Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#1 Bericht door Michiel »

Ik heb spullen besteld bij box73 vorige maand.
Na 2 dagen keurig een factuur gehad voor de betaling via paypal en alle gegevens toegevoegd.
Bedrag direct overgeboekt en is keurig van mijn rekening afgeschreven.

Maar nu is het stil, ja ik snap dat alles langer duurt maar zo lang?
Ik heb een paar mailtjes gestuurd, maar krijg geen response.
Bellen lukt ook niet.

Iemand nog meer deze ervaring?

ps alle spullen waren op voorraad.

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#2 Bericht door EA5JEX »

Dat ligt waarschijnlijk aan postnl, ik heb een aantal artikelen in het buitenland besteld met track&trace.
Die waren binnen 1 week in Nederland, maar bleven daar vervolgens 1 maand ergens liggen.

Kees

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#3 Bericht door Michiel »

Afwachten dus.
Het is ook niet de tijd voor haast.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#4 Bericht door Rene - pg3r »

pa5cw schreef:Dat ligt waarschijnlijk aan postnl
Vorige maand wat bij Box73 besteld, werd via DHL bezorgd.

Er gingen overigens een paar dagen overheen tussen de bestelling en de verzending uit Duitsland.

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#5 Bericht door DC4CP »

Michiel schreef:Ik heb spullen besteld bij box73 vorige maand.
Na 2 dagen keurig een factuur gehad voor de betaling via paypal en alle gegevens toegevoegd.
Bedrag direct overgeboekt en is keurig van mijn rekening afgeschreven.

Maar nu is het stil, ja ik snap dat alles langer duurt maar zo lang?
Ik heb een paar mailtjes gestuurd, maar krijg geen response.
Bellen lukt ook niet.

Iemand nog meer deze ervaring?

ps alle spullen waren op voorraad.
Dat is niet normaal, stuur ze anders een fax, want een maand is veel te lang. https://www.box73.de/shop_content.php?coID=7

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#6 Bericht door PE4BAS »

Ik heb goede ervaringen met box73. Een paar weken zou normaal kunnen zijn in deze tijd. Pakket diensten hebben het erg druk. Maar dit lijkt me te lang duren. Zelf wacht ik nog op een pakketje uit Rusland al meer dan 2 maanden. Staat in track&trace dat het pakketje in transit is en in nederland. Denk dat het op een grote stapel bij de douane ligt. We wachten nog even af...

Gebruikersavatar
PE1KL
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:43
Locatie: Waspik

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#7 Bericht door PE1KL »

Onderstaande staat op hun website:

Hinweis
Bitte bestellen Sie nach Möglichkeit online, da unser Telefon (030) 44 66 94 72 nur sporadisch besetzt ist.
Da wir auf einige Zulieferungen warten, kommt es bei einigen Artikeln zu längeren Lieferzeiten, für die wir um Ihr Verständnis bitten. DHL-Paketversand wieder täglich (Mo-Fr).


Dus het kan langer duren!

Normaal gesproken had ik binnen een kleine week het pakketje binnen. Nu zal het dus wat langer duren.

'73
Kees

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#8 Bericht door ON7RA »

Ik heb geen ervaring met box73, maar heb wel eens 2 maanden zitten wachten op een pakketje uit het verre oosten. Volgens track & tracé was het pakketje in België bij bpost en dat was ook zo, bij bpost stond het pakje bij track & tracé bijna 2 maanden in transit. Via de site van bpost kom je nergens, je wordt er gewoon van het kastje naar de muur gezonden!!!
Dan maar even telefoneren, een vriendelijk mevrouw geeft mij geholpen, ach meneer je pakje ligt bij de douane, heb je geen email of brief ontvangen, ze willen weten wat er in het pakje zit. Nee mevrouw ik heb niets ontvangen, nog email nog brief, waarop mevrouw antwoordde, ja weer typisch de mannen van de douane! Ik zal contact met hun opnemen, en dan zal je een email krijgen waarin gevraagd zal worden om factuur of betaalbewijs, en een beschrijving van wat er in het pakket zit. Zo zie je maar, maar inderdaad een pakje van Duitsland naar Nederland mag niet langer duren dan 14 dagen. Ik heb ook al bij verschillende Duitse bedrijven besteld en nooit langer dan 14 dagen moeten wachten, zelfs met Deutsche post!
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#9 Bericht door PE4BAS »

Zelf wacht ik nog op een pakketje uit Rusland al meer dan 2 maanden. Staat in track&trace dat het pakketje in transit is en in nederland. Denk dat het op een grote stapel bij de douane ligt. We wachten nog even af...
Niet te geloven, kom thuis vanavond en het pakje uit Rusland is er. Heeft er lang over gedaan...

-Verwijderd account

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#10 Bericht door -Verwijderd account »

Nou, ik heb op de Dag van de Arbeid een bestelling geplaatst bij RTL-SDR voor een bedrag van bijna 100 euro en vandaag kwam DHL deze bestelling bij mij thuisbezorgen. Da's best vlot te noemen en ja, zonder extra kosten, naheffingen e.d. :)

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#11 Bericht door PA0FRI »

Michiel schreef:Iemand nog meer deze ervaring?
Na betaling (niet na bestelling) komt het na ongeveer 5 werkdagen aan, is mijn ervaring.
Maar dat is met veel pakjes uit DL.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

pe1mix
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#12 Bericht door pe1mix »

Bij Box73 hebben ze ook met ziekte te maken gehad.
Ik had laatst ook wat besteld, levertijd was een stuk langer dan normaal en email werd zeer traag beantwoord.
Uiteindelijk is alles gewoon weer netjes geleverd, geen enkel probleem.
Wellicht kwestie van geduld hebben.

Overigens heb ik ook de ervaring dat pakketjes tegenwoordig zeer lang bij de douane kunnen liggen wachten.

Groeten Eric.

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#13 Bericht door Michiel »

Vanmiddag zijn mijn spulletjes ook binnengekomen :-)
We kunnen weer knutselen.

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#14 Bericht door PA2REH »

Is niet leuk meer. Ik heb op 1 mei wat spulletjes besteld, en direct netjes betaald. Had al een account van eerdere bestellingen dus ben een 'bekende' . Helaas al twee herinneringsmail gestuurd en geen reactie, nu (17 jul 2020) nog niets binnen. 2,5 maand na bestellen/ betalen. Nu gaan ze 2 weken met vakantie, dus dat wordt een lange adem. Jammer zo,
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

pe1hzg
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Levertijd box73 / FUNKAMATEUR Online-Shop

#15 Bericht door pe1hzg »

PA2REH schreef:Is niet leuk meer. Helaas al twee herinneringsmail gestuurd en geen reactie, nu (17 jul 2020) nog niets binnen. 2,5 maand na bestellen/ betalen. Nu gaan ze 2 weken met vakantie, dus dat wordt een lange adem. Jammer zo,
Hamradio / box73 is een kleinere organisatie als je zou denken, zitten maar een paar mensen en een aantal daarvan zijn nadrukkelijk Corona-risicomensen. Ze hebben ook te maken met gezondheidsissues, weet niet of dat al opgelost is. En als 't spul niet op voorraad is, berg je maar, want leveringen van bepaalde spullen gebeurt op dit moment helemaal niet (ik zit al 4 maanden te wachten op een enkele printplaat die al 4 maanden ergens in Chicago ligt) en als ze 't niet op voorraad hebben wordt het lastig.

Het is vervelend dat je moet wachten, maar mijn advies is om begin augustus gewoon eens in je beste Rudi-Carell-duits eens een belletje naar Berlijn te doen, eventueel eerst de administratie en dan de webshop zelf. Hou rekening met Duitse kantooruren (hele vroege start, vroeg einde)

Waar zit je op te wachten?

Plaats reactie