Zonnepanelen

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PD7HB
Roepletters: PD7HB

Re: Zonnepanelen

#46 Bericht door PD7HB »

Gister ontving ik het volgende mailtje en vooral het laatste stukje klinkt mij wat vreemd vooral omdat het bleek dat het bij mij en mijn directe buren een puinhoop was onder de panelen. Nu dat is gecorrigeerd is de storing wel minder maar ik ga er van uit dat als het hier allemaal verkeerd was aangesloten dat het bij het hele blok een rommeltje is onder de panelen. De mail die hij hiervoor had gestuurd vertelde alleen dat men er nog mee bezig was en dat er nog geen definitieve oplossing was.

Beste Henk,

Na mijn mail van daarnet krijg ik net net volgende nieuws binnen wat ik direct met je wil delen.

Het agentschap telecom heeft bij Solax een aantal omvormers opgevraagd omdat zij een grootschalige test aan het uitvoeren zijn op alle veel geïnstalleerd omvormers in Nederland.

Daarnaast is Solax ook zelf intern bezig de omvormers te testen om een beter beeld te krijgen hoe het met de straling zit.

Dan als 3de is mij verteld dat het alleen nodig is om ferriet te plaatsen als er een inductielus is onder de panelen (kabels dus niet goed getwist) of als de omvormer niet aan de CE eisen voldoet. Als beide wel in orde zijn zou er geen storing moeten zijn en zou er geen actie op ondernomen hoeven worden door ons omdat het system goed geïnstalleerd is.
Icom 7300, Icom 7000 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

PD7HB
Roepletters: PD7HB

Re: Zonnepanelen

#47 Bericht door PD7HB »

Ik heb de beste man vanmiddag aan de telefoon gesproken en ze gaan nu de rest van het blok ook "her installeren" en op zijn vraag wat er moet gebeuren als het dan nog niet is opgelost heb ik hem verteld dat er dan niets anders over blijft dan een melding richting het AT. Hij was er niet blij mee als dat gaat gebeuren maar ik wil gewoon normaal kunnen werken, nadat ze hier en bij de directe buren de boel hebben veranderd is de storing op 20 meter behoorlijk minder maar op 10 meter is het nog steeds een hoop ellende. Op 15 meter waar ik graag luister en meekijk op FT8 is het ook nog een puinhoop.

We gaan het zien en tot op heden werkt het bedrijf nog redelijk mee om de storing op te lossen maar eens is het "kookpunt" bereikt. Wordt vervolgd.
Icom 7300, Icom 7000 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Plaats reactie