Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
- PA2RU
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Binnenkort gaat mijn soes er uit en komt er wat anders voor terug :
Een Honda CBF1000 uit 2008
Meer plaatjes volgen...
Een Honda CBF1000 uit 2008
Meer plaatjes volgen...
73 René PA2RU
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
MFJ-2286 base-loaded vertical op de bagagedrager met de motor als counterpoise. Werkt prima alleen de Xiegu G90 kon slecht tegen de carriers van de andere deelnemers en gaat direct op slot als een ander hard signaal in de buurt is.
73 de PA2WN, Theo
- elsinga
- Moderator
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
- Roepletters: PC5E
- Locatie: Heerenveen (JO22xx)
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Het is officieel geen motor, want driewielig motorvoertuig (met vier wielen):
Hier rij ik voor mijn plezier op rond, gisteren nog. Aan het einde van een rit is vrijwel altijd de hogedrukreiniger nodig. www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Je kan er zelfs een caravan achter hangen. Of een aanhanger met je motor er op
.... But will it blend?
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25 jun 2009, 20:31
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
download/file.php?mode=view&id=30251&si ... 7f8ed09948
Midden jaren tachtig begonnen me een DT175MX vervolgens CB250N,P200E,GS550E,TT600,PC800, Burgman 400AN, 2 zelfbouwshoppers ,(niet door mijzelf)
Toen begon het na een aantal jaren niet meer gereden te hebben toch weer te kriebelen afgelopen zomer, heb toen een 800 Intruder gekocht uit 2005 met net 18.000 op de teller en i.z.g.st.
Nu is elke rit weer een genot en ben blij de herintrede weer gemaakt te hebben.
Genoeg vermogen voor mijn doel en wat een heerlijk geluid.
Gr.Tony
Midden jaren tachtig begonnen me een DT175MX vervolgens CB250N,P200E,GS550E,TT600,PC800, Burgman 400AN, 2 zelfbouwshoppers ,(niet door mijzelf)
Toen begon het na een aantal jaren niet meer gereden te hebben toch weer te kriebelen afgelopen zomer, heb toen een 800 Intruder gekocht uit 2005 met net 18.000 op de teller en i.z.g.st.
Nu is elke rit weer een genot en ben blij de herintrede weer gemaakt te hebben.
Genoeg vermogen voor mijn doel en wat een heerlijk geluid.
Gr.Tony
- elsinga
- Moderator
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
- Roepletters: PC5E
- Locatie: Heerenveen (JO22xx)
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Helaas, het RDW weigert een trekgewicht op de kentekenkaart te zetten.... In Duitsland mag mijn quad 1000kg geremd trekken (en 200kg geremd).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
- PA2RU
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Doei suzuki , hallo honda
Staat goed bij de blauwe beul
Zijkoffers er afgehaald , de achterpoort is te smal
73 René PA2RU
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
RD350 gsxr750 k100rs en k1200rs.
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
.
Als ik zo vrij mag zijn om de titelregel van deze topic nog te verlengen met: ..of hebben we gereden...
De enige motor die ik gedurende een jaar of 30 heb gehad en 25 jaar heb gereden was een Honda CB-450.
Dit was een importmodel dat door de vorige bezitter in NL is geïmporteerd vanuit de USA.
Toen de eigenaar (klant van mij) hem weg wilde doen en ik een reparatie naar hem terug bracht, vroeg hij of ik er iemand voor wist. Hij wilde hem weg doen want hij deed er niets meer mee en het ding stond maar in de weg. De zoons gebruikten hem af en toe nog wel, maar dat werd ook steeds minder. Ik vroeg of ik ook in aanmerking kwam, ik had wel mijn rijbewijs maar nog geen motor.
Dus even kijken en op slag verliefd, het bleek namelijk het ideale model voor mij... Ik ben kort van stuk en deze motor en zijn in Nederland rondrijdend vergelijkende type werden (zo hoorde ik later) ook bij rijlessen gebruikt, omdat ze zo hanteerbaar zijn. Ik ben klein van stuk en na die een korte kennismaking met de motor was de deal al snel gemaakt.
Heb er jaren mee gereden en vele trips naar de Ardennen en de Eifel mee gemaakt (met een vast groepje van 7) en ook wel mee naar het werk gereden. En toen kwam de gezondheidslappenmand, waarna ik nog maar één keer een rondje Duitsland heb gemaakt met een vriend, gewoon... om te kijken of ik het nog kon. Recreatief rijden werd voor mij toen ineens flink werken en het voelde niet fijn meer, ik besloot dan ook dat dat het laatste rondje was.
Enkele jaren heeft hij nog bij huis gestaan, wachtend op dat het misschien toch weer 'wat zou worden'.
Een kennis heeft hem nog weer helemaal showroom-shine gemaakt en ik kon hem weer terug nemen, dat heb ik besloten om maar niet te doen... De motorgroep is nog steeds bijeen (sinds 2002) en in zijn originele samenstelling, ik ga met de auto (fouragewagen) en zij kunnen nu zonder tassen, koffers en rugzakjes met zijn zessen op de motor naar het Ardennenverblijf. Met de nodige pauzes tussendoor trek ik dat nog wel met de auto...
Klein voordeel: ik kan in de Ardennen, om daar de tijd door te komen als zij rijden, de radiospullen nu ook meenemen. Afgelopen jaar daarom de laptop en de RTL-USB, met X50 en 20 mtr TV coax maar in de auto gelegd..
.
Als ik zo vrij mag zijn om de titelregel van deze topic nog te verlengen met: ..of hebben we gereden...
De enige motor die ik gedurende een jaar of 30 heb gehad en 25 jaar heb gereden was een Honda CB-450.
Dit was een importmodel dat door de vorige bezitter in NL is geïmporteerd vanuit de USA.
Toen de eigenaar (klant van mij) hem weg wilde doen en ik een reparatie naar hem terug bracht, vroeg hij of ik er iemand voor wist. Hij wilde hem weg doen want hij deed er niets meer mee en het ding stond maar in de weg. De zoons gebruikten hem af en toe nog wel, maar dat werd ook steeds minder. Ik vroeg of ik ook in aanmerking kwam, ik had wel mijn rijbewijs maar nog geen motor.
Dus even kijken en op slag verliefd, het bleek namelijk het ideale model voor mij... Ik ben kort van stuk en deze motor en zijn in Nederland rondrijdend vergelijkende type werden (zo hoorde ik later) ook bij rijlessen gebruikt, omdat ze zo hanteerbaar zijn. Ik ben klein van stuk en na die een korte kennismaking met de motor was de deal al snel gemaakt.
Heb er jaren mee gereden en vele trips naar de Ardennen en de Eifel mee gemaakt (met een vast groepje van 7) en ook wel mee naar het werk gereden. En toen kwam de gezondheidslappenmand, waarna ik nog maar één keer een rondje Duitsland heb gemaakt met een vriend, gewoon... om te kijken of ik het nog kon. Recreatief rijden werd voor mij toen ineens flink werken en het voelde niet fijn meer, ik besloot dan ook dat dat het laatste rondje was.
Enkele jaren heeft hij nog bij huis gestaan, wachtend op dat het misschien toch weer 'wat zou worden'.
Een kennis heeft hem nog weer helemaal showroom-shine gemaakt en ik kon hem weer terug nemen, dat heb ik besloten om maar niet te doen... De motorgroep is nog steeds bijeen (sinds 2002) en in zijn originele samenstelling, ik ga met de auto (fouragewagen) en zij kunnen nu zonder tassen, koffers en rugzakjes met zijn zessen op de motor naar het Ardennenverblijf. Met de nodige pauzes tussendoor trek ik dat nog wel met de auto...
Klein voordeel: ik kan in de Ardennen, om daar de tijd door te komen als zij rijden, de radiospullen nu ook meenemen. Afgelopen jaar daarom de laptop en de RTL-USB, met X50 en 20 mtr TV coax maar in de auto gelegd..
.
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Ooit zelf ook gekeken naar een USA import, bij SAFE (Rotterdam), een CB-650 Nighthawk, een Honda met cardan.
(hopelijk juiste plaatje er bij gevonden )
Was nog bezig met rijlessen. Daarna zaken die financien opeisten, vele jaren later een 2e hands R100CS gekocht.
(hopelijk juiste plaatje er bij gevonden )
Was nog bezig met rijlessen. Daarna zaken die financien opeisten, vele jaren later een 2e hands R100CS gekocht.
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
.
@PA3FBO
Mooi, mooi, mooi, een 4 pitter!
De mijne was een 2-pitter en de bobine ging toevallig net in België defect, dat was het enige probleem dat hij in zijn hele leven in mijn bezit vertoonde.
Op 1 poot lopend en stotterend op een tweede kwam ik weer thuis, aansluiting van de bobine zelf helemaal verbrand en veel geluk gehad...
Uiteindelijk hebben we in de omgeving nog een bobine gevonden van een ander merk (meen dat het van een Suzuki was) en die heeft het nog jaaaren uitgehouden.
Mijn CB450 Nighthawk was uit 1983... de/mijn maximum snelheid was 85 mph op de teller (immers: import).
Dat ging'ie dan wel van de berg af op de E25, bij Baraque de Fraiture, daar waar sommige zwaar beladen vrachtauto's bijna stilstaan bij de klim naar boven.
(ben hevig zoekend naar een foto die ik zelf heb en waar alleen de motor en niet de hele groep op staat..)
.
@PA3FBO
Mooi, mooi, mooi, een 4 pitter!
De mijne was een 2-pitter en de bobine ging toevallig net in België defect, dat was het enige probleem dat hij in zijn hele leven in mijn bezit vertoonde.
Op 1 poot lopend en stotterend op een tweede kwam ik weer thuis, aansluiting van de bobine zelf helemaal verbrand en veel geluk gehad...
Uiteindelijk hebben we in de omgeving nog een bobine gevonden van een ander merk (meen dat het van een Suzuki was) en die heeft het nog jaaaren uitgehouden.
Mijn CB450 Nighthawk was uit 1983... de/mijn maximum snelheid was 85 mph op de teller (immers: import).
Dat ging'ie dan wel van de berg af op de E25, bij Baraque de Fraiture, daar waar sommige zwaar beladen vrachtauto's bijna stilstaan bij de klim naar boven.
(ben hevig zoekend naar een foto die ik zelf heb en waar alleen de motor en niet de hele groep op staat..)
.