Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

#46 Bericht door Thijzer »

pa3a schreef: 15 aug 2022, 16:20 Toch een leuk statistiekje. Dank Thijzer.

Maar als je beroepsmatig met statistiek te maken hebt (gehad) dan weet je ook:
'There are lies, there are damn' lies, and there are statistics.

Vanuit de datadriven gedachte over de huidige stand van zaken, dus na 2018, is de volgende opmerking (komt uit het zgn. 6 Sigma werkveld): Show me the data!
In dit geval dus aantallen examens: 2019/20/21/half 22.
En dan maar weer eens kijken met een verstorende variabele als COVID .
Als je je gelijk niet krijgt, de statistiek verdacht maken, waar kennen we die van?

Het aantal vergunninghouders, laat staan het aantal examens, heeft met 6-sigma (het terugdringen van het aantal fouten) niks te maken maar als jij die data voorhanden hebt (ik kan het bij het AT nergens vinden, wat dat betreft een waardeloze organisatie met gefragmenteerde data) dan zou ik dat reuze interessant vinden.

Blijft over dat de Franse equivalent van het AT constateert dat er voldoende reden is om een deel van de amateurbanden te laten gebruiken door commerciële diensten en dat de Fransen er kennelijk niets tegen of aan hebben gedaan. En in dat licht waarschuwde ik in mijn eerste bijdrage:
Thijzer schreef: 13 aug 2022, 08:06 En wat doen we eraan? Niets. We houden alleen maar vast aan wat vermeende verworven rechten maar doen er verder niks mee. En dat is niet goed, dat geeft overheden (want dit is niet alleen in Nederland aan de hand) steeds meer ruimte om te doen waar iemand met invloed om vraagt. En wij geven ze ook nog een goed excuus.

Zeer onverkwikkelijk maar wel onze eigen schuld.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

#47 Bericht door PA3HMP »

pa3a schreef: 16 aug 2022, 10:54
PA0AA schreef: 16 aug 2022, 10:22
PA3HMP schreef: 16 aug 2022, 08:38 ............ maar de B.A.R. ronde is toch echt de nek omgedraaid door hetzelfde AT ...................
Het enige wat ik er over kan vinden na een hoop gegoogel is dit; https://het-bar.net

Wat is er dan gebeurd ? Als alle deelnemers een licentie / registratie hebben, dan valt er toch niks de nek om te draaien ? ... :?

73, Ruben, PA0AA.
Luister naar de opname van de laatste bar ronde op de bar website. Daar wordt het stoppen uitgelegd.
Het was een eigen keuze om te stoppen begrijp ik daaruit. Het AT was een trigger.
Nee geen eigen keuze, AT was de boosdoener

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

#48 Bericht door pe1rea »

Daar ik ver buiten het bereik vd BAR ronde val, en dus geen belang heb, even een korte samenvatting volgens mij.
Het aantal luisteraars werd minder, het AT begon over futiliteiten te janken, jingles en repeaterwerk, en dat alles bij elkaar heeft de redactie doen besluiten dat het zo geen werken meer was en dus de stekker eruit moest.

Zo af en toe heb ik het idee dat het AT (en de voorgangers) er niet op vooruit gegaan zijn sinds ze bij economische zaken zitten.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

#49 Bericht door PA3HMP »

Aantal luisteraars wisselde zoals bij iedereen, probleem was AT, de ronde werd in het kort gezegd te professioneel bevonden, ze lieten pi4aa verbleken, goed gemaakte jingles enz enz, erg jammer want de techniek erachter was erg goed.

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

#50 Bericht door PA0AA »

PA3HMP schreef: 18 aug 2022, 13:29 Aantal luisteraars wisselde zoals bij iedereen, probleem was AT, de ronde werd in het kort gezegd te professioneel bevonden, ze lieten pi4aa verbleken, goed gemaakte jingles enz enz, erg jammer want de techniek erachter was erg goed.
Dit doet me denken aan PI4RYN destijds. Dat station is toch ook vanwege soortgelijke omstandigheden aan z'n eind gekomen ?

< volledig off-topic >
Hoe zouden de boeren bij onze zuiderburen protesteren ?
Wordt bij wijze van protest de Belgische vlag ook omgekeerd ? :lol:
< einde volledig off-topic >

73, Ruben, PA0AA

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Gebruik 2m en 70cm band tijdens Olympische spelen 2024

#51 Bericht door sottezero »

Ik las net een bericht dat britse hams zouden kunnen storen tijdens OS frankrijk. Eens kijken of ik link nog kan vinden.
Vond het wel opmerkelijk bericht.

[youtube] https://youtu.be/tl15C8bUEzM[/youtube]

Plaats reactie