Goedenmiddag,
Ik heb een vraag.
Om mijn energie te monitoren gebruik ik de homewizard app, een mooie applicatie om te zien wat je verbruikt en om apparaten aan te zetten op de momenten dat je zelf veel energie opwekt.
Alles is met elkaar verbonden via de router op 2ghz. De display die het verbruik realtime weergeeft geeft een heel sterke draaggolf op 144.000 mhz precies. Iemand daar ervaring mee en is het oplosbaar?
Uitzetten kan natuurlijk altijd....
Ik kwam erachter toen ik de ruisploblemen (S7) over de gehele 2 meterband eens wilde onderzoeken. De ruis blijft overigens bestaan als de display wordt uitgezet. Dus dat komt ergens anders vandaan (de zonnepanelen ook al eens uitgezet maar dat helpt niet.
Homewizard display zendt op 144 mhz
Homewizard display zendt op 144 mhz
Best 73es
Leo
PA3BBV
Leo
PA3BBV
Re: Homewizard display zendt op 144 mhz
Dus je zet het hele display uit en dan nog blijft de storing/draaggolf?
Dan komt het toch niet van dit ding?
Theo
Ps uit is echt stroomloos gemaakt?
Dan komt het toch niet van dit ding?
Theo
Ps uit is echt stroomloos gemaakt?
Nee de draaggolf geeft een ruisvrije ontvangst en als ik de display uitzet dan is de draaggolf niet meer te ontvangen. Echter de ruis blijft bestaan en komt dus ergens anders vandaan.Dus je zet het hele display uit en dan nog blijft de storing/draaggolf?
Best 73es
Leo
PA3BBV
Leo
PA3BBV
Ik gebruik de 'thuis tovenaar' ook en heb alleen de dongel in de meterkast geprikt.
Plus de app op de tablet en telefoon.
Maar heb geen ruis hier van, niet dat ik het gemerkt heb dan.
Theo
Plus de app op de tablet en telefoon.
Maar heb geen ruis hier van, niet dat ik het gemerkt heb dan.
Theo
Ha Theo,
De dongels (Tibber en Homewizzard) maken bij ook geen qrm. Maar het display wat ik in de kamer kan plaatsen wel. Zodra deze verbinding heeft gemaakt met Internet. Ik heb verschillende voedings adaptors geprobeerd maar zonder succes.
De dongels (Tibber en Homewizzard) maken bij ook geen qrm. Maar het display wat ik in de kamer kan plaatsen wel. Zodra deze verbinding heeft gemaakt met Internet. Ik heb verschillende voedings adaptors geprobeerd maar zonder succes.
Best 73es
Leo
PA3BBV
Leo
PA3BBV