting Aarle-Rixtel Aarle-Rixtel L JO21TM
147 PE2AAB/J Scouting Aalst-Waalre Waalre L JO21RJ
151 PE6SBW/J Sc.Burg.Welschen Meerhoven Eindhoven L JO21RK
154 PE9RIK/J Maurice Flacard Vlijmen L JO21OQ
160 PH9GFB/J Graaf Folke Bernadotte Eindhoven L JO21SK
161 PH9Z/J Scouting Doornakkers Eindhoven L JO21SK
182 JOTI Scouting Brouwhuis Helmond L
188 JOTI Scouting Panta Rhei Nuenen L
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: JOTA-JOTI 2019

#47 Bericht door Edwin FRN »

Onderstaande ADIF bevat alle NL deelnemers aan JOTA 2019:
http://www.pa6shb.nl/deelnemers/jota_callbook_2019.ADI

De verbindingen staan op het jaar 2000, dus als je deze importeerd in een log-programma, dan kun je de data in de log-lijst onzichtbaar maken met een filter op datum. Als je van het weekend een /j call invoert, dan wordt de naam, QTH e.d. van de group automatisch ingevuld. Ook zal het log-programma de juiste antenne richting weergeven. (Behalve bij de mobiele equipes)

Getest met CQRlog.
PA7FRN
pa6shb.nl

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#48 Bericht door Ton_O_E »

Als je http://multilog.endoria.net gebruikt, kun je de lijst op alle mogelijke manieren sorteren door op de title te klikken.
behalve op afstand en richting (omdat dit gebruiker-afhankelijk is)
knip de lijst en plak hem in excel en je kunt hem ook op afstand en of richting sorteren
komt verder geen hogere wiskunde aan te pas
Voorheen PA3TON

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2019

#49 Bericht door pe1hzg »

Nice, toch wel weer 191 groepen die meedoen.
ARRL rapporteert 200 stations voor de hele USA. Dat kunnen er nog 300 worden, maar dat is dan wel voor het hele land, zie http://www.arrl.org/news/jamboree-on-th ... s-on-track.

We doen het in dit stikstoflandje nog niet zo slecht.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2019

#50 Bericht door pe1hzg »

Voor belangstellenden: de landelijke organisatie heeft het tweede bulletin gepubliceerd, zie https://jota-joti.scouting.nl/.

Dit jaar is er door omstandigheden geen "eerste bulletin" geweest.

Ikzelf vind het prettig dat het ook via de website bekend gemaakt wordt omdat we niet onder mijn call ingeschreven zijn en ik normaliter die bulletings pas na de JOTA (of helemaal niet.... ) zie.

En de documentatie van de Wild-BITs lijt nu ook klaar te zijn. Het is wat moeilijk gegaan allemaal, ik hoop dat het volgend jaar soepeler gaat.

Geert Jan

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#51 Bericht door PA3RIS »

Helaas zitten er wat fouten in het 2e bulletin. Er is vanmiddag een nieuwe verstuurd die zo snel mogelijk ook op de website komt.

Gebruikersavatar
PE1RXU
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:46
Locatie: JO21LO

Re: JOTA-JOTI 2019

#52 Bericht door PE1RXU »

Lekker druk op de 80m ronde :mrgreen:

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
3671.00 kHz
Aan de rand van een afgrond is een stap voorwaarts meestal geen vooruitgang.

73, Alex.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: JOTA-JOTI 2019

#53 Bericht door TomNL »

Gisteren heb ik heel veel lokaal verkeer op 2M gehoord. Volgens mij veel meer dan vorig jaar. Leeft het meer? Zou leuk zijn!

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#54 Bericht door Ton_O_E »

Hier was het matig dit jaar, vooral HF was weinig leuks te werken.
2m wil vanuit Denekamp nooit echt mooi, daar zit een mega-bult in de weg richting west
Eigenlijk allen twente en achterhoek, en twee uitschieters naar Drente
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE1ORG
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2007, 08:19
Roepletters: PE1ORG
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#55 Bericht door PE1ORG »

PA3TON schreef:Hier was het matig dit jaar, vooral HF was weinig leuks te werken.
2m wil vanuit Denekamp nooit echt mooi, daar zit een mega-bult in de weg richting west
Eigenlijk allen twente en achterhoek, en twee uitschieters naar Drente
Bij ons in Hengelo (ov) vielen de afstanden ook een beetje tegen. 15el hark op 24mtr hoogte en veel meer dan de directe omgeving amper gehoord. Terwijl we toch heel wat foto's van hoge masten met horizontale antennes op bijvoorbeeld Facebook voorbij hebben zien komen.

Na een telefoontje van Vincent PE2VAV met een bevriende zendamateur in Sassenheim, hebben onze en hun scouts urenlang met elkaar galgje zitten spelen. S9 signaal over een afstand van 155km! Dus het kon wel.

Bakens PI7CIS 144.4160 & ON0VHF 144.4180 waren bijzonder goed te nemen, maar echt verre verbindingen bleven buiten Sassenheim helaas uit.

