PACC 2026

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
PD2R
Contacteer:

Re: PACC 2026

#121 Bericht door PD2R »

Dit zijn enkel de geclaimde scores, het controleren van de verbindingen in de logs moet nog plaats vinden. Dat al je verbindingen afgekeurd zouden zijn kan dus feitelijk nog niet. Het kan wel zijn dat op de een of andere manier je log niet geaccepteerd is. Ook dat is natuurlijk vreemd want dan zou je dat al eerder te horen gehad moeten hebben.

Vaak is het zo dat het ontvangen van de logs een geautomatiseerd proces is. Alle logs moeten voldoen aan het Cabrillo format en wanneer dat goed gebeurd dan zou het allemaal moeten werken. Helaas blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger. Voor de organisatie betekend dat er toch nog behoorlijk wat handwerk aan te pas komt voordat de logs allemaal door het systeem verwerkt kunnen worden. Daarna, tijdens de daadwerkelijke controle van de logs door de robot, komt er ook vaak nog veel handwerk aan te pas. Vandaar dat het ook altijd vrij lang duurt voordat de definitieve uitslag bekend is.

Ik zou inderdaad even een mail sturen naar de contest manager, Marcel Bos PA9M (pacc.manager@veron.nl). Mogelijk is je log tussen wal en het schip beland.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PA3GNZ, Tjeerd
Roepletters: PA3GNZ
Contacteer:

#122 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA0BAK schreef: 02 mar 2026, 18:04 Omdat het een hele lange lijst kan zijn, is mogelijk besloten om amateurs met een lage score (nog) niet in de lijst te zetten.
Even afwachten op een reactie.........
Ik zie een station met 1 punt. Dat gaat dus volgens mij niet op wat je schrijft.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

BQC: 461
NTC: 004

https://www.pa3gnz.nl & NXDN Reflector http://nxdngnz.nl/

PA9CW
Roepletters: PA9CW

#123 Bericht door PA9CW »

Ben erg benieuwd welke QSO's van mij zijn afgekeurd. Waar kan ik dat zien/vinden?
Op de site van de PACC zelf zie ik alleen pre-geëvalueerd log. Dat is direct na inzenden van het log. Maar waar kan ik het log vinden met alle fouten na controle van alle logs?
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.
Erop uit met de call PA44WFF/p in de natuur.

pe5t

#124 Bericht door pe5t »

Ik verwacht niet dat je daar een antwoord op krijgt.
Uiteraard worden fout genomen calls/serienummers/verkeerde multipliers ed geschrapt, maar er vindt ook een correctie plaats op basis van het geclaimde aantal QSO's dat in geen enkel ander log te vinden is. Daar wordt een bepaald algoritme voor gebruikt wat niet terug te voeren is naar specifieke calls. Dus als je een station werkt dat verklaart, of ogenschijnlijk niet meedoet aan de contest: vraag dat station vooral ook om nog wat meer PA's te werken.

Roy pd8rw

#125 Bericht door Roy pd8rw »

pe5t schreef: 11 mei 2026, 14:01 Ik verwacht niet dat je daar een antwoord op krijgt.
Uiteraard worden fout genomen calls/serienummers/verkeerde multipliers ed geschrapt, maar er vindt ook een correctie plaats op basis van het geclaimde aantal QSO's dat in geen enkel ander log te vinden is. Daar wordt een bepaald algoritme voor gebruikt wat niet terug te voeren is naar specifieke calls. Dus als je een station werkt dat verklaart, of ogenschijnlijk niet meedoet aan de contest: vraag dat station vooral ook om nog wat meer PA's te werken.

Voor mij ook de reden dat wanneer ik wat puntjes uitdeel in een contest teminste 10 qso’s of wat meer probeer te maken zodat mijn call niet als afkeur gemerkt word .mijn call komt dan vaak genoeg voor in de ingestuurde logs

pe5t

#126 Bericht door pe5t »

Nou Roy, het is jou en Enno kennelijk goed afgegaan, 2% aftrek slechts. Veel beter gaat het niet. Ik had ook maar 2% aftrek. Dat verbaast mij, want ik heb toch nogal wat (vooral Amerikanen op de hogere banden) moeten vragen om een serienummer "please give me nr 001" Kennelijk hebben sommige van die stations nog een of meer NL's gewerkt

Roy pd8rw

#127 Bericht door Roy pd8rw »

Het is ons zeker goed gelukt ook dit jaar weer
Vorig jaar andere call gebruikt maar ook prima gescoord :wink: :wink:

En dat met slechts een 2 man show..

We steken aardig wat werk in de voorbereiding en het dubbele aan energie in de uitvoering, we loggen alleen als we zeker weten dat het klopt.
Dit jaar waren de condx een stuk minder , maar wel voor iedereen gelijk.
Dit jaar zelfs minder geslapen

De ervaringen met de usa stations is dat ze vaak inderdaad wel het qso met je maken en soms niet eens in de gaten hebben wat de gevraagde exchange is , echter als je dat even aangeeft krijg je inderdaad vaak wel 001 en dan hoor je ze vaak alsnog wat puntjes weggeven

Veel qso’s en dan niet nauwkeurig loggen is zo ontzettend zonde , zeker wanneer je dan multies verprutst..

PF5X
Roepletters: PF5X
Contacteer:

#128 Bericht door PF5X »

PA9CW schreef: 11 mei 2026, 12:46 Ben erg benieuwd welke QSO's van mij zijn afgekeurd. Waar kan ik dat zien/vinden?
Op de site van de PACC zelf zie ik alleen pre-geëvalueerd log. Dat is direct na inzenden van het log. Maar waar kan ik het log vinden met alle fouten na controle van alle logs?
De detailed evaluated logs staan sinds vanochtend op de log robot webpagina (https://contest.veron.nl/PACC/). Je kunt het inzien met de het paswoord dat je destijds bij de upload van het log van de robot hebt gekregen.
Enno, PF5X

Yaesu FTdx101D, Yaesu FTdx10, Icom IC-7100, wire vert. (30/40m), inv. L 80m (base loaded for 160m), Mosley MB-32WA (10-20m), Begali Signature/Bencher/Palm Radio paddles. Also PF44F for WWFF/PAFF activities, PE6A for contests. CWops #2531, NTC #40. CT7BTL in Portugal/Algarve.

PF5X
Roepletters: PF5X
Contacteer:

#129 Bericht door PF5X »

pe5t schreef: 11 mei 2026, 16:14 Nou Roy, het is jou en Enno kennelijk goed afgegaan, 2% aftrek slechts. Veel beter gaat het niet. Ik had ook maar 2% aftrek. Dat verbaast mij, want ik heb toch nogal wat (vooral Amerikanen op de hogere banden) moeten vragen om een serienummer "please give me nr 001" Kennelijk hebben sommige van die stations nog een of meer NL's gewerkt
Dick, PC0A, had wederom het nauwkeurigste log (althans van de stations met een substantiele hoeveelheid QSO's). En dat met 2000+ QSO's. 1% afkeur en daardoor maar 3% score reductie. Heel erg goed !!
Enno, PF5X

Yaesu FTdx101D, Yaesu FTdx10, Icom IC-7100, wire vert. (30/40m), inv. L 80m (base loaded for 160m), Mosley MB-32WA (10-20m), Begali Signature/Bencher/Palm Radio paddles. Also PF44F for WWFF/PAFF activities, PE6A for contests. CWops #2531, NTC #40. CT7BTL in Portugal/Algarve.

PA9CW
Roepletters: PA9CW

#130 Bericht door PA9CW »

PF5X schreef: 12 mei 2026, 14:06
PA9CW schreef: 11 mei 2026, 12:46 Ben erg benieuwd welke QSO's van mij zijn afgekeurd. Waar kan ik dat zien/vinden?
De detailed evaluated logs staan sinds vanochtend op de log robot webpagina (https://contest.veron.nl/PACC/). Je kunt het inzien met de het paswoord dat je destijds bij de upload van het log van de robot hebt gekregen.
Bedankt Enno, hier heb ik wat aan. Dat stond er vd week nog niet. Iets te vroeg in de pen geklommen :D
Nou kan ik precies zien welke QSO's, volgnummers en calls verkeerd zijn. FR ipv NB en PA0CW ipv PA9CW. Vooral op 80 meter veel errors. Kan me herinneren dat er een rare flutter en fading was in de avond.

Kortom; mooi om ervan te leren wat er mis was gegaan.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.
Erop uit met de call PA44WFF/p in de natuur.

Plaats reactie