"vrijwillige" bijdrage AT

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#31 Bericht door sottezero »

oow, de brief was voor mijn bijzondere machtiging, die is weer 5 jaar verlengd. nog niet voor de amateur vergunning..

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#32 Bericht door PA3HMP »

PE2AAB schreef:Hoe weet je zo zeker dat AT niets doet? Ik heb als mede repeater beheerder nauwe contacten met AT en kan je vertellen dat mijn ervaring precies tegenover gesteld is!
Ze ruimen juist extreem veel tijd in voor onze gemeenschap. Even kort door de bocht; de 'fee' die wij jaarlijks betalen is bij elkaar opgeteld net genoeg voor drie FTE dus alle effort is meegenomen.

Uiteraard; Rome is ook niet in één dag gebouwd dus het zal tijd nodig hebben maar geloof maar dat ook de overheid van storingsproblematiek weet. (voorbeeld; PV installaties in Den Haag moesten uit toen voormalig president van de US, Obama, Nederland bezocht). Dat wij als burgers iets niet zien betekent niet dat er niets gebeurd.
neem als voorbeeld de acties die ondernemen worden tegen storende internet modems, ze hoeven enkel maar te notchen als er klachten komen van amateurs uit de buurt, moet de amateur wel zelf gaan zoeken waar het vandaan komt, het feit is dat ze niet mogen storen dus moet AT gewoon handhaven, doen ze niet, wel ieder jaar geld incasseren.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#33 Bericht door PE2AAB »

Voor zover mij bekend is dit Notchen van internet modems nog altijd een geste en geen verplichting. De signalen vallen namelijk ongenotcht onder de limieten zoals gesteld in de betreffende EMC norm.
AT hoeft daar helemaal niet actief op te zoeken.
Anderzijds; het is uiteraard gebleken dat, ondanks dat deze apparatuur gewoon 'voldoet', er toch storing en hinder wordt ondervonden. Wellicht moeten de limieten in de normen wel strakker. Zendamateurverenigingen en andere belanghebbenden zullen zeggen JA! maar fabrikanten zeggen vaak NEE! want dat is meer werk, duurder (lees: meer componenten nodig om te ontstoren) enz.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#34 Bericht door PA0AA »

PE2AAB schreef:....... Wellicht moeten de limieten in de normen wel strakker. Zendamateurverenigingen en andere belanghebbenden zullen zeggen JA! maar fabrikanten zeggen vaak NEE! want dat is meer werk, duurder (lees: meer componenten nodig om te ontstoren) enz.......
Nu de energielabels verplicht aangepast zijn, is dit misschien een mooie gelegenheid om dit voor ons belangrijke punt ook meteen bij de wetgever onder de aandacht te brengen.

73, Ruben, PA0AA

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#35 Bericht door PA3HMP »

PE2AAB schreef:Voor zover mij bekend is dit Notchen van internet modems nog altijd een geste en geen verplichting. De signalen vallen namelijk ongenotcht onder de limieten zoals gesteld in de betreffende EMC norm.
AT hoeft daar helemaal niet actief op te zoeken.
Anderzijds; het is uiteraard gebleken dat, ondanks dat deze apparatuur gewoon 'voldoet', er toch storing en hinder wordt ondervonden. Wellicht moeten de limieten in de normen wel strakker. Zendamateurverenigingen en andere belanghebbenden zullen zeggen JA! maar fabrikanten zeggen vaak NEE! want dat is meer werk, duurder (lees: meer componenten nodig om te ontstoren) enz.
bij een enkele zullen ze wellicht net onder de norm blijven (hoewel ik dat betwijfel) maar bij elkaar komen ze natuurlijk ver boven de norm uit, terwijl het simpel is om de fabrikanten te verplichten die zoooi te notchen ipv vrijwillig, AT vind het wel best want ach die zendamateurs, leuk om geld van te vangen maar geen prioriteit.

het zou wat zijn als we als zendamateur vrijwillig geld over mochten maken naar AT......

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#36 Bericht door pc1mb »

Heb begrepen dat de voornaamste tekortkoming van de normen is, dat ze gesteld zijn zonder bekabeling eraan.

Dat met 100 meter slecht afgeschermd telefoondraad als antenne veraan (of 100 meter onafgeschermd VD draad in het geval van PLC) de veldsterkte alsnog best hoog wordt is alleen per geval tegen te handhaven en niet op product niveau, omdat het product op zichzelf gewoon voldoet...

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#37 Bericht door andre »

@pa3hmp

het zit je nogal dwars he die paar centen die het AT vangt voor dat handjevol registraties.
Uitgerekend op basis van 12000 registraties is dat 720.000 euro. En daar moet het AT dan voor jou dag en nacht voor klaar staan???
Dream on boy :D

Maarja, er zijn altijd luitjes die uit principe gewoon overal tegenaan willen schoppen...zal in de genen zitten....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

nanko
Berichten: 503
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:42
Roepletters: PA0V
Locatie: JO33JH

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#38 Bericht door nanko »

De "vijanden" lijst nog niet ontdekt André ?

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#39 Bericht door PA3HMP »

andre schreef:@pa3hmp

het zit je nogal dwars he die paar centen die het AT vangt voor dat handjevol registraties.
Uitgerekend op basis van 12000 registraties is dat 720.000 euro. En daar moet het AT dan voor jou dag en nacht voor klaar staan???
Dream on boy :D

Maarja, er zijn altijd luitjes die uit principe gewoon overal tegenaan willen schoppen...zal in de genen zitten....
ach dat kleine beetje van 720.000 euro mag je gerust op mijn rekening storten hoor.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#40 Bericht door pc1mb »

Maar ga jij dan door heel Nederland voor dat geld ook alle miljoenen storingen aanpakken?

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#41 Bericht door PA3HMP »

pc1mb schreef: 13 mar 2021, 09:22 Maar ga jij dan door heel Nederland voor dat geld ook alle miljoenen storingen aanpakken?
nee want dat doet AT nu ook niet en blijkbaar zijn velen er tevreden mee :mrgreen:

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#42 Bericht door andre »

Onzin. AT heeft in 30 jaar tijd 3 x storing voor mij opgelost. 1x een valliant ketel 2 kilometer verop, 1 x een weggestopte en niet meer gebruikte videorecorder 400 meter bij me vandaan en dan nog een vervelende liftbesturing op 50 meter die hf volpompte.

En alle consumenten meuk tegenwoordig...tja dat is dweilen met de kraan open helaas.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#43 Bericht door pc1mb »

PA3HMP schreef: 15 mar 2021, 09:22
pc1mb schreef: 13 mar 2021, 09:22 Maar ga jij dan door heel Nederland voor dat geld ook alle miljoenen storingen aanpakken?
nee want dat doet AT nu ook niet en blijkbaar zijn velen er tevreden mee :mrgreen:
Nee, jij wilde het beter doen. Dus dat gaan wij dan van je verwachten. Betere service dan die nu al verleend wordt door het AT. Anders geen centen.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#44 Bericht door PA3HMP »

Eerst betalen en dan zullen we wel verder zien :mrgreen:

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#45 Bericht door Frankyboy »

Hij kwam vandaag bij mij door de deur, de brief, met grote rode letters let op automatische incasso.

Dat wordt weer bellen zie ik.
Vorig jaar kreeg ik een herinnering, niet betaald???

Gebeld, ik betaal al jaren via incasso.
Vaag verhaal dat die incasso was voor mijn machtiging en dus niet geldig voor mijn marifoon ??? ik nog hoe dan? is dat veranderd ineens?
Geen idee volgens AT, beide vergunningen waren losgekoppeld of zo, niet geheel duidelijk.
naja herinnering betaald en verder vergeten.

Nu staan ze er uiteraard weer op (net als vorig jaar, ik zie dat de marifoon er ook weer gewoon bij staat)
Echter zie ik ook dat ik vorig jaar dus tweemaal machtiging betaald heb en eenmaal marifoon. De herinnering voor de machtiging was dus niet terecht.

Raar verhaal wat hier nu de oorzaak van is. Maar die 42 eur wil ik wel terug.
Daar heb ik dan geen bericht van gehad dat ik tweemaal betaald heb.

Leermoment, automatische incasso toch blijven controleren.
Eerst maar eens kijken of ze weer alleen de machtiging incasseren en weer de marifoon laten zitten net als vorig jaar.

Overheid en ICT het blijft een dingetje. :?

Plaats reactie