Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70cm

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe1itr
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 dec 2005, 00:57
Roepletters: PE1ITR
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#16 Bericht door pe1itr »

pa2st schreef:Log verstuurd, maar kon geen sectie, power en antenne opgeven. En ik zie maar 1 QSO, terwijl ik bij FT8 Activity 43 valid QSO's had?
Bedankt.
Klopt ik zag het ook, maar 1 qso. Dit is inmiddels gerepareerd en er staan er nu 43.
De sectie wordt automatisch berekend aan de hand van de waarde het adif veld TX_PWR in het log. Ik zie dat dit veld niet altijd door elk programma in het log wordt meegestuurd, dus ik zal dat in het formulier opnemen.

Antenne opgeven is niet nodig, maar indien gevuld in het log in het veld MY_ANTENNE dan wordt het getoond.

pa2st
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 aug 2010, 07:52
Roepletters: PA2ST

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#17 Bericht door pa2st »

pe1itr schreef:Klopt ik zag het ook, maar 1 qso. Dit is inmiddels gerepareerd en er staan er nu 43.
De sectie wordt automatisch berekend aan de hand van de waarde het adif veld TX_PWR in het log. Ik zie dat dit veld niet altijd door elk programma in het log wordt meegestuurd, dus ik zal dat in het formulier opnemen.
Dank! Ik deed mee in de LP sectie, kan je dit aanpassen, of kan ik later opnieuw uploaden?
CWops #2897

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#18 Bericht door PA3DAT »

Ik heb mijn log probleemloos ge-upload! Een makkie.
Alleen staat bij mij de "map" er nog niet bij, misschien komt dat later > inmiddels wél, duurt een paar minuten! :D
Logs overzicht: https://vhf-uhf.veron.nl/contesten/contestrobot/

Dat je "gewoon" verbindingen mag maken, zonder die VHF-contestmode, vind ik een groot pluspunt! Iedereen werkt nu gewoon iedereen, er is geen onderscheid tussen mensen die wél en mensen die niet meedoen aan de contest.
Wie wat verbindingen wil maken zonder een log in te sturen, kan dat ook doen. Als je dan maar minimaal 2 verbindingen (of meer) maakt, dan zijn ze geldig.

Een leuke, probleemloze contest. Hier en daar nog een beetje fine-tunen, maar volgens mij een blijvertje! :D
Tip: laat de robot ook vragen naar je vermogen in watts (want dat staat blijkbaar niet bij iedereen in het Adif-log), je antenne en evt. de antennehoogte.
Want dat is wel interessant om te weten.

En nog een 'web-technisch' vraagje: zou de map (het kaartje) niet in een lightbox-schermpje kunnen worden geopend?
Als voorbeeld ons PA6D-verslag van de laatste PACC, klik eens op zo'n kleine foto: https://www.aloys.nl/de-pacc-contest-als-pa6d.html
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#19 Bericht door PA3DAT »

PA3DAT schreef:En nog een 'web-technisch' vraagje: zou de map (het kaartje) niet in een lightbox-schermpje kunnen worden geopend?
Als voorbeeld ons PA6D-verslag van de laatste PACC, klik eens op zo'n kleine foto: https://www.aloys.nl/de-pacc-contest-als-pa6d.html
Wanneer je alleen wijst met je muis naar "map" dan krijg ik hem te zien aan de rechterkant. Maar zelfs op een HD-breedbeeldscherm verdwijnt ie dan half achter die Veron-kleurtjes aan de rechterkant. Dat is jammer...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pe1itr
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 dec 2005, 00:57
Roepletters: PE1ITR
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#20 Bericht door pe1itr »

Ik heb in de contestrobot vanmorgen een extra invulveld gemaakt om het vermogen op te geven. Wanneer het vermogen niet in het ADIF bestand voorkomt dan wordt de waarde in dit veld gebruikt. Op basis van het opgegeven vermogen volgt de sectie indeling..

Voor de DDAC zijn de secties als volgt ingedeeld: LP < 50 watt. HP >= 50 watt. Zie ook https://vhf-uhf.veron.nl/wp-content/upl ... -V2020.pdf
Die 10 watt is in het verleden bepaald voor in de DAC, dat is een andere contest.

Als je met de muis over het woord MAP gaat, dan komt er een pop-up met het kaartje. Het idee is dat je op deze manier door de kaartjes kan bladeren. Echter deze functionaliteit is 'under review', omdat het kaartje bij de DDAC een stuk buiten beeld staat. Als je erop klikt moet het gedrag ook anders. Mee eens. Daarbij wordt vaak het midden van de locator getoond omdat bij digitale mode alleen 4 tekens van de locator worden uitgewisseld. Wordt aan gewerkt.

73 Rob PE1ITR

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#21 Bericht door PG7VG »

Inderdaad heel laagdrempelig om mee te doen!

Volgende keer zorgen dat er geen afspraken staan en een echte antenne gebruiken ipv een „slappe Arnold“ binnenshuis opgehangen. :lol:
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#22 Bericht door PA3DAT »

Woensdagavond is er toch de 2e DDAC, de FT8-contest op 144 MHz?
Ik vind er niets over bij de Veron Activiteitenagenda... :?:

https://vhf-uhf.veron.nl/home/activiteitenagenda/mei/
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pe1itr
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 dec 2005, 00:57
Roepletters: PE1ITR
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#23 Bericht door pe1itr »

Jazeker is er komende woensdag de DDAC op 144 MHz.
En op de tweede woensdag van de maand is de DDAC op 432 MHz.
Het is op de 1e woendag 2m) en 2e woensdag (70cm) van de maand tot het einde van het jaar. Zoals het er nu uitziet gaan we het ook volgende jaar organiseren. Dus je agenda kan standaard worden gevuld.
Ik zal vanavond de kalender op de website ook aanpassen.

Sinds afgelopen week heb ik een SDR ontvanger online staan met alle FT8 spots op 144.174 (FT8) + 144.178 (FT8) + 144.360 (MSK144) en ook DB0MMO (PI4) en DB0HRF (PI4). Deze rapporten worden doorgezet naar pskreporter. https://pskreporter.info/
Voor komende woensdag zal ik 3 FT8 "kanalen" te weten 144.174, 144.178, 144.180 MHz doorzetten naar pskreporter.
Mocht het wat druk worden kan je uitwijken naar de alternatieve FT frequenties 144.178 of 144.180. Dit valt dan meteen op voor degene die ook pskreporter gebruiken om stations op te sporen.

73 Rob PE1ITR
VERON VHF Contestmanager

Gebruikersavatar
pe1itr
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 dec 2005, 00:57
Roepletters: PE1ITR
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#24 Bericht door pe1itr »

Dit is de standaard agenda van elk jaar en maandelijks terugkerende contsten op VHF en hoger : https://vhf-uhf.veron.nl/contesten/over-contesten/

Rob

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#25 Bericht door PA3DAT »

Rob. ik kan op de website de scores van vorige maand nergens terugvinden.
En als ik op de robot-pagina een contest wil selecteren, dan staan de DDAC-contesten er niet bij.

Ik denk dat er nog het een en ander ge-update moet worden...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pe1itr
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 dec 2005, 00:57
Roepletters: PE1ITR
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#26 Bericht door pe1itr »

De uitslag van de DDAC april moet ik nog opmaken. Eerst de DAC maart + april en daarna komt de DDAC april + mei aan de beurt.

Je kan in de contestrobot wel een overzicht vinden van de indiende logs van DDAC. Die staat op deze pagina:
https://vhf-uhf.veron.nl/contesten/cont ... ht-claims/

Het is ook mogelijk om de inzendingen van alle oude contesten te selecteren. het gaat met wat gaten terug tot 1983.

Selecteer in de lijst de gewenste contest. Deze lijst bevat alle contesten dit jaar. De DDAC staat er ook tussen. Zie screenshot. Klik dan op de knop "selecteer contest".
Als je jaren terug wil kan je op een jaartal klikken in het rode blok linksboven. Per terug en heen of per 10 jaar heen en terug. De selectielijst bevat dan de contesten die in dat jaar zijn gehouden.
Screenshot from 2020-05-05 17-01-13.png

73 Rob PE1ITR

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw: maandelijkse Veron DDAC FT8-contesten op 2m en 70

#27 Bericht door PA3DAT »

pe1itr schreef:Je kan in de contestrobot wel een overzicht vinden van de indiende logs van DDAC. Die staat op deze pagina:
https://vhf-uhf.veron.nl/contesten/cont ... ht-claims/
Ah, die kon ik niet vinden!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie