UK EI DX Contest (cw)

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

UK EI DX Contest (cw)

#1 Bericht door PA3DAT »

Zo, administratie weer klaar, log ingestuurd, was een leuke contest! :D

En de nodige bekenden van hier deden ook mee. Onder meer Carel PA0CMU en Peter PA4O.
Snelle jongens, ik zag ze gaan op http://cqcontest.net

Maar toch... in het begin stond ik zelfs even bóven Peter, één puntje! :mrgreen:
UKEICC-1.jpg
UKEICC-1.jpg (34.85 KiB) 9018 keer bekeken
Maar dat was van korte duur... Peter ging er van door, als een speer.
Dus heb ik de achtervolging ingezet op Carel PA0CMU. En zo eindigde
de contest ongeveer als volgt:
UKEICC-2.jpg
UKEICC-2.jpg (37.48 KiB) 9018 keer bekeken
Heel stimulerend overigens, je score automatisch uploaden naar http://cqcontest.net
vanuit N1MM! Die instellingen zijn simpel, alleen een vinkje zetten. Dat wordt hier uitgelegd:
https://cqcontest.net/help/setn1mm.html

Prettige zondag verder!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: UK EI DX Contest (cw)

#2 Bericht door PA0CMU »

Waar komen die overzichten vandaan Aloys? Ik kan mij niet herinneren dat automatisch uploaden ingesteld te hebben. Ik zal straks nog eens bij de instellingen kijken maar vraag me af hoe die score anders bijgehouden wordt. Er gebeurt iets waar ik geen weet van heb!

Naast het contesten ook bezig geweest met het maken van een pan (9L) snert en was er aanloop van de kinderen. Het was een contest met horten en stoten en alles bij elkaar maar enkele uren effectief meegedaan.
Laatst gewijzigd door PA0CMU op 23 feb 2020, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: UK EI DX Contest (cw)

#3 Bericht door PA9CW »

Zeker een leuke contest. Ik heb ook meegedaan en 151 verbindingen gemaakt. Alleen op 20 meter weinig activiteit. En hoger al helemaal niks.
Meeste verbindingen heb ik op 40 meter gemaakt. Deze keer geen QRP, maar met 25 Watt gewerkt.

Zeker een erg leuke contest.

PS bij mij stond deze keer (per ongeluk) het vinkje uit voor de online score.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: UK EI DX Contest (cw)

#4 Bericht door pa4o »

Moi,

Ik heb volgens N1MM 07:54 uur meegedaan aan deze contest. De mast staat hier momenteel nog erg laag daardoor ook minder vermogen gebruikt dan anders. Meeste qso's op 40 en 80m.
Het is inderdaad erg leuk om je scores door te geven aan cqcontest. Jammer genoeg doet niet iedereen dat nog.

Peter
Bijlagen
cqcontest-uk-ei.jpg

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: UK EI DX Contest (cw)

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik vond deze contest een mooie gelegenheid om de K2 (5W) eens te proberen op 80/40.
Antenne is 2 x 7,5 meter dipool, externe ATU op bypass gezet en de interne tuner zijn werk laten doen.

5 qso's en ik heb er plezier aan gehad. Op 40m werkt deze opzet aardig.
Laatst gewijzigd door PA3GNZ, Tjeerd op 23 feb 2020, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: UK EI DX Contest (cw)

#6 Bericht door PA3DAT »

PA0CMU schreef:Waar komen die overzichten vandaan Aloys? Ik kan mij niet herinneren dat automatisch uploaden ingesteld te hebben.
Die komen uit http://www.cqcontest.net. Dan krijg je een overzicht van de CQWW 160m, maar als je linksboven klikt op ALL CONTESTS dan kun je kiezen voor de UKEIDX-cw. Mijn plaatjes zijn geknipt uit het grote overzicht, Peter PA4O hierboven laat een veel groter deel van de pagina zien.

Jij hebt dus al (en je weet niet hoelang?) een vinkje staan in de configuratie van N1MM waardoor je score om de paar minuten wordt doorgegeven. Mooi zo laten, zou ik zeggen! :D
Ga ik de volgende keer nóg beter mijn best doen om je in te halen! Leerzaam, toch? :D

En ik heb ook niet de hele tijd meegedaan, volgens N1MM deed ik 9 uur en 16 minuten mee. Maar ik zit tussendoor ook wel te modereren in mijn eigen forum of mail te beantwoorden, te appen of te kletsen op 430.175 MHz met mede-contesters...

En wat de antennes betreft: ook mijn mastje staat laag. De draaibare dipool voor 10/15/20 op 1 meter boven het dak, richting ZW-NO vanwege de (bij vlagen) harde wind. En daardoor hangt de FD4 voor 40 en 80m ook laag: die zit aan zij-pootje bij het steunlager, daardoor hangt de draad amper een halve meter boven het dak.
Dat was trouwens lastig op 80m: door instraling valt het beeld op de monitor weg tijdens zenden, de monitor gaat op zwart. Met 'sleutel op' is ie meteen weer terug! Maar ach, ook dat went tijdens een contest. Extra handicap zullen we maar zeggen! :mrgreen:

(Op deze foto, waarbij de mast omhoog staat, is die zij-arm met de FD4 eraan wel te zien: https://www.aloys.nl/cms/wp-content/afb ... tennes.jpg )
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: UK EI DX Contest (cw)

#7 Bericht door PE2AAB »

PA3DAT schreef:Dat was trouwens lastig op 80m: door instraling valt het beeld op de monitor weg tijdens zenden, de monitor gaat op zwart. Met 'sleutel op' is ie meteen weer terug! Maar ach, ook dat went tijdens een contest. Extra handicap zullen we maar zeggen! :mrgreen:
Al eens een mantelstroomfilter geprobeerd Aloys? ik had vergelijkbare issues op 80m ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: UK EI DX Contest (cw)

#8 Bericht door PA0CMU »

Ja, ik heb het vinkje gevonden Aloys. Het voorbeeld bij cqcontest.net is van een verouderde N1MM Logger versie. Het staat nu op het tabblad 'Score reporting' in de Configurer. Ik heb dat met zekerheid niet aangevinkt en als ik op die website mijn call opgeef in het zoekvenster worden alleen contesten van 2020 weergegeven. Dat lijkt er wel ingeslopen met een update óf omdat ik mijn laptop in december heb voorzien van een schone W10 Pro en dus N1MM Logger+ opnieuw geïnstalleerd heb.

Ik zal het voor jouw plezier laten staan Aloys :lol: Zet 'm op hè! Niet alleen achtervolgen, mij dan ook een puntje geven, haha!

Code: Selecteer alles

 Band     QSOs     Pts  DXC  DIS  Pt/Q
   3,5      72     188   20   13   2,6
     7     122     278   25   10   2,3
    14      34      48   12    6   1,4
 Total     228     514   57   29   2,3
Score: 44.204
1 Mult = 2,7 Q's
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: UK EI DX Contest (cw)

#9 Bericht door PA3DAT »

Carel: Had ik je gehoord dan had ik je zeker een puntje gegeven! :D

Rick: dat zal ik doen! Maar normaal gesproken staat de mast omhoog en heb ik nergens last van.
Hij staat nu al weken naar beneden: ik kan mij niet herinneren dat we zóveel stormachtig weer
achter elkaar hadden... Elk weekend, en morgen namiddag/avond ook weer! :(

Hier haal ik mijn windverwachting: https://meteoijsselmuiden.nl/gfsdata
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie