Een antenne op de beroemde Stadshaard in Enschede: ‘Wie verzint in vredesnaam zoiets?’

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Een antenne op de beroemde Stadshaard in Enschede: ‘Wie verzint in vredesnaam zoiets?’

#16 Bericht door on4ged »

PE2AAB schreef: 22 aug 2022, 11:18
on4ged schreef: 21 aug 2022, 22:27 Voor bliksemafleiders lijken ze me veel te lang, en die twee links staat wel erg dicht op elkaar. En bliksemafleiders hebben normaal gezien altijd een scherpe punt.
Ik denk dus ook eerder aan antennes.
‘Vrijstaande opvangers’ van een bliksemafleider systeem kunnen best lang zijn. Het doel is om lager gelegen zaken te ‘overschaduwen’. Je hebt ze zomaar van 5,5m lengte.

Afbeelding
Bron: www.schaapbliksem.nl
Ik heb in september even gesproken met een technieker van een ziekenhuis in Duitsland. Ik had gezien dat er op het dak naast antennes ook heel wat bliksemafleiders stonden waarvan enkel heel lange. Volgens die technieker waren er een aantal bij die tot 6 meter lang waren. Wat dus jouw bijdrage hier kan staven.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Een antenne op de beroemde Stadshaard in Enschede: ‘Wie verzint in vredesnaam zoiets?’

#17 Bericht door sottezero »

maar wanneer je je druk kunt maken over een antenne op het lelijkste gebouw van nederland, dan hebben mensen het nog niet zo slecht,....
want dan zouden ze zich zorgen maken over een gas/stroomrekening van 600 euro per maand, brandstofprijzen/Electriciteitsprijzen voor hun auto van 300-700 euro per maand, het bijna niet zelfstandig (geen pappie/mammie die een paar ton kunnen lenen, geen overwaarde op een huis die geerft is of mensen die niet in het piramidespel van huizen in NL zijn gestapt op jonge leeftijd) kunnen kopen van een huis voor generaties vanaf 1970, laat staan mensen die nu nog een huurhuis kunnen regelen, sociale huurwoningen zijn de inkomens te hoog, wat je weer nodig hebt om uberhaupt een patat-friet van 5 euro te kunnen betalen of een brood van 4 euro... Of mensen straks nog werk hebben om hun pensioen te kunnen betalen, of mensen uberhaupt nog leven wanneer er iets bijzonders gebeurt (uitbraak, oorlog, terrorisme, nieuwe wereld orde).

Zolang je daar allemaal niet druk om maakt en wel om 2 antennes voor bijvoorbeeld een slimme meter uit te lezen (en ook nog eens op een gebouw waar je al met een zonnebril naar moet kijken), mwa... 1ste wereld pensionada problemen...

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Een antenne op de beroemde Stadshaard in Enschede: ‘Wie verzint in vredesnaam zoiets?’

#18 Bericht door pe1rea »

Geen last van te hoge huizenprijzen, we wonen tegenwoordig op een schip...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie