CQWW RTTY

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

CQWW RTTY

#1 Bericht door pa4o »

Ook amateurs actief in deze contest die nu aan de gang is?
Doe zelf wel wat mee.

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQWW RTTY

#2 Bericht door PD2R »

Hoi Peter, heb je gisteren nog gewerkt!

Ons jaarlijkse weekje radio in Denemarken gaat dit jaar helaas niet door. We zijn dus uitgeweken naar een alternatieve locatie en gevonden in Huijbergen. We zijn het QTH van Wino PA0ABM ingetrokken :mrgreen:
Vorige week hebben we daar de antenne installatie gerenoveerd en toen kregen we ook door dat OZ weer op slot ging voor mensen uit PA. Wino bood gelijk zijn huis aan.
We doen overigens mee met de call PF6W. Condities zijn echter bagger. Tel daarbij op dat RTTY niet mijn favoriete mode is en je zult begrijpen dat de BIC factor vrij laag is :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQWW RTTY

#3 Bericht door pa4o »

Moi Maarten.

Bedankt voor de qso nog. Wino is blij met jullie haha..

Ik heb hier bijna 32uur meegedaan, de bedoeling was om nog langer mee te doen maar door bepaalde omstandigheden is me dat niet gelukt.
Ben wel tevreden met het resultaat. De propagatie was zaterdag echt slecht. Later op de middag werd het wat beter richting Azïe. Maar richting NA ging bijna niet van uit het noorden van ons landje. Zal ongetwijfeld ook komen van mijn 2elements antenne. Zondag was het iets beter en heb ik toch nog redelijk veel Amerikanen in log kunnen krijgen.

Peter
Bijlagen
CQWWRTTY2020.png

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQWW RTTY

#4 Bericht door PD2R »

Hoi Peter,

De condities waren inderdaad bijzonder slecht. Toch heb je nog een redelijke score neer gezet. Omgerekend echter nog geen 40 Q's per uur. Dan vind ik het moeilijk om fanatiek te blijven.
Vanavond eens kijken of ik nog wat kan werken in de CWT als PF6W. Ik verwacht er niet veel van, mede ook omdat het opnemen van namen toch iets anders is dan callsigns en serienummers :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQWW RTTY

#5 Bericht door pa4o »

Het scheelt Maarten dat ik alles in de huiskamer heb staan. Kan gewoon met gezin praten of tv kijken. Als ik apart in een hokje moest zitten zou ik het niet volhouden :-)
Ik doe praktisch iedere woensdagavond mee aan de minicontest op 40m en 80m. Het liep als een speer totdat ik weer een beste brom op de 40m kreeg. Wordt er zo moedeloos van van dat klotenzooi. Weg zwakkere signalen, dan is voor mij de lol er in een keer er vanaf.

Peter

Plaats reactie