TV stoort internet in Wales

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: TV stoort internet in Wales

#16 Bericht door pe1hzg »

Apparaten moeten gecertificeerd zijn en aan de huidige standaarden voldoen.
Wellicht goed te vermelden dat de RSGB in een fel gevecht is met Ofcom vanwege storing door VDSL veroorzaakt, en dat juist Ofcom de amateurgemeenschap niet wil helpen met dit probleem.

Over dit probleem horen we in NL veel minder. Raar eigenlijk.

En in de USA zijn de klachten juist vaak voorschakelapparaten voor "groeilampen" waar je zou verwachten dat de gebruikers juist graag helemaal niet-ontdekt willen blijven...

Het kan raar lopen.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: TV stoort internet in Wales

#17 Bericht door PE1PQX »

Apparaten moeten gecertificeerd zijn en aan de huidige standaarden voldoen.
(ook door OM PE1HZG gequote)
Oude apparaten kunnen nooit aan de huidige norm voldoen. Gaat gewoon niet lukken.
Betere opmerking zou zijn "Apparaten moeten voldoen aan de eisen/standaarden ten tijde van productie van het apparaat".
Als je een oud apparaat hebt, en de eisen/standaarden zijn strenger geworden kun je verwachten dat het apparaat storing kan gaan veroorzaken dan wel ondervinden.

Zo had ik op mijn vorige adres een buur met een oude CRT TV, want 'het beeld is veel mooier dan de moderne LCD en plasma beeldplanken'. Tja, dan kun je eigenlijk verwachten dat deze niet meer voldoet aan de huidige standaarden en technieken en dus hinder KAN ondervinden van mijn 350Watt 144MHz signaal.
AT zal exact het zelfde gaan beweren als je die er bij haalt.
(en een opgerolde coaxkabel van 'rommel-kwaliteit' wilden ze niet eens op mijn kosten vervangen voor kwaliteits-coax, want dan moeten alle plinten los en dat kost te veel moeite)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie