"vrijwillige" bijdrage AT

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#76 Bericht door sottezero »

Het is nu zo'n 12 cent per dag.
Voor mij persoonlijk is dat goed te doen.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit teveel vinden of meer kunnen/willen betalen.
Vanwege extra dingetjes betaal ik echter (veel) meer dan 44 euro aan AT per jaar.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#77 Bericht door PA1AIS »

Juul - PE0GJG schreef: 23 apr 2021, 19:30
PA1AIS schreef: 23 apr 2021, 11:46 Tot ergens diep in de 90er jaren moest je gewoon betalen. Echter er zijn hier kort memorie typen of millennials die klagen over als zonder enige aanleiding.

In die tijd betaalden wij ook nog Fl 600 voor een ondernemersmachtiging en mocht apparatuur alleen verkocht worden als je die had.
Daarna is het het wildwest economisch model geworden en mocht iedereen maar wat aan rotzooien op de markt. De overheid is werkelijk compleet alle grip kwijt op de markt en zit met zijn handen in het haar (bij AT).

Ik heb voor mijn QRL regelmatig contact en ook met de EMC tak overleg met AT.


Oh, "90er jaren is niet vroeger"...................Dat is "jaren geleden". Vroeger is bijvoorbeeld de periode dat ik m'n machtiging kreeg, 1975.
Maar ja, ik ben dan ook een echte "baby boomer"................1947.
Ik betaal al sinds 1977, maar ergens in de 90er jaren werd het gratis.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#78 Bericht door PA3HMP »

pc1mb schreef: 24 apr 2021, 08:23 En zo kunnen we nóg wel 5 pagina's in cirkeltjes rond gaan.
De centamateurs die 1 terrasbiertje per maand te duur vinden voor het recht om op heel veel méér banden uit te komen dan de 27mc, versus de mensen die wél waardering hebben voor wat het AT in de politieke en commerciële verdrukking nog kan doen.

Hier gaan we niet uit komen. Maar ik denk wel dat één van de twee een beetje onrealistische verwachtingen heeft.
voor het recht, WELK RECHT, want dat is namelijk het grootste probleem je hebt geen enkele rechten die zijn namelijk gestript toen het een paar jaar gratis was.

Wat doen ze voor mij, eeeeeeeh een keer in het jaar een acceptgiro sturen en dat is het, nou die acceptgiro hoeven ze ook niet te sturen voor mij want aan mij maken ze geen kosten.

Maar blijkbaar vind iedereen het te duur want er is nog niemand geweest die in een prive bericht aan mij vraagt om mijn bankrekening nummer om de 44 euro naar over te maken :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#79 Bericht door PE1PQX »

PA3HMP schreef: 25 apr 2021, 08:00

Maar blijkbaar vind iedereen het te duur want er is nog niemand geweest die in een prive bericht aan mij vraagt om mijn bankrekening nummer om de 44 euro naar over te maken :mrgreen:
Als je zo loopt te schooien zal niemand dat dus ook gaan doen...
En nee, ik "doneer" dat ook niet, alleen aan mijn eigen rekeningnen
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#80 Bericht door pc1mb »

PA3HMP schreef: 25 apr 2021, 08:00 Maar blijkbaar vind iedereen het te duur want er is nog niemand geweest die in een prive bericht aan mij vraagt om mijn bankrekening nummer om de 44 euro naar over te maken :mrgreen:
Welke twintig banden krijg ik er van jou bij dan, voor die 44 euro? Wel écht legaal dan hè, dus zonder dat ik andere handhavers op bezoek krijg...

Best interesse in hoor. Maar wil wel weten wat ik ervoor krijg dan.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#81 Bericht door PA3HMP »

PE1PQX schreef: 25 apr 2021, 08:38
PA3HMP schreef: 25 apr 2021, 08:00

Maar blijkbaar vind iedereen het te duur want er is nog niemand geweest die in een prive bericht aan mij vraagt om mijn bankrekening nummer om de 44 euro naar over te maken :mrgreen:
Als je zo loopt te schooien zal niemand dat dus ook gaan doen...
En nee, ik "doneer" dat ook niet, alleen aan mijn eigen rekeningnen
Nee hoor, ik loop niet te schooien, ik toon enkel aan hoe hypocriet sommigen zijn

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#82 Bericht door TomNL »

Hier is de factuur nog niet binnen. Omdat ik graag geld overmaak aan de overheid en 44 euro een prachtig bedrag is, kan ik niet wachten om te mogen betalen.

Gelukkig biedt de website van het AT uitkomst. Voor mede-lotgenoten deed ik de mededeling hier:
Let op! Dit jaar komen de jaarnota’s later aan dan u van ons gewend bent. De meeste jaarnota’s gaan tussen de maanden april en juni de deur uit.
Nog even geduld.

PE0DNY
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#83 Bericht door PE0DNY »

Sinds 2018 automatische incasso.
2018 26 feb
2019 23 aug
2020 24 mrt
2021 30 apr.

Het wisselt dus nogal eens van datum
73 Ynte

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#84 Bericht door PA5COR »

Net deze week afgeschreven, mooi ook weer geregeld. :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#85 Bericht door Juul - PE0GJG »

Beste mensen,

Ik had toen ik dit onderwerp begon niet gedacht dat het zo veel los zou maken. Het leeft dus kennelijk.

PS. Ook ik heb 'em inmiddels binnen ga 'em op de vervaldag overmaken.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie