Factuur RDI

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Factuur RDI

#46 Bericht door PE1KEL »

PA9X schreef: 05 feb 2024, 18:35
PA3CQN schreef: 05 feb 2024, 15:28 Waar het om gaat is dat zendamateurs jaarlijks worden gebruikt om (AT)RDI van een sluitende begroting te voorzien: met zo'n 13000 geregistreerden leveren we tenslotte 7 ton op. Dat is een mooie meevaller bij al die nieuwe taken.
Met de afhandeling van gemiddeld 600 storingsmeldingen per jaar door radiozendamateurs of over radiozendamateurs, ga je al richting 7 ton aan kosten.
Dat moeten ze eens met de stoorders gaan verekenen.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Factuur RDI

#47 Bericht door PE1PQX »

PA3CQN schreef: 05 feb 2024, 13:11
PE1PQX schreef: 05 feb 2024, 12:12 Wat een gezeur weer over een rekening over een heel jaar gezien dat net geen €1,05 per week kost.
Er zijn veel belangrijkere zaken waar ik me druk over moet maken.

(Ja, ik heb gewoon afgetikt zonder morren)
Er is hier geen gezeur over de rekening, maar over de jaarlijkse kostenstijging die geen gelijke tred houdt met de inflatie. Dat zijn verschillende zaken.
Het lijkt er daarbij zeer sterk op dat zendamateurs bijdragen aan het budget dat nodig is om het nieuwe takenpakket van de RDI te financieren.
Ook dat vind ik (persoonlijk!!) 'gezeur'; je weet van te voren dat alles duurder geworden is, dus ook dit.
Geen enkele rekening is al jaren het zelfde gebleven.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Factuur RDI

#48 Bericht door TheoP »

Zo te horen kan ik met de pet rond?
Graag aanvullen tot 1130 euro :mrgreen:

Theo

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Factuur RDI

#49 Bericht door andre »

Wat een droevig stelletje. Er zijn in Nederland 4 miljoen gezinnen die amper hun energie rekening kunnen voldoen.
Al die klepzeikers moesten zich kapot schamen. Ja, als je op een legale manier door de ether wil storen moet je een bijdrage doen, wat een fractie is van de gemiddelde waarde van je spulletjes. Laten jullie de auto ook staan? Benzine is de laatste 3 jaar 30pct duurder geworden. Of is daar ook een forum voor waar je mag klagen?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Factuur RDI

#50 Bericht door TheoP »

Ja die is er ook :mrgreen:
Stel je eens voor dat je belasting gaat betalen naar de waarde van je bezittingen :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Factuur RDI

#51 Bericht door PE1PQX »

TheoP schreef: 07 feb 2024, 18:50 Ja die is er ook :mrgreen:
Stel je eens voor dat je belasting gaat betalen naar de waarde van je bezittingen :mrgreen:

Theo
Dat doe je al bij de aankoop in de winkel en jaarlijks indien je een hypotheek hebt en/of vermogen boven de (ik dacht) €50,000,-

Maar deze discussie gaat helemaal nergens meer over en voordat het uit de klauw loopt zou ik een slotje plaatsen (als ik een mod/admin was).
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Factuur RDI

#52 Bericht door elsinga »

[mod] Het begint inderdaad minder genuanceerd te worden. Het gesuggereerde slotje is geplaatst. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten