Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

#1 Bericht door PA0ETE »

Oh nee???
.

youtu.be/rQkE38HTQzw
.
:lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

#2 Bericht door elsinga »

Leuk filmpje, maar ik krijg de indruk dat ze toch veel oplezen. ;) Niets mis mee, maar het klinkt al een stuk minder alsof ze echt weten waar ze het over hebben.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

#3 Bericht door PA0ETE »

Ik heb heel veel ervaring met oplezen, maar dit klinkt niet alsof ze het niet weten.

Bij mij is dat soms wel zo, vooral als ik zoals vanmiddag in tijdnood kom. Dat klinkt dan een beetje zo :)

https://pa0ete.com/archive/2020/2023070 ... LAND-1.mp3
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

- PD2SKZ -
Berichten: 150
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

#4 Bericht door - PD2SKZ - »

Opmerkelijk vond ik dat ze stopten met uitleggen nadat ze de condensator een batterij hadden genoemd. Leuk filmpje, dat wel. Lijkt alsof dit een schoolopdracht was o.i.d.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

#5 Bericht door PA0ETE »

Ze doen allerlei onderwerpen. Ik kwam ze tegen omdat ik aan het zoeken ben naar sites over populaire wetenchap.

Ik denk dat ze dit inderdaad redelijk ingestudeerd hebben. Maar ik vind tegelijk dat het juist niet zo ingestudeerd klinkt. Als je mensen niet pratend in beeld brengt kun je het audio veel beter manipuleren, en het is natuurlijk niet duidleijk wat er op dat gebied gebeurt. Het itempje van mijzelf moet in 2,5 minuten geperst worden, dus daar gaat heel wat schrijfwerk, en wegwerken soms van "eh's" en andere ongewenste dingen als te lange adempauzes aan vooraf. Als er meer tijd is klinken die dingen juist authentiek en kun je ze er (als het niet teveel is) beter iaten zitten.

De video was tamelijk goed ingesproken. Zeker voor iemand die nog vrij jong is. En ik vond het werkelijk niet heel erg gescript klonk. Maar ja, ik kan me ook vergissten.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kijk, het probleem is: kids tegenwoordig snappen niets meer van elektronica...

#6 Bericht door PA0ETE »

Er is wel veel over elektronica voor kids. Dus de interesse is er wel degelijk.


youtu.be/HOFp8bHTN30


youtu.be/GfzqhohbtSQ

Deze doet me denken aan de Philips EE-experimenteerdozen uit mijn jeugd :)


youtu.be/O-SM0E-iT0I


youtu.be/zZj6myarvMM


youtu.be/FTaX6EQRp30


youtu.be/Wk-WiLFt-JI
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie