IOTA contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

IOTA contest

#1 Bericht door PD2R »

Vanochtend vroeg na een rit van 11 uur in Seaby, Denemarken aangekomen. Vanmiddag kwam ik erachter dat de IOTA contest ook dit weekend is. Stom eigenlijk, vaak genoeg aan deze contest meegedaan dus ik weet heel goed dat hij altijd het laatste volle weekend van juli gehouden wordt. Maar door alle COVID-19 beslommering en drukte op het werk is het mij helemaal ontgaan.
Maar goed, aangezien ik op een eiland zit (EU-171) heb ik snel maar even een dipooltje voor 40 meter in de vlaggenmast gehangen. Werkt ook aardig op 15 meter dus na een korte "test" stonden er voor ik het wist 20 CW Q's in het log. Maar goed, er moest nog gegeten worden dus dat eerst maar eens klaar maken. Na het eten en het naar bed brengen van de kinderen, ben ik op 40 aan het roepen geweest. Toen ik op een gegeven moment gespot werd met het IOTA nummer erbij, ging het ineens hard. Dat viel knap tegen :oops:
Normaal gezien oefen ik voor een contest altijd met MorseRunner maar dat was er dit keer dus niet van gekomen. Een nacht doorhalen zonder noemenswaardige slaap helpt dan ook niet echt mee. Uiteindelijk met 120 Q's in het log maar gestopt want ik kreeg er koppijn van.
Wel erg leuk om Peter PA4O nog even in het log te zetten!

Morgen maar weer eens verder proberen. Waarschijnlijk enkel op 40 en 15 want iets anders heb ik zoeven niet voor handen. Mogelijk komt daar morgen nog wat bij voor 20 en 10 maar dat hangt o.a. af van het weer
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: IOTA contest

#2 Bericht door PD2R »

Ik kon het gisteravond toch niet laten. Na het innemen van twee paracetamolletjes heb ik het QSO aantal op weten te krikken naar 200. Toen was het zat.
Vanochtend rond een uur of 9 weer achter de TRX gekropen. Tussen de bezigheden met het gezin door het QSO aantal naar 313 weten te krijgen.
De dipool voor 40 hangt laag in een vlaggenmast dus geen dik signaal van mijn kant. Toch valt het resultaat dan nog niet tegen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: IOTA contest

#3 Bericht door PA3DAT »

Denk erom, dat mag je niet opgeven voor de afdelingscompetitie want je was niet thuis of in je eigen afdeling! :mrgreen:

Fijne vakantie Maarten!

Wij gaan waarschijnlijk over een paar weken ook nog die kant op, kan ik 5P4W eindelijk weer eens activeren!
Naar Zweden zit er voorlopig niet in, ondanks de uitnodiging van SJ2W om weer eens op bezoek te komen...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: IOTA contest

#4 Bericht door Yannick PE2YSB »

Ik had gisterenavond de g5rv junior even in de tuin hangen.
Wist niet dat er een contest gaande was.
Toch even 2 uurtjes mee gedaan toen mijn zoontje eindelijk sliep :)
Heb QRP SSB non assisted mee gedaan met 5 watt op 20m en 40m (10 even geluisterd maar was stil)
39 qso's, 2600 punten.

Pi4dx op 40m ook gewerkt, maar dat was jij dus niet
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: IOTA contest

#5 Bericht door PD2R »

PA3DAT schreef:Denk erom, dat mag je niet opgeven voor de afdelingscompetitie want je was niet thuis of in je eigen afdeling! :mrgreen:
Ik kan mij niet herinneren dat ik voor het laatst QSO's heb opgevoerd voor de afdelingscompetitie :wink:
Jij ook een goede vakantie toegewenst Aloys, Denemarken is vooralsnog prima te doen. Ik hoefde bij de grens enkel te laten zien dat ik voor 6 dagen accommodatie had. Met een camper zal dat vast geen probleem zijn.

Yannick PE2YSB schreef:Pi4dx op 40m ook gewerkt, maar dat was jij dus niet
Nope, dat is Erik de eigenaar van het station geweest. Momenteel zijn echte multi op contesten vanaf 4DX niet mogelijk. Daar wordt wel aan gewerkt.
QRP in phone gaat inderdaad niet echt hard. Ben blij dat ik een paar jaar geleden CW heb geleerd, maakt het contesten stukken leuker :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: IOTA contest

#6 Bericht door Yannick PE2YSB »

PD2R schreef:
Yannick PE2YSB schreef:Pi4dx op 40m ook gewerkt, maar dat was jij dus niet
Nope, dat is Erik de eigenaar van het station geweest. Momenteel zijn echte multi op contesten vanaf 4DX niet mogelijk. Daar wordt wel aan gewerkt.
QRP in phone gaat inderdaad niet echt hard. Ben blij dat ik een paar jaar geleden CW heb geleerd, maakt het contesten stukken leuker :wink:
Dat hele harde contesten heb ik ook nooit heel leuk gevonden. Ook tijdens studie bij pi4tue niet. Na 2 uurtjes had ik het gisteren ook wel gehad. Na het maken van een QSO vind ik het net zo leuk om achterover in de stoel te hangen, biertje er bij en nog even 10 minuten te luisteren naar het station dat ik net gewerkt heb. Luisteren naar de volgende qso's die hij maakt, me verbazen hoe vaak dat station en het tegenstation door elkaar heen praten en constant elkaar vragen om iets te herhalen omdat ze er zelf doorheen aan het praten waren. Puur omdat het s&p station niet even 2 minuten luistert naar hoe het station dat de contest runt werkt.

Ik ben niet zo competitief. Gewoon halverwege de lijst terecht komen vind ik prima :)
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: IOTA contest

#7 Bericht door PD2R »

Helder, we hebben (gelukkig) niet allemaal dezelfde interesses. Ik heb ook niet altijd zin om er vol voor te gaan, zeker niet de volledige duur van de contest. Ook ik hou er wel van om af en toe eens achterover te zitten en te luisteren naar anderen met een biertje in de hand :mrgreen:
Maar als dat biertje op is dan begint hij bij mij meestal wel weer te kriebelen. Daarom vind ik multi operator contesten ook zo leuk. Wanneer de één achterover gaat zitten met een biertje dan kan de ander het even overnemen :wink:
Maar de "echte" contesters zijn blij met de casual operators zoals jij en ik. Want als er alleen maar "echt" contesters op de band zouden zijn, dan zouden die elkaar binnen een uur allemaal gewerkt hebben en dan was het klaar :lol:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: IOTA contest

#8 Bericht door pa4o »

Hoi,

Leuk je te werken Maarten, had net een kop koffie in de hand hi..
Volgens n1mm heb ik een 14uur lekker relax meegedaan.
Vind het altijd een leuke contest en er is genoeg te werken.

Peter
Bijlagen
iota2020.jpg

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: IOTA contest

#9 Bericht door Yannick PE2YSB »

De uitslagen zijn er.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Plaats reactie