PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpiraat

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#16 Bericht door Steef »

Luister elke dag met veel plezier naar Kil Rock.

Op AM 1287 kHz in het Dordtsche Kilgebied of via
PC, Smartphone of Tablet op http://www.kilrock.nl

Nederlandse radio is zo ontzettend verarmd, dat men er op de Belgische radio openlijk over spreekt en ons feitelijk uitlacht.
Er zijn nog maar enkele goede programma's verdeeld over diverse zenders.
Maar die zijn er zeker niet op het tijdstip dat ik van en naar het werk ga.
En elke dag de hele dag horror verhalen over C ben ik allang zat.

Er kunnen mij niet genoeg radio stations zijn.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#17 Bericht door PA3DAT »

Dan heb je het over de Middengolf? Ja, die zenders zijn grotendeels vertrokken, wie luisterde er nog naar NPO via de Middengolf? Op de FM-band zitten voldoende Nederlandse zenders met een behoorlijk aanbod, heb ik laatst gemerkt toen ik de radio (DAB+ en analoog) liet scannen.

Maar ja, wie luistert er tegenwoordig (buiten de automobilisten) nog naar radioprogramma's? In de auto zet ik een usb-sticky op! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#18 Bericht door Steef »

PA3DAT schreef:Dan heb je het over de Middengolf? :D
Nee, ik heb het over de Nederlandse radio.
Er zijn geen behoorlijke zenders meer.

Heb ook DAB+ in de auto, een ingebouwde SSD van het type heel groot, DVD, USB, Spotify, Blauwe tand, streaming rechtstreeks en via telefoon, draadloos opladen, hotspot en wat je nog meer kan bedenken. Zit er allemaal op.

Maar een behoorlijke Nederlandse radiozender is ver te zoeken.
Allemaal moeten ze vooral veel praten en meningen delen in plaats van plaatjes draaien. Het liefst nog met 2, 3 of 4 man in de studio.

Maar ik luister toch graag naar Kil Rock.
Hoef ik zelf niet de plaatjes uit te kiezen.
2 a 3 minuten nieuws in het uur, en de rest muziek.
En niet een PC zoals Sky Radio.

Zouden meer zenders moeten doen.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#19 Bericht door Juul - PE0GJG »

@Steef

Retired opp ??????
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#20 Bericht door PA3CQN »

PA3DAT schreef: Maar ja, wie luistert er tegenwoordig (buiten de automobilisten) nog naar radioprogramma's? In de auto zet ik een usb-sticky op! :D
Ik luister afwisselend BBC4(198 kHz), DLF en soms NPO 1 radio. Van die heerlijk slow-radio met informatie .
DLF is gelukkig te ontvangen omdat 101,8 nog niet vergeven is hier in het noorden want de locatie Aurich is te dichtbij. Helaas is de rest van het 'DX' gedoe op FM niet meer te doen door al die zenders. DAB+ wil binnen niet eens voor eigen land, laat staan Duitsland. Ik zit dus helemaal niet te wachten op allerlei mini FM-stationnetjes.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#21 Bericht door PA1 »

PA1AIS schreef:Voor je het weet betalen zendamateurs ook verplicht aan buma stemra, omdat de politiek het verschil niet kan begrijpen. :lol: :lol:
Dan mogen we ook muziek draaien op WFM :lol:

Er is een redelijk nieuw piraten bandje van ongeveer 85 tot 87,5 Mhz waar veel oude piraten uit de jaren 80 hun belevenissen van toen herbeleven. Daar zitten ook gelicenseerde amateurs bij :mrgreen:
Als zo een bandje nog eens legaal zou worden dan wist ik het wel, geen hoempa maar rapporten uitzenden.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#22 Bericht door ----- »

Voor radio gebruik ik tegenwoordig een Raspberry Pi zero met wifi en een Hifiberry DAC daarop het software pakket Volumio
Daarmee heb ik een internet radio van een paar tientjes met duizenden radio zenders, en ook behoorlijk wat Nederlandse piraten stations mocht je dat leuk vinden.
Te besturen via de browser van computer/laptop/telefoon

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#23 Bericht door PA1 »

Dat internet radio werkt perfect, ik heb een Denon receiver waar dat op zit. Favoriete zender is Radio 10 80's met zeer weinig reclame.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#24 Bericht door Juul - PE0GJG »

Laat ik nou denken dat ik dit postte:

"PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpiraat" en niet waar en met wat we tegenwoordig luisteren............................hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#25 Bericht door Steef »

Ja Juul, helemaal gelijk hoor.

Maar ik ben voor.
Zo veel mogelijk zenders.
En als die Piraten een vergunning krijgen voor een weekend of een week, dan kan je het misschien reguleren.

Denk erom, als je gepakt wordt krijg je geen (tijdelijke) vergunning meer.
Je moet goedgekeurd spul gebruiken, je mag maximaal zo veel watt gebruiken.

En slechter dan het huidige Veronica kan het niet worden :wink: :lol:
Wie praat luistert niet

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#26 Bericht door ----- »

Juul - PE0GJG schreef:Laat ik nou denken dat ik dit postte:

"PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpiraat" en niet waar en met wat we tegenwoordig luisteren............................hi
Het is natuurlijk niet aan de topic starter om te bepalen wat welgevallige berichten en wat niet in "zijn" topic

Of iets offtopic is of als er mensen onvriendelijk worden hebben we daar een aantal prima modderators voor om in te grijpen

Wat mij betreft is mijn reactie prima binnen de marges van het topic door aan te geven dat je dmv internet radio tegenwoordig een veelvoud van "piraten" stations kan ontvangen inclusief de echo microfoon

Ik vind het wel grappig dat je over offtopic begint Juul, daag me niet uit het aantal topics te zoeken waarin je aanschuift en het binnen notime over zeeschepen en vervlogentijden gaat, ongeacht het onderwerp van dat topic :wink:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#27 Bericht door Juul - PE0GJG »

Steef schreef:Ja Juul, helemaal gelijk hoor.

Maar ik ben voor.
Zo veel mogelijk zenders.
En als die Piraten een vergunning krijgen voor een weekend of een week, dan kan je het misschien reguleren.

Denk erom, als je gepakt wordt krijg je geen (tijdelijke) vergunning meer.
Je moet goedgekeurd spul gebruiken, je mag maximaal zo veel watt gebruiken.

En slechter dan het huidige Veronica kan het niet worden :wink: :lol:

Dat laatste, ik luister nooit,
Inderdaad. Ik heb ook niks tegen piraten als ze hun spullen maar goed voor elkaar hebben. En niet net zoals hier vlakbij bij mij in het weekend die al om 06.30 in de lucht komt en altijd om 09.00 uur weer weg is en Radio 1 wegdrukt, 'Hallo amateurs hier is de xxxxxxx". En mijn Sony ICF-SW7600 is niet echt "zomaar" een lullig ontvangertje............................

Dus goed reguleren dan vind ik het geen probleem. Dus ook afdracht aan AT en Buma-Stemra.
screen 576.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#28 Bericht door PA1 »

Juul - PE0GJG schreef:
En niet net zoals hier vlakbij bij mij in het weekend die al om 06.30 in de lucht komt en altijd om 09.00 uur weer weg is en Radio 1 wegdrukt, 'Hallo amateurs hier is de xxxxxxx". En mijn Sony ICF-SW7600 is niet echt "zomaar" een lullig ontvangertje............................
Ga mee met de tijd en koop een internet radio, jou favoriete zender wordt nooit meer weggedrukt. Die Sony is al 25 jaar oud, tijd voor wat nieuws.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#29 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE5TT schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Laat ik nou denken dat ik dit postte:

"PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpiraat" en niet waar en met wat we tegenwoordig luisteren............................hi
Het is natuurlijk niet aan de topic starter om te bepalen wat welgevallige berichten en wat niet in "zijn" topic

Of iets offtopic is of als er mensen onvriendelijk worden hebben we daar een aantal prima modderators voor om in te grijpen

Wat mij betreft is mijn reactie prima binnen de marges van het topic door aan te geven dat je dmv internet radio tegenwoordig een veelvoud van "piraten" stations kan ontvangen inclusief de echo microfoon

Ik vind het wel grappig dat je over offtopic begint Juul, daag me niet uit het aantal topics te zoeken waarin je aanschuift en het binnen notime over zeeschepen en vervlogentijden gaat, ongeacht het onderwerp van dat topic :wink:

Dag Marcel,
Nergens heb ik geschreven dat de andere reacties niet mogen. Jij leest dingen die er niet staan.
Het is aan de moderator om dat te beoordelen.

PS.
Als jij het leuk vindt om mijn "offtopic" bijdragen op te lepelen, Ik zou zeggen ga je gang. Heb ik ze ook eens achter elkaar.
Maar maak er dan een aparte bijdrage van anders krijgen we zeker "bonje" met de moderator.

En gelukkig kan Steef zich vinden in mijn laatste bijdrage. Ga je zijn "offtopic" bedragen ook zoeken?

Kom op Marcel, ga iets nuttigs doen.

Ik vindt je website trouwens wel mooi en informatief, zo ben ik ook weer.


Groet,
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: PvdA wil subsidie en erkenning voor Nederlandse etherpir

#30 Bericht door Rene - pg3r »

Juul - PE0GJG schreef: Dus goed reguleren dan vind ik het geen probleem. Dus ook afdracht aan AT en Buma-Stemra.
Gaat het cultureel erfgoed er nu juist niet om dat de illegaliteit van deze subcutuur een belangrijke rol speelt? Als het mag is het niet leuk meer.

Plaats reactie