tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#2 Bericht door pe1rea »

Mwah, blinddoeken, 8 maal linksom en rechtsom en de mast laten aanwijzen.
Gaat ze niet redden, dus case closed
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#3 Bericht door elsinga »

In haar concentratie verhogende en stralingsvrije huis haar gaan interviewen met een DMR porto op TX in een afgesloten tas. "Dus u ervaart hier geen concentratieverlies en buiten wel?" "ja, hier binnen geen last" "Goh, dat terwijl we gedurende het hele interview een digitaal signaal met 5W binnen 1m van u hebben laten zenden....
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#4 Bericht door Rene - pg3r »

pe1rea schreef:Mwah, blinddoeken, 8 maal linksom en rechtsom en de mast laten aanwijzen.
Gaat ze niet redden, dus case closed
Deze mevrouw ervaart dat echt. Dat dat hoogstwaarschijnlijk niet op feiten gebaseerd is, doet daar niets aan af.

Ik zou in jouw geval overigens wat minder snel oordelen.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#5 Bericht door pe1rea »

Waarom in mijn geval?

Overigens is dit experiment al eens uitgevoerd, op TV ook nog.
Die mevrouw lukte het ook niet.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PE0DNY
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#6 Bericht door PE0DNY »

Dat die vrouw dat echt ervaart zal ik niet ontkennen, maar het ziet wel tussen de oren.

Je hoeft maar even te googelen om testen te vinden waarbij de proef personen voor de gek worden gehouden met wel of geen straling en genadeloos door de mand vallen.
Een psycholoog zou meer kunnen betekenen dan zilverpapier.
73 Ynte

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#7 Bericht door Toon pd0dfm »

:lol: Echt stralend zag ze er ook niet uit.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#8 Bericht door pc1mb »

Wellicht bestaat het echt, electrohypersensitiviteit, en dan dus niet ingebeeld maar echt. Of je dan meteen ook kan uitpeilen (test pe1rea) is vraag twee. Vossenjagen zonder ontvanger!

Het kan ook een vorm van angststoornis zijn. Maar in de moderne maatschappij is vrij van radiogolven wonen bijna onmogelijk; daar ervaren wij ook de problemen van, alleen dan als QRM. En overal is immers 4G en straks 5G dekking.

Misschien moet er ergens een "reservaat" komen voor bewezen EHS patiënten, anders hebben die daadwerkelijk geen leven in de huidige maatschappij.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#9 Bericht door PA3DJS »

Dat soort mensen begeven zich in groepjes die elkaars gedachten bevestigen. Ze maken elkaar figuurlijk gezien gek. De commercie duikt daar prima op (verder aanwakkeren angst en nepoplossing aanbieden voor héél veel geld).

Alleen al het zien van een constructie die op een zendmast lijkt geeft klachten. De oplossing is dan niet om de op een zendmast lijkende constructie weg te halen, maar eerder een doorverwijzing naar de heel goed ingelezen psycholoog van pe0dny.

Het doet mij even denk aan mijn jeugd toen we een nieuw klasgenootje in de klas kregen uit een ander wereldeel. Diverse klasgenootjes werden wat bang. De oplossing was toen niet om het klasgenootje maar weer weg te sturen.

@PC1MB:
Dat "reservaat" kan dan heel klein zijn...

Liever heb ik dat men het groot maakt. Dan kunnen er na verloop van tijd andere mensen naar toe verhuizen, met hun aanhangers vol met metaal, draad, kabels, etc.

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#10 Bericht door 0000 »

nav van een eerdere post, doe ff de moeite :-)

Berichttitel: Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!
BerichtGeplaatst: 05 jul 2017, 18:11
Geregistreerd: 30 jan 2017, 13:00
Berichten: 188
Mijn werkplek, soort van shack. Hier ben ik aan 't 'rommelen' met een Russische spionnenzender R-394KM
радиостанция р-394км

Naast m'n telefoon, links foto ligt een zelfgemaakt alu hoedje. Soms draag ik 'm wel eens, collega's lachen en wanneer een 'onderzoeker' onze afdeling binnenkomt zie ik 'm denken ..maar vraagt meestal niet wat er aan de hand is.
Ik ga het gesprek aan, vanzelfsprekend met hoedje op ;-)

altijd lachen daar,

iig, as maandag zal ik 'n foto posten van het hoedje, ik verkoop namelijk geen onzin :-)))
btw het helpt echt, echt waar ..niemand kan mijn gedachten meer lezen, is wetenschappelijk onderbouwd!
Bijlagen
xCQwKVVdjdw-c.jpg
IMAG0980.jpg
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#11 Bericht door PA3HMP »

Deze mevrouw is niet voor niks naar de GGD gestuurd, ze is duidelijk geestelijk niet in orde, daar zal de keuringsarts haar dan ook wel op afgekeurd hebben, in het kort gezegd mevrouw u bent gek.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#12 Bericht door pa1bvm »

mijn moeder had ook zo iets ....ze hoorde ook stemmen in haar hoofd ...en af en toe s'nachts ook een harde " ratel"
tja.. ze had een wat antiek gehoor apparaat .. dat pikte mijn signalen op 144 mhz op ..die " ratel " was high speed cw voor meteor scatter ..
ja we hebben er in de familie erg hard om gelachen .. en natuurlijk een wat modern hoortoestel gekocht .. die waren dan weer zo klein dat ze die dingen regelmatig kwijt was ..

dus wij allemaal met een alu hoedje .. en vergeet dan vooral niet om bewust een korte broek te dragen .. het liefst gemaakt van het rode pluche dat in de oude eerste klas wagons van de NS zat ..

blijft gezond .. ik krijg binnenkort mijn anti corona shot .. kan ik zonder computer inloggen op het 5 g netwerk .. man ik zit dan helemaal vol chips .. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#13 Bericht door elsinga »

Mensen die last hebben van elektromagnetische straling... Ik blijf het zielig voor ze vinden, want het is inderdaad vast een soort van angststoornis. Een reservaat voor ze zonder straling zal vrijwel onmogelijk zijn, gok ik. Maar om ze nou onder in een mijngang op te sluiten in het donker (licht is tenslotte...) is ook weer wat. Is een eiland in de Stille Oceaan niet wat? Soort Expeditie Robinson, terug naar de middeleeuwen? Geen elektriciteit (want waar je die ook voor gebruikt, het levert en elk geval een elektromagnetisch veld op), alleen handgereedschap en zo. Kiezen we een eiland uit wat vruchtbaar genoeg is om ze van eten te voorzien, met 1x per maand een vrachtschip voor de papieren post en wat aanvulling op het eentonige dieet.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#14 Bericht door PA3CQN »

Het gevaar zit hem verderop in het artikel: "moet van de rechter aantonen dat er geen gezondheidsrisico's ontstaan door plaatsing van de mast"
en "het is niet uit te sluiten dat straling verband houdt met bepaalde ziekten en aandoeningen", die laatste notabene van de gezondheidsraad.

Niemand durft in de huidige maatschappij nog een harde uitspraak te doen.Tegelijk is het niet bestaan van iets niet te bewijzen.
Hoe kun je met de twee hierboven aangehaalde uitspraken ooit nog een communicatie-mast plaatsen?
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: tja, .....overal-aluminiumfolie vanwege straling

#15 Bericht door sottezero »

elsinga schreef:..met 1x per maand een vrachtschip voor de papieren post en wat aanvulling op het eentonige dieet.
Zit veel electronica op zo'n schip, en een radar en satelliet communicatie. :mrgreen:
En AM zendende vliegtuigen over het eiland

Plaats reactie