EU brings in 'right to repair' rules for appliances

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Snof
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mar 2020, 11:30

Re: EU brings in 'right to repair' rules for appliances

#16 Bericht door Snof »

Ik verwacht idd ook dat de schakelaar door de klinknagel op zijn plaats wordt gehouden en de contacten die eronder zitten op de patjes drukt, dat is iets anders dan (onderste deel maakt deel uit van de print, niet vervangbaar.)

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: EU brings in 'right to repair' rules for appliances

#17 Bericht door PA3CQN »

Snof schreef:Ik verwacht idd ook dat de schakelaar door de klinknagel op zijn plaats wordt gehouden en de contacten die eronder zitten op de patjes drukt, dat is iets anders dan (onderste deel maakt deel uit van de print, niet vervangbaar.)
Het komt praktisch op hetzelfde neer.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: EU brings in 'right to repair' rules for appliances

#18 Bericht door PA0LMD »

Bert_1 schreef:
Thijzer schreef:Europa denkt dat de wereld een kleuterschool is maar zo lang Apple en Samsung het vertikken om je accu te kunnen verwisselen, ben je met het meest verkochte apparaat nog mijlen ver verwijderd van repareerbaarheid (is dat een woord?).
Velen schelden op 'Europa' maar ondertussen doen ze ook wel eens wat goed hoor, dit is er slechts één van. En bij mijn samsung kun je gewoon de batterij vervangen :)
En bij een iPhone kun je ook zelf de accu vervangen...mis je over enige technische skills beschikt.
Meten is (z)weten

Snof
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mar 2020, 11:30

Re: EU brings in 'right to repair' rules for appliances

#19 Bericht door Snof »

PA3CQN schreef:
Snof schreef:Ik verwacht idd ook dat de schakelaar door de klinknagel op zijn plaats wordt gehouden en de contacten die eronder zitten op de patjes drukt, dat is iets anders dan (onderste deel maakt deel uit van de print, niet vervangbaar.)
Het komt praktisch op hetzelfde neer.
Als de schakelaar niet verkrijgbaar is wordt het lastig, het eraf halen en erop monteren lijkt mij geen probleem.

Plaats reactie