Folding@Home

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Folding@Home

#1 Bericht door PA0HJA »

Hallo,

Er word hier op het forum veel gesproken en gediscussieerd over het Corona virus en iedereen probeert wijzer te worden uit de vele nieuwsberichten en de gepubliceerde data die door allerlij instellingen ter beschikking worden gesteld.

Het lijkt er ook op dat we de "lockdown" zat aan het worden zijn en de frustratie oploopt.

Mogelijk kan het meedoen aan zoiets als "Folding@Home" https://foldingathome.org/ of "Rosetta@Home" https://boinc.bakerlab.org/rosetta/ deze frustratie wat dempen en op een andere manier positief bijdragen aan oplossingen voor dit probleem.

Ik ben sinds kort dan ook aan het "folden" (weliswaar op zéér bescheiden niveau, maar toch....) en vind het een leuke bezigheid om het e.e.a. te volgen op mijn computers.

Zijn er hier meer mensen die de rekencapaciteit van hun computer(s) tijdelijk ter beschikking stellen aan "Folding@Home" voor het doorrekenen van Covid-19 proteïnes in de strijd tegen corona als ze die zelf even niet nodig hebben?

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Folding@Home

#2 Bericht door pa3dsc »

Leuk onderwerp.
Ik heb ook wat energie verstookt in SETI@ Home.
Ik laat de uitdaging over aan de generatie quantum computers.
Die rekenen in zeer korte tijd waar ik etlijke kilowatts aan moet verstoken .
https://arxiv.org/abs/1908.02163
Leuk onderwerp maar moet dat hier?
Automatiseren gaat sneller, maar duurt langer

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Folding@Home

#3 Bericht door ----- »

De hoeveelheid rekenkracht die inmiddels aan dit project besteed word is onwaarschijnlijk. Ik doe ook af en toe even mee, gewoon voor de gein

Het Folding@home project heeft meer rekenkracht dan de top-500 supercomputers bij elkaar opgeteld.

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Folding@Home

#4 Bericht door PA0HJA »

pa3dsc schreef:
Leuk onderwerp maar moet dat hier?
Ik heb het bewust onder "Theekransjes" geplaatst (Dat is hier toch voor?) en wilde het andere topic over Covid-19 er niet mee "vervuilen".
Ik had er natuurlijk bij kunnen zeggen dat folding@home hier op mijn GHPSDR3 SDR server draait die toch nagenoeg continu aan staat, maar dat vond ik niet zo ter zake doen.

Vwb. quantum computing voor folding@home lijkt het erop dat ze zowel de hardware alsook de software hiervoor nog niet optimaal hebben?

In ieder geval lijkt mij dat ze nu, op dit moment, alle (conventionele) rekenkracht die ze kunnen krijgen, goed kunnen gebruiken in de stijd voor de ontwikkeling van een vaccin of medicijn voor Covid-19.

En mijn zeer bescheiden bijdrage op een Intel Core 2 Duo @ 3 GHz. helpt daar dan een héééél klein beetje aan mee......

Toch een leuke gedachte! :D

PA0HJA
....The Singularity is near!

Plaats reactie