PACC 2023

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PACC 2023

#31 Bericht door PE4BAS »

Instellingen zijn in zoverre correct, het maakt niet zoveel uit. Zolang je aangeeft in de QRP sectie mee te doen past de robot het later wel aan.
Je geeft wel aan dat je geen gebruik maakt van een DX cluster, weet niet of dat de bedoeling is? Overigens is de QRP sectie altijd een mixed sectie, maar alleen met SSB meedoen is geen probleem. Er is voor zover ik weet geen novice QRP sectie.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: PACC 2023

#32 Bericht door pe5t »

Veel internationale sportbonden hebben Russen en Witrussen buitengesloten. Het IOC aarzelt nog of en hoe deze sporters zouden kunnen deelnemen aan de Olympische spelen in 2024. Als het IOC deelname (zelfs onder ''neutrale'' kleuren) zou toestaan zouden flink wat landen kunnen afhaken. De Nederlandse regering en de burgemeester van Parijs (plaats van de spelen) hebben zich tegen de deelname van Russen en Witrussen uitgesproken en er zullen meer landen/steden volgen. De CQWW contest organisatie ontmoedigt ook de deelname van Russen en Witrussen (QSO levert geen punten op...).
Ik heb de laatste twee jaar aan de SSB hoog vermogen sectie meegedaan en heel veel Russen gelogd.
Daar heb ik dit jaar dus geen zin in.

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 694
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: PACC 2023

#33 Bericht door pe1rdp »

Omdat ik absoluut maar niet kan "wennen" aan de beelden van de oorlog in Oekranie heb ik besloten om geen Russen / Belarussen te werken.

Vorig jaar had ik zo'n 500 QSO's in het log; ongeveer de helft ervan kwam uit deze 2 landen.
Zodra ik CQ ging roepen, kwam voornamelijk Rusland retour; we waren daar vorig jaar in elk geval heel populair.
Daarom voor mij geen CQ maar S&P. Of alleen op 10m in de namiddag als het path naar het oosten is verdwenen.

Uiteraard zijn er ook andere "foute landen" maar dit buiten deze discussie.
Gelukkig leven wij in een democratisch land waar iedereen voor zichzelf kan beslissen wat hij/zij wil doen op dit vlak. Zeker in een contest als de PACC.
Het gaat om te plezier in de hobby. Een QSO met iemand uit Rusland/Wit-Rusland geeft mij op dit moment absoluut geen plezier en daarom doe ik het niet.

Ik wens iedereen enorm veel plezier in de PACC.
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: PACC 2023

#34 Bericht door Laurens PD9X »

Succes allemaal!

Waar in Friesland zit je, Tonnie?

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: PACC 2023

#35 Bericht door PD4M »

pe1rdp schreef: 10 feb 2023, 23:57 Omdat ik absoluut maar niet kan "wennen" aan de beelden van de oorlog in Oekranie heb ik besloten om geen Russen / Belarussen te werken.
Arno, ik worstel daar ook al een hele tijd mee.
Ik sluit mij bij jouw standpunt aan. Mijn toch al sobere log zal nog kleiner worden. Ik doe toch vooral voor de lol mee. En het vaantje natuurlijk!
Ja ik weet het... in onze hobby geen politiek bedrijven, de ''gewone Rus'' ...

Maar wat er nu gebeurt is te verstorend wereldwijd en te gruwelijk. Iedere weg waarlangs ook de gewone (zendamateur) Rus geconfronteerd wordt met wat er aan de gang is en de wandaden van haar eigen overheid beter leert zien lijkt mij welkom.
Maarten
PD4M

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: PACC 2023

#36 Bericht door PD4M »

PE4BAS schreef: 10 feb 2023, 22:16 Je geeft wel aan dat je geen gebruik maakt van een DX cluster, weet niet of dat de bedoeling is?
Ik ben hier niet zo in thuis maar waar vul je iets van een DX cluster in dan? Wil ik gebruik maken van een DX cluster? Ik gebruik N1MM in mijn eenvoud slechts als een logboek met het gemak dat ik de frequentie automatisch met mijn zender mee laat lopen. Cabrillo bestand en klaar is Kees.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PACC 2023

#37 Bericht door PE2AAB »

Dat is het vakje 'Assisted' of 'Non-Assisted'. Je wordt 'geassisteerd' door bijvoorbeeld een DX cluster.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: PACC 2023

#38 Bericht door andreph5c »

Doe ik niet meer aan mee, niemand kan controleren of men wel aan de spelregels houdt kwa vermogen.

Er zoi in iedere provincie 2 amateurs moeten gaan komen die onafhankelijk gaan controleren of men zich wel aan het zendvermogen houdt en on aangekondigd bij amateurs langs gaan, om zo de competitie eerlijk te houden.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2023

#39 Bericht door PA2RU »

andreph5c schreef: 11 feb 2023, 10:46 Doe ik niet meer aan mee, niemand kan controleren of men wel aan de spelregels houdt kwa vermogen.

Er zoi in iedere provincie 2 amateurs moeten gaan komen die onafhankelijk gaan controleren of men zich wel aan het zendvermogen houdt en on aangekondigd bij amateurs langs gaan, om zo de competitie eerlijk te houden.
Daar heb ik niet zoveel moeite mee...
Bovendien : die amateurs zoals jij voorstelt mogen niet handhaven daarop..

Waar wel streng op gecontroleerd mag worden is het gebruik van het dx-cluster : de laatste jaren worden veel deelnemende groepen gespot door 1 van de leden van z'n groep.
Saillant detail is dat deze 'spotters' vaak lieden zijn die buiten de contesten nooit gebruik maken van dx-clusters..
Geloof zelfs dat iemand in den lande er onderzoek naar heeft gedaan en zijn bevindingen ergens heeft online heeft gezet : die bevindingen vind ik vele malen erger dan zenden met (te)veel vermogen.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 975
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: PACC 2023

#40 Bericht door PA0BAK »

Jammer dat het log programma voor Linux, TLF, niet te downloaden is.
De link naar download loopt dood, de link naar de spiegel voor download loopt dood en de link naar het blog loopt ook dood.
Wanneer ik niets kan vinden, wordt het een papieren log .............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1788
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: PACC 2023

#41 Bericht door PA9CW »

Laurens PD9X schreef: 11 feb 2023, 09:47 Succes allemaal!

Waar in Friesland zit je, Tonnie?
Ik zit in Sneek. Op een Landal park.

Succes allemaal.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PE1KL
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:43
Locatie: Waspik

Re: PACC 2023

#42 Bericht door PE1KL »

Tonnie,

Hopelijk toch met je vishengel aan de waterkant !

Succes


Kees

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: PACC 2023

#43 Bericht door PH2LB »

Zo het zit er weer op.

Lekker vanuit de huiskamer een bescheiden 50 QRP verbindingen gemaakt wat 23 multipliers opleverde.
Dus een voorlopig totaal van 1150 punten.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: PACC 2023

#44 Bericht door PA8S »

PA0BAK schreef: 11 feb 2023, 12:10 Jammer dat het log programma voor Linux, TLF, niet te downloaden is.
De link naar download loopt dood, de link naar de spiegel voor download loopt dood en de link naar het blog loopt ook dood.
Wanneer ik niets kan vinden, wordt het een papieren log .............
Welke distro gebruik je? In Ubuntu (20.04 en 22.04) is tlf gewoon te installeren middels apt en via de Debian repo kan ik 'm ook downloaden (link)

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: PACC 2023

#45 Bericht door PA3ECZ »

andreph5c schreef: 11 feb 2023, 10:46 Doe ik niet meer aan mee, niemand kan controleren of men wel aan de spelregels houdt kwa vermogen.

Er zou in iedere provincie 2 amateurs moeten gaan komen die onafhankelijk gaan controleren of men zich wel aan het zendvermogen houdt en on aangekondigd bij amateurs langs gaan, om zo de competitie eerlijk te houden.
Ik wil ze zo wie zo hier niet in de keet hebben ter controlé ! :x

Plaats reactie