Eigenlijk zouden we speciaal voor de Jota een chatbox moeten hebben
zoiets als deze: [ http://www.on4kst.com/chat/start.php ]
Of bestaat er al zoiets voor deze toepassing waar ik geen weet van heb, dan hoor ik het graag! :D Misschien kan dat wel in combi met de Joti..
'73 Dion de PE1ORG

JOTA, VPK, SAILING, Yaesu FT-736r, 70&23cm_ATV, 70&23cm_DATV, QO-100_DATV
pe1org.nl

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: JOTA-JOTI 2019

#56 Bericht door pe1br »

Bij PA6JAM/J in Neede ging het prima op 2 meter:

16 element beam horizontaal en 15 element beam verticaal.
Meeste stations gewerkt op de verticale beam, tegenstations gebruiken toch vaak een verticale rondstraler.
Voordeel van de verticale beam t.o.v. de x300 boven in de mast is vooral dat wij op de aanroep frequentie een hoop lokale stations konden wegdraaien.

@PE1ORG leuk je weer eens gewerkt te hebben op de ATV repeater van Twente.

Afbeelding

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 413
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: JOTA-JOTI 2019

#57 Bericht door PD2EW »

@PA3TON
Die verbinding van Denekamp (Margaretha Sinclair) met Lochem (De Witte Wievengroep) over 47 km ging prima tussen die 'bulten' door, TOP! De kaart is onderweg..

@PA3TON
Sc. Hasseloo hebben we dit jaar volgens mij niet gewerkt, de collega's in Hengelo spraken we wel.

@PA6JAM
De verbinding met jullie ging ook prima, maar hemelsbreed is dat maar 15 km. Ook jullie kaart is onderweg!
Wij werken overigens al enkele jaren vanuit Lochem, niet vanuit Gorssel. Jullie gebruiken waarschijnlijk oude gegevens of een oude kaart..
Die x510 op 25 mtr bij jullie is iets waar wij van dromen, dat gaat het 'em hier echt niet worden, helaas.
Ons gebouw staat middenin het bos en elke boom rondom is aanzienlijk hoger dan alles wat wij aan combinaties van antennes en masten hebben. Masten bouwen is geen optie (vanwege de kleine groep) en hoogwerkers zijn dat ook niet (vanwege de plek).

Onze range op 2m met een x300 op de 9 meter mast, geplaatst op 21 meter grondhoogte, werd dit jaar uiteindelijk bijna 50 km.
De recordafstand die we behaalden met deze combinatie (77 km, over de Veluwe: Ernst van Kempengroep, Baarn) is helaas niet ge-evenaard, maar.. zolang het leuk gezellig is vind ik het prima!

Een verslagje staat op:
http://www.wijkamp.com/pd2ew/jota2019.html
Bijlagen
2019-bereik.png

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: JOTA-JOTI 2019

#58 Bericht door pe1br »

PD2EW schreef: Wij werken overigens al enkele jaren vanuit Lochem, niet vanuit Gorssel. Jullie gebruiken waarschijnlijk oude gegevens of een oude kaart..
Wij gebruiken het online log programma van PA3TON en daaruit heb ik deze kaart geknipt.
Misschien staan er nog oude gegevens in het programma ?

Gebruikersavatar
PE1ORG
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2007, 08:19
Roepletters: PE1ORG
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#59 Bericht door PE1ORG »

pe1br schreef:Bij PA6JAM/J in Neede ging het prima op 2 meter:

16 element beam horizontaal en 15 element beam verticaal.
Meeste stations gewerkt op de verticale beam, tegenstations gebruiken toch vaak een verticale rondstraler.
Voordeel van de verticale beam t.o.v. de x300 boven in de mast is vooral dat wij op de aanroep frequentie een hoop lokale stations konden wegdraaien.

@PE1ORG leuk je weer eens gewerkt te hebben op de ATV repeater van Twente.

Afbeelding
Zorgwekkend al die sprietjes :wink: Wij kunnen natuurlijk volgend jaar weer een spriet on top plaatsen maar of dat echt zin heeft... Zoals je al schrijft, gericht uiteraard wel, maar rondstralend niet heel veel. . Een jaar de tijd om daarover na te denken.

Ja, erg leuk om weer actief te zijn geweest met ATV!! En het werkte ook nog eens uitermate goed!
Voor ons was het een testje, kijken of het zou gaan werken. En ook gewoon voor erbij. Daardoor ook niet gekeken of bijvoorbeeld zaterdag overdag ook jeugdleden gebruik hebben gemaakt van de repeater. Dat kun jij wellicht beantwoorden Marco!? Dan wellicht voor ons ook iets om in het programma op te nemen..
'73 Dion de PE1ORG

JOTA, VPK, SAILING, Yaesu FT-736r, 70&23cm_ATV, 70&23cm_DATV, QO-100_DATV
pe1org.nl

Gebruikersavatar
PE1ORG
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2007, 08:19
Roepletters: PE1ORG
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2019

#60 Bericht door PE1ORG »

pe1br schreef:
PD2EW schreef: Wij werken overigens al enkele jaren vanuit Lochem, niet vanuit Gorssel. Jullie gebruiken waarschijnlijk oude gegevens of een oude kaart..
Wij gebruiken het online log programma van PA3TON en daaruit heb ik deze kaart geknipt.
Misschien staan er nog oude gegevens in het programma ?
Wij hebben ook voor het eerst digitaal gelogd en het was echt een groot succes! Werkte heel fijn

Alleen, is het echt zo dat alle verbindingen van na 2300 uur automatisch een contest verbinding zijn?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij..
'73 Dion de PE1ORG

JOTA, VPK, SAILING, Yaesu FT-736r, 70&23cm_ATV, 70&23cm_DATV, QO-100_DATV
pe1org.nl

Plaats reactie