Hobbies?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Hobbies?

#1 Bericht door -Verwijderd account »

pe1rdp schreef: 14 nov 2021, 19:12of helemaal stoppen met de radiohobby.
Dan zal ik dus een andere hobby moeten gaan vinden...
Ow, wacht. Ik geloof dat ik al ergens aan begonnen ben als gevolg van geen activiteiten buitenshuis.


youtu.be/58N7xj4CKGk

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: Hobbies?

#2 Bericht door Toon pd0dfm »

Allereerst een voorspoedig 2022.
Maar hobby's,,.
Je kan vele hobby's combineren hoor.
Dat doe ik ook, ik ga graag met de piepstok ( lees metaaldetector ) op pad in mijn 4X4 waar een setje in zit voor de 2 meter.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Hobbies?

#3 Bericht door PA9X »

Zo had ik een buurman die vroeger gingen "nachtvissen", maar de tijd volmaakte met tokkelen op de 27Mc met het bakkie en de accu op een kratje pils.

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Hobbies?

#4 Bericht door andreph5c »

Bedoel je hier mee welke hobby’s wij nog meer hebben naast het zend amateuristme?

Bij mij Wielrennen ( gemiddeld 2000 km per jaar ) en parachute springen ( gemiddeld 150 sprongen per jaar )
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Hobbies?

#5 Bericht door PH7R »

andreph5c schreef: 08 jan 2022, 22:06 Bij mij Wielrennen ( gemiddeld 2000 km per jaar ) en parachute springen ( gemiddeld 150 sprongen per jaar )
Triathlon (gemiddeld sport ik 8~10 uur p/wk - km geen idee aangezien ik uren tel :mrgreen: ) en in een ver verleden ook ooit 8 parachute sprongen gemaakt.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Goza
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 aug 2012, 18:40
Roepletters: CU3AL
Locatie: Porto Judeu

Re: Hobbies?

#6 Bericht door Goza »

Uiteraard de radiohobby thuis, maar ik ben ook actief als bestuurslid bij de radioclub.

Daarnaast speel ik tenorsaxofoon bij één van de betere harmonieën op dit eiland. We hebben er 23.

En dan natuurlijk het zeilen, waar de radiohobby een gevolg van is. Tegenwoordig maak ik de wateren rondom de eilanden onveilig met mijn boot en probeer ondertussen QSO's te maken.

De tijd die ik over heb gebruik ik om een oud huis te renoveren.
Vooral in de winter kost me dat veel tijd.
73, de Johan CU3AL

geen leven zonder golven

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 975
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Hobbies?

#7 Bericht door PA0BAK »

Dan doe ik ook maar een duit in het zakje.
Naast het radio gebeuren ben ik ook actief met de ondersteuning van Ubuntu Linux en afgeleiden daarvan.
Verder ben ik een OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor en OpenData voorstander.
Tot slot ben ik ook nog politiek actief, op lokaal niveau, los van bestaande landelijke partijen, afspraken en meningen.

Dat ik vroeger nog tijd had om te werken.......... :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Hobbies?

#8 Bericht door Rene - pg3r »

Ik vlieg af en toe een stukje. Zit ook wat communicatie bij ;-)

http://www.privatair.nl/

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hobbies?

#9 Bericht door elsinga »

Iets met scouting. Veel scouting. Ook daar trouwens communicatie (porto's... veel porto's... en een repeater inmiddels). Tussendoor ook nog wat lezen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Hobbies?

#10 Bericht door pc9t »

We hebben ook nog een andere hobby die nog duurder is dan deze hobby :D.

Het spreekwoord "Heb je een boot dan werk je je d..d"is misschien sterk overdreven maar dat kost behoorlijk wat geld ieder jaar weer zoals een ligplaats de winterstalling onderhoud dan ga je al gauw richting de € 3000,00 en heb je nog geen stukje gevaren.

Maar wat kost 2 of 3 weken vakantie in het buitenland ?

Wij hebben als het weer meezit van mei tot begin oktober plezier, en zijn dan ook vele weekenden op het water te vinden en met de zomer vakantie hopen we altijd een kleine 2 tot 2,5 week rond te trekken.

We zijn inmiddels wel van de 4 en 8 cylinders benzine motoren afstapt naar een dieselmotor en wat we eerst zowat ieder weekend moesten tanken varen we nu bijna 3 maanden mee en toen koste een liter benzine ongeveer net zoveel als de Diesel nu per liter.

Alleen slurpte de 8 cylinder op vol vermogen zo'n 80 liter per uur x € 1,73 p/liter en nu hooguit 4 liter x € 1,73 p/liter.

Alleen doe je er nu wat langer over om ergens te komen :mrgreen: .

Maar je bent op het water om te genieten van de rust alhoewel dat sinds de corona wel een stuk is veranderd. En zijn er veel meer speedboten op het water erbij gekomen en is het er soms niet veiliger op geworden. Want sommige mensen weten echt niet hoe ze met zo'n ding moeten omgaan.

We wonen hier tegen de ingang van de Bieschbos en komen daar al heel lang en zijn er nog steeds niet op uitgekeken, en als we 1o minuten varen is het een oase van rust, tot je in de verte weer een 8 cylinder met open uitlaat aan hoort komen die op de Amer of Nieuwe Merwede voorbij komt.

Maar dan denk ik wat hij straks weer mag afrekenen aan de pomp.

En er zijn nog zoveel plekken die we nog niet hebben gezien van ons waterrijke Nederland die we de komende jaren nog hopen te kunnen ontdekken.

Alleen jammer van al die sluizen :lol:, dat vind ik og steeds niks, maar ze zijn wel nodig anders staan we continu onder water.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hobbies?

#11 Bericht door PA3DAT »

Camper, net zo'n verhaal. Houderschapsbelasting, verzekering, onderhoud en APK, afschrijving. Kost een paar cent maar dan heb je ook een "tweede huisje" op wielen. Mét shack en ingebouwde IC-7100. En ben je gepensioneerd, ik ben 66, dan kun je er het hele jaar mee op stap. :D

Overigens is het verblijf in de camper nu een stuk voordeliger als het aankomt op energieverbruik; de dieselkachel houdt het lekker warm. Diesel is nu weliswaar een paar dubbeltjes duurder dan vorig jaar, maar mijn gasprijs is sinds een paar dagen verdrievoudigd!

Naast reizen/camperen doe ik nog aan fotografie, zowel uit de hand als vanuit de lucht met mijn drone (DJI Mini 2).

Wat dé hobby betreft, de radio, als alles goed gaat: op 1februari vertrekken we voor een maand naar Florida, bezoeken daar o.a. de Hamcation 2022. We helpen als vrijwilliger met de opbouw van het ARRL-Special-Event-Station op woensdag waarna ik tijdens de PACC op zaterdagochtend (zaterdagmiddag in PA, +6 uur) operator ben van het station W1WA, de beroemde call van wijlen Hiram Percy Maxim, mede-oprichter van de ARRL in de vorige eeuw.
Terug in Nederland, in maart, gaan we dan meteen door met de camper naar Montichiari in Italië: met een stand van de Hamcation staan we (als PR-medewerkers) op 12/13 maart op de Fiera dell 'Elettronica, de Italiaanse "Dag van de Amateur". In juni op de Hamradio in Friedrichshafen en misschien in november wel weer op de Dag van de Amateur.
En dan vergeet ik nog de Engelse "Dag van de Amateur", ergens eind september.

Nu alleen onze vakantie nog plannen... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Hobbies?

#12 Bericht door PA1 »

In de winter het zendgebeuren en simvliegen (DCS met VR bril) en daarnaast in de zomer ook oldtimer bromfietsen (sleutelen, tunen en rijden van toertochten)
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Hobbies?

#13 Bericht door Gert_PA2LO »

PA3DAT: "...waarna ik tijdens de PACC op zaterdagochtend (zaterdagmiddag in PA, +6 uur) operator ben van het station W1WA, de beroemde call van wijlen Hiram Percy Maxim, mede-oprichter van de ARRL in de vorige eeuw."
Hopelijk geef je tijdens de activiteit wel de juiste call Aloys: W1AW. :wink:

Staat er ook nog een bezoek aan de nieuwe vestiging van Ham Radio Outlet, iets ten noorden van Orlando (in Winter Springs) op het programma? Ik was daar vorige maand nog even.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hobbies?

#14 Bericht door PA3DAT »

Ja, inderdaad! De dames gaan met zijn tweeën een dagje winkelen, Peter PA2PME en ik gaan naar de outlet.
Peter was er de maand december ook al, in Orlando, hij is ook al bij die nieuwe oulet geweest. Jullie hadden elkaar tegen kunnen komen :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Hobbies?

#15 Bericht door pe1rea »

Ook hier een bootje...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie