zonnepanelen en storing op HF

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Re: zonnepanelen en storing op HF

#16 Bericht door pa0sjm »

PA8JDG schreef:
pa0sjm schreef:De omvormer is dus de "zender" en de draden naar de panelen zijn dan de antenne. Lijkt me lastig om op te lossen.
Een voorbeeld van een extern filter dat je aan de paneel-zijde van de inverter kunt plaatsen. Zou je kunnen proberen als aanvulling op een extern filter aan de 230V-zijde:

https://www.schaffner.com/product-stora ... s/fn-2200/
excuus dat ik je niet bij naam van aanspreken, op qrz ben je nog niet te vinden, maar ... jouw tip is super waardevol. Ik heb dit meteen doorgegeven aan het bedrijf die de plaatsing van de installatie heeft uitgevoerd .. in de tabel zie ik een 25 amp. type , deze zou dan geschikt moeten zijn. En kan direct onder de omvormer worden geplaatst.
Ik zie alleen niet een Nederlandse leverancier. Ik wil je nogmaals bedanken voor je waardevolle tip. Groet, Stef.
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: zonnepanelen en storing op HF

#17 Bericht door pa0ejh »

Filters zijn bij Mouser en Digikey verkrijgnaar...
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA8JDG
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 jan 2012, 14:05
Roepletters: PA8JDG
Locatie: Leeuwarden

Re: zonnepanelen en storing op HF

#18 Bericht door PA8JDG »

excuus dat ik je niet bij naam van aanspreken, op qrz ben je nog niet te vinden, maar ... jouw tip is super waardevol. Ik heb dit meteen doorgegeven aan het bedrijf die de plaatsing van de installatie heeft uitgevoerd .. in de tabel zie ik een 25 amp. type , deze zou dan geschikt moeten zijn. En kan direct onder de omvormer worden geplaatst.
Ik zie alleen niet een Nederlandse leverancier. Ik wil je nogmaals bedanken voor je waardevolle tip. Groet, Stef.[/i]
Graag gedaan Stef! Die 25 -75A varianten hebben ook de beste verzwakking. Bij de zwaardere types zie je dat de curves wat zakken.

Groet, Jan

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: zonnepanelen en storing op HF

#19 Bericht door PA3DAT »

Hoi Jan, is PD0JDG jouw oude call? Beide calls staan niet op QRZ.com.
Maar wel actief in dit forum.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA8JDG
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 jan 2012, 14:05
Roepletters: PA8JDG
Locatie: Leeuwarden

Re: zonnepanelen en storing op HF

#20 Bericht door PA8JDG »

PA3DAT schreef:Hoi Jan, is PD0JDG jouw oude call? Beide calls staan niet op QRZ.com.
Maar wel actief in dit forum.
Hoi Aloys,

Nee, dat ben ik niet. Mijn A-call is ook de enige call die ik tot nu toe gehad heb. QRZ.com registratie ligt nog wel in de planning.

73’s, Jan

Plaats reactie