JOTA-JOTI 2024

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Thom PA9T
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2024

#16 Bericht door Thom PA9T »

Jahoe! Nu al weer zin in! De Scouting Jorisgroep Oudewater is inmiddels ingeschreven! :mrgreen:

Mijn vrouw (en penningmeester(es)) van onze groep maakte zich wat zorgen over mijn geestelijke gesteldheid omdat ik op 1 januari onze groep al ingeschreven had. Maar tot mijn geruststelling waren wij niet de eerste :lol:

Naar mijn mening hebben jullie een prima oplossing gevonden voor de deelnemerskaart Hylke! (voor de lezers: inschrijfgeld is nu €22,50. Als je de kaart op papier wilt ontvangen, kost dat €7,50 extra. Totaal kom je dan weer op de 'vertrouwde' €30 die de jota-joti al jaren kost).

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: JOTA-JOTI 2024

#17 Bericht door PD0JSB »

Mijn vrouw (en penningmeester(es)) van onze groep maakte zich wat zorgen over mijn geestelijke gesteldheid omdat ik op 1 januari onze groep al ingeschreven had. Maar tot mijn geruststelling waren wij niet de eerste :lol:
NIET druk om maken , je zit hier al in een "praat en chatgroep ", vroeger liepen er mensen op straat in zich zelf te praten , dan kwamen er mensen in witte jassen , met een spuitje ,en werd je afgevoerd, de tegenwoordige therapie is anders ,,, men drukt het persoon een Baofeng of telefoon in zijn handen en voor de buiten wereld is er niks meer aan de hand .

Maar let op de bijwerkingen !!! Die zijn te horen op PI2NOS, negeren is dan het beste ,,, verder ga ik niet want dan wordt moois als een JOTA verknald

PS
Toen ik in 2013 mijn eerste JOTA beleefde als radioamateur, heeft niemand gewaarschuwd voor de verslavende werking ( in positieve zin !!)
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA0KLS
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:26
Roepletters: PA0KLS
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2024

#18 Bericht door PA0KLS »

Frequently Green .............
SB-line4.jpg
Dat komt mooi uit, al is daarbij vast niet gedacht aan deze Heathkit SB-line, die ook het afgelopen jaar dienst heeft gedaan tijdens de JOTA. Ja, er zijn twee tafels nodig om hem op te stellen en hij wordt lekker warm, maar dan heb je ook een zendstation. Dit is duidelijk wat anders dan een telefoon.

En dan voel je, wanneer een van de scouts de microfoon krijgt, de inwendige spanning, die wij als zendamateurs zo goed kennen van onze eerste QSO's. Die ervaring gun ik de jongens en meisjes van scouting van harte. Het is een ervaring waarvoor je ook op scouting zit.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: JOTA-JOTI 2024

#19 Bericht door PD0JSB »

Gohhh Klaas,

Dit is geen hobby meer ,, dit is echt passie !!!
maar het geeft echt wel een boodschap mee.
Tja , en daar is JOTA een mooi podium voor, en dit past enorm mooi bij het thema
petje af ...
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Plaats reactie