PACC 2020

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2020

#46 Bericht door PA2RU »

Gaat hier redelijk goed...
De verkorte inverted L doet het aardig...op 160 gaat het met langzame qsb op en neer.
522 verbindingen gelogd 95 multi's 49590 punten tot nu toe.

Nu bedje in en zie wel wanneer ik de ogen weer open doe :mrgreen:
73 René PA2RU

PA3HHO
Berichten: 914
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:17
Roepletters: PA3HHO
Locatie: Druten

Re: PACC 2020

#47 Bericht door PA3HHO »

Lekker bezig René. Ik had uiteindelijk 130 verbindingen in SSB, 38 multipliers, 4940 punten. Vaantje weer verdiend ;-)
IC-7300 | IC-7100 | 80/40/20 EFHW | Fritzel MFB-13 | Diamond V-2000 | Bezoek PA3HHO HWEF blog |

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2020

#48 Bericht door PA2RU »

De PACC '20 zit er weer op...
Heb m'n score van 2015 niet kunnen verbreken maar ben wel tevreden met het resultaat :

Afbeelding

Conditie's waren niet om over naar huis te schrijven....op 15 hoorde ik alleen maar FT8 signalen , maar verder nauwelijks activiteit terwijl E44CC geregeld goed te horen was : 10 helemaal dood :(
Met de verkorte inverted L voor 160 heb ik de schade wat kunnen beperken : die antenne ga ik nog uitwerken voor een permanente plek in de tuin :mrgreen:

Tot de volgende PACC!
73 René PA2RU

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2020

#49 Bericht door pa4o »

Mooie score Rene.

Peter

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2020

#50 Bericht door PA2RU »

pa4o schreef:Mooie score Rene.

Peter
Dank u , hoe lijkt het met de jouwe??
73 René PA2RU

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: PACC 2020

#51 Bericht door PA3ECZ »

Goedendag allen,

Dit weekend heb ik ook met de PACC2020 mee gedaan, ik had alleen maar de beschikking over een niet draaibare dipool, maar met het resultaat ben ik niet ontevreden.

137 QSO's, en 38 Multipliers maakt een totaal van 5206 punten.

Weer een vaantje erbij, de zoveelste...hi, maar dat geeft niet, heb er plezier mee gehad.

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PACC 2020

#52 Bericht door PA0CMU »

Grappig om te zien dat ik exact dezelfde score had voor de nachtrust als jij René. Ik heb gisterenavond gepauzeerd om te eten en later TV gekeken naar WIDM en Hoogvliegers. Om 00:15 uur gestopt en vanochtend weer verder.

Station: Elecraft K2/100 - FB33 (14m hoog) en 2x18m dipool (voedingspunt op 12m), N1MM Logger+, CW only

De eindstand is ook bijna identiek René. Met de dupes erbij, want die toont N1MM niet, zijn het 780 verbindingen.
Bijlagen
PACC2020_PA0CMU.jpg
PACC2020_PA0CMU.jpg (10.33 KiB) 5824 keer bekeken
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2020

#53 Bericht door pa4o »

Ik vond de condities niet je van het, maar toch werkte ik zo af en toe leuke dx.
Kon op de zaterdagavond niks doen op de 40m. Was daar bezig en plots een brom van een s 9. Was er gelijk zat kan ik je vertellen.
Ben direct op zoek gegaan naar de stoorbron, eerst hier in huis en later nog buiten gelopen met een ontvanger. Maar helaas niks zo snel kunnen vinden. Precies om half 11 avonds was de brom ineens weg. Toen snel op 40m gekeken maar was maar weinig te beleven.Daar heb ik toch de nodige multies laten liggen verwacht ik. Daarom ben ik veel op de 80m geweest. Mijn Inv L voor 160m deed het boven mijn verwachting goed. Leuke dx kunnen werken. Had als goal neergezet om mijn uitslag te verbeteren maar had na 2,5uur in de gaten dat dit niet ging gebeuren. De eerste 2 uur had ik bijna 200 in log, maar daarna zakte het als een pudding in elkaar. Vannacht een 2 uur rustig kunnen slapen en daarna vroeg met de hond een rondje gelopen.

Ik deed mee in Singel Operator 1 radio en in Low Power

Peter
Bijlagen
summery-pacc.png

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5110
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PACC 2020

#54 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Door omstandigheden dit jaar niet als groep de call PA6W geactiveerd.

Vanuit huis een handjevol qso's gemaakt op de verschillende banden.
TRX: K2, 10W
ANT: 2 x 7,5 meter dipool met openlijn, op het balkon.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC 2020

#55 Bericht door PD2R »

In totaal 401 QSO’s en 76 multi goed voor net geen 30.000 punten. Helaas gaat daar nog een flinke hap vanaf want ik heb op 20 meter SSB zitten slapen en daardoor maar liefst 23 QSO’s buiten mijn toegestane bandsegment gemaakt :? Daar zaten ook diverse multipliers bij dus de eindscore zal nog een flinke deuk oplopen. Volgend jaar hebben we gelukkig geen last meer van die onzin.

De condities waren matig en veel (phone) contesters houden zich liever bezig met CQWW RTTY. Gelukkig is er nog CW want daar was het zoals gebruikelijk ook dit jaar weer te doen. Verreweg de meest Q’s dus op 20 meter CW gemaakt en slechts 16 Q’s op 40 meter. Daarnaast iets meer dan 70 QSO’s op 20 SSB maar daar vallen er dus 23 van af. Op de 40 meter band was al heel snel niets meer te beleven en zeker niet in het voor de Novice toegestane segment. Toen 20 meter dicht was en er dus ook op 40 niets meer te beleven viel, ben ik maar weer richting huis gegaan. Vanochtend om 06:00u opgestaan en ik was om even voor zeven uur weer bij Wino PA0ABM. Aanvankelijk was er nog niets te beleven en pas toen 20 meter open ging kon er weer wat gewerkt worden. Echt hard ging het niet maar toch druppelde de QSO’s langzaam maar zeker binnen. Daar zaten ook nog enkele JA’s tussen en dat was dan wel weer leuk. Nog geregeld op 40 en 10 meter geluisterd maar op 10 was helemaal niets te beleven en in het 40 meter Novice segment wordt voornamelijk bezet door onze Russische vrienden. Af en toe nog wat geprobeerd om 20 SSB maar ook dat zette weinig zoden aan de dijk.
Dit jaar was het de bedoeling om voor de eerste plek in de Novice klasse te gaan. Of dat gelukt is waag ik te betwijfelen. De voorbereiding was in ieder geval niet geweldig want vlak voor de contest kwam ik erachter dat mijn Heil Pro Set Plus headset nog bij Sven PA1SVM lag. Vanwege andere afspraken geen tijd meer om de Voice keyer van N1MM goed in te spreken en in te stellen en dus bleef er niets anders over dan de voice keyer van de 7300 te gebruiken (heeft geen repeat functie) en de oude vertrouwde handknijper. Gelukkig werkt de VOX goed want anders zou het helemaal belabberd zijn geweest.
Ook bleek telnet niet te werken. De zaterdagavond, toen er op de novice banden niets meer te beleven viel, heb ik het nog eens geprobeerd aan de gang te krijgen en toen werkte het warempel weer. Helaas bleek het zondagmorgen ineens niet meer te werken en wat ik ook probeerde, ik kreeg het niet meer aan de praat. Jammer genoeg is er geen unassisted klasse voor de Novice :wink:
De zaterdagavond heb ik nog wel voor elkaar gekregen dat ik N1MM als voice keyer kon gebruiken. Ik heb het één en ander ingesproken en via Audacity nabewerkt. Daar had ik dan zondag gelukkig weer profijt van ook al heb ik het niet veel gebruikt.

Conclusie: meer tijd nemen voor de voorbereiding want die was niet best. Ook moet ik toch eens vaker aan CW contesten mee gaan doen want de CW skills kunnen nog echt wel beter. Op zondagmorgen kwam er ook nog enkele onverwachte calls voorbij. Zo kwam er een PY3 en HI9 voor mij terug, en dat terwijl de antenne naar het oosten stond. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het foutief genomen heb :roll:

Al met al heb ik wel plezier gehad maar dat ik op 20 SSB zo heb zitten suffen, daar heb ik wel een baal van. Volgende keer beter.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: PACC 2020

#56 Bericht door PA9CW »

Ook weer meegedaan. Helaas door (minder prettige) familie-omstandigheden pas op zaterdag om 19:00u gestart. Maar dat moest even voorgaan.
Op 40 meter was toen niet veel meer te doen. Ongeveer 10 verbindingen gemaakt. Op 80 en 160 meter daartegen was het erg druk. Tot een uur of 01:30u 's nachts doorgegaan. Met dank aan de RSGB contest op 160 meter. Daarna even gaan slapen.
's Ochtends om 06:30u weer verder gegaan. Eerst nog een half uurtje op 160 meter, daarna ongeveer twee uurtjes op 80 meter. Dat was allemaal geen vet-pot. Daarna op 40 meter veel QSO's gemaakt. Af en toe een behoorlijke pile-up. Toen het op 40 meter op was, QSY naar 20 meter. Ook hier af en toe een pile-up. Zeker nadat er een Rus een melding op het DX cluster gezet had. Altijd prettig :-)
Ondertussen zat ik op het online scoreboard te kijken naar de QRP sectie. Daar stond PA2PCH op nummer één. Hij had zaterdag al een flinke voorsprong kwa QSO's. Zondag rond 13:30u zaten we exact op hetzelfde aantal QSO's. Maar hij had (uiteraard) net wat meer multipliers. Dus het verschil was in zijn voordeel. Uiteraard was het te verwachten dat ik geen eerste plek zou halen, met zes uur achterstand. Dat maak je niet meer goed.
Al met al weer een hele leuke contest. Volgend jaar hopelijk weer voor de volle 24 uur meedoen.
Misschien dan meedoen met een zelfgebouwde K2 / QRP set. Wie weet........
Bijlagen
IMG_2168.jpeg
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PE1DON
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 feb 2009, 05:25
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PACC 2020

#57 Bericht door PE1DON »

PA2RU schreef:
Ik ga loggen met het programmaatje van PA3AYQ : N1MM werkt heel goed maar ik heb wat moeite met het instellen en het uiteindelijke wegschrijven van het log naar een gewenst formaat.
Dat heeft me al eens een hele contest gekost :(
Wat is daar moeilijk aan? Standaard loggen in N1MM en vervolgens vanuit File -> Generate Cabrillo File. Daar hoef je niets op aan te passen, werkt gelijk goed richting pacc.veron.nl.
Kan dit nog een negatieve ervaring uit het verleden zijn met een oude versie van N1MM?
Misschien in de loop van het jaar eens proberen en kijken of het gelijk goed gaat?
---
73's de PE1DON

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: PACC 2020

#58 Bericht door PA0CMU »

Bijna goed: op de regel 'Club: none' moet je een afdelingsnummer invullen. Alleen het cijfer anders accepteerd de contest-robot het bestand niet. Dat was bij mij het geval en ik heb gisteren de laatste update van N1MM Logger+ geïnstalleerd.

Het viel me op in het overzicht van gebruikte logprogramma's hoeveel oude versies van software nog gebruikt worden. Soms zelf uit 2012. Tja, dan haal je mogelijk wel problemen op de hals. Het wordt de gebruiker nota bene voorgeschoteld bij opstarten om te upgraden, veel moeite kost dat dus niet met N1MM.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2020

#59 Bericht door PA2RU »

PE1DON schreef: Wat is daar moeilijk aan? Standaard loggen in N1MM en vervolgens vanuit File -> Generate Cabrillo File. Daar hoef je niets op aan te passen, werkt gelijk goed richting pacc.veron.nl.
Kan dit nog een negatieve ervaring uit het verleden zijn met een oude versie van N1MM?
Misschien in de loop van het jaar eens proberen en kijken of het gelijk goed gaat?
Dat was met de MMC contest van 2018 , zou even moeten kijken welke versie ik er op heb staan.

@PA4O
Nette score , dat heb ik dus van je verloren ;)
@PA0CMU
Verschil is inderdaad niet zo groot...ben benieuwd wat er uitkomt als de robot alles heeft vergeleken :idea:
73 René PA2RU

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC 2020

#60 Bericht door pa4o »

Oja die mij gewerkt heeft kan zich hier weer terug horen. Even je call daar invullen
http://qsorder.hamradiomap.com/form/537741824

Peter

Plaats reactie