Ervaringen met LOG4OM logboek

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#31 Bericht door ----- »

pc9t schreef: 11 sep 2021, 13:04h
Ik heb in WSJT-x omnirig 1 (com9) geselecteerd en dan werkt WSJT-x als ik in Log4om de Cat activeer en ik kies dus voor omnirig 2 dit is dan (com8) dan gebeurd er niets.
Je kiest in Log4om ook omnirig1 , je wilt toch dat log4om en wsjtx dezelfde frequentie / tranceiver weergeven. Omnirig2 is voor een tweede andere transceiver.

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#32 Bericht door pc9t »

Dan werkt dit dus niet met Yaesu, want als ik eerst WSJT opstart en daarna Log40m dan werkt het niet en als ik eerst Log4om opstart en daarna WSJT werkt het ook niet. Dus oftewel de een zit de ander in de weg lijkt het wel.

Heb het wel een keer werkend gehad, maar daarna niet meer en ik heb toen niets gewijzigd gehad.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#33 Bericht door ----- »

pc9t schreef: 12 sep 2021, 09:35 Dan werkt dit dus niet met Yaesu, want als ik eerst WSJT opstart en daarna Log40m dan werkt het niet en als ik eerst Log4om opstart en daarna WSJT werkt het ook niet. Dus oftewel de een zit de ander in de weg lijkt het wel.

Heb het wel een keer werkend gehad, maar daarna niet meer en ik heb toen niets gewijzigd gehad.
Ominig kan schieroneindig veel programmas tegelijk koppelen aan één transceiver.
Ik heb vaak 4 of 5 programmas tegelijk aan omnirig1 hangen.

Kijk eens of het wel wil werken als je alles als administrator start, die tip wordt vaak gegeven op het log4om forum.

En kijk ook eerst of je omnirig werkend krijgt met één programna.

Omnirig mag ook maar 1x maal geinstalleerd zijn op de computer, normaal in de programfiles/afreet map

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#34 Bericht door pc9t »

Nadat ik Log4om via uninstall had verwijderd en vervolgens weer opnieuw geïnstalleerd maar de optie omnirig niet aangevinkt lijkt het erop alsof het werkt.

Start eerst WSJT-X daarna log4om en dan gridtracker en tot nu toe werkt het nog steeds.

Had zo mijn twijfels of het wel ging werken, en dat ik met Maclogger de luxe enz op mijn Macbook moest verder gaan wat ook een geweldig programma is.

En daar werkt gridtracker ook, alleen die paar contests die ik doe is met FLdigi toch een stuk ingewikkelder dan met N1MM en ik heb zoveel verbindingen in WSJT-X op windows zitten en weet niet hoe ik die in de Mac versie erbij moet zetten.

En PST rotator is er ook niet op de Mac helaas.

Dus in Windows is het aardig voor elkaar maar het blijft Windows met zijn grillen met sommige updates.

EN om straks eventueel remote te gaan werken is ook een aardig probleem op Mac, want als ik een Yaesu SCU10 voor remote moet neer zetten denk ik niet dat daar drivers voor op een MAc bijzitten helaas.

Wat nog steeds redelijk achterhaald is dat er op een nieuwe Yaesu FTDX geen LAN aansluiting zit.
Maar dit is bij Icom hetzelfde overigens.
Alleen met een Flex is er een mogelijkheid om remote op een Mac te werken.

Maar voor nu werkt het.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

pa1jn
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:40
Roepletters: PA1JN
Locatie: JO21IS

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#35 Bericht door pa1jn »

O, vandaar , dat ik steeds de frequentie zelf moest invoeren.
OMNIRIG moet wél aangevinkt zijn.

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#36 Bericht door pc9t »

Na verloop van tijd verliest Log4om toch de Cat verbinding.

Dus helaas is het nog niet helemaal opgelost.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#37 Bericht door PH7R »

Ik snap niet helemaal wat de juiste instellingen moeten zijn.

In config / confirmations moet moet sent en received op No staan of Requested?
Idem config / External services bij LOTW upload flag No of Requested?

Ik wil graag alles auto upload/download hebben.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#38 Bericht door PH7R »

PH7R schreef: 25 sep 2021, 14:03 Ik snap niet helemaal wat de juiste instellingen moeten zijn.

In config / confirmations moet moet sent en received op No staan of Requested?
Idem config / External services bij LOTW upload flag No of Requested?

Ik wil graag alles auto upload/download hebben.
Iemand nog advies / input?
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PE0DNY
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#39 Bericht door PE0DNY »

Bij de confirmations heb ik niks veranderd, dus alles staat standaard.
Bij external services de lotw idem, staat op requested
Het enige verschil tussen lotw en de anderen is dat bij lotw de gemaakte verbindingen pas bij afsluiten van Log4om worden verzonden.
Bij de anderen gaat dit per qso.
73 Ynte

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#40 Bericht door PH7R »

Twee vragen / issues met Log4OM:

1. bij afsluiten blijft Log4OM hangen. Het lijkt erop dat Log4OM contact probeert te maken met LOTW voor uploads. Hoelang ik ook wacht dit proces wordt niet afgesloten. Iemand suggesties.
2. Bij het uploaden via QSL manager naar LOTW kan ik maximaal 12 QSO's selecteren om te uploaden anders blijft LOTW ook hier hangen. Dit probleem doet zicht bijv niet voor bij de eQSL etc. Iemand suggesties?
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA0FVH
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2010, 07:10
Roepletters: PA0FVH
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#41 Bericht door PA0FVH »

Start TQSL en check voor updates. Huidige versie is 2.59 met configuratie 11.18.

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met LOG4OM logboek

#42 Bericht door PH7R »

PA0FVH schreef: 08 jan 2022, 16:14 Start TQSL en check voor updates. Huidige versie is 2.59 met configuratie 11.18.
Thks Fred :)
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie