Ik ben niet zo geweldig thuis in dit soort dingen, ik programmeer en soldeer liever. Maar ik snap dat vanwege deelname in de IARU-contest mijn idee van meerdere calls natuurlijk ook niet gaat werken.
Ik vind het jammer voor degenen die hier veel werk in hebben zitten en die op QSO's gehoopt hadden dat het niet doorgaat. RDI kennende bij dit soort dingen zullen ze geen uitzondering voor één station maken, tenzij dat in de vorm van een aparte vergunning is waarvoor betaald wordt. Maar ook dan zal die optie ook voor anderen open staan. Er is in 2014/2015 gekozen voor deze oplossing. De regels zijn toen namelijk flink verruimd. Daar maak ik zelf dankbaar gebruik van met mijn PA6E-call. Waarschijlijk is dit dan ook makkelijk aan te passen, al moet dat dan wel mee vermoedelijk met een andere wijzinging die in de Staatscourant komt.
Het gebruik van een PA6-call endere bijzondere roepletters is verder in alles gelijk aan de gewone roepetters, met uitzondering ervan dat de bijzondere roepletters alleen binnen Nederlands grondgebied gelden.
Hetzelfde geldt voor clubstations met bijv. een PI4-call. Die hebben geen extra privileges. En daarom mag je ook met je gewone call een bulletin met amateurnieuws uitzenden zoals ik lange tijd heb gedaan.
PA6HQ 2025 zoekt operators
- PA0ETE
- Roepletters: PA0ETE
- Contacteer:
Re: PA6HQ 2025 zoekt operators
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
- PE4BAS
- Roepletters: PE4BAS
- Contacteer:
Van de VERON site:
We kunnen een hoop modder gaan gooien naar allerlei personen maar wat schieten we er mee op. Ik hoop dat de RDI ook naar de regelgeving in de omringende landen kijkt om de voorschriften aan te passen. Het is immers voor de toegang tot de 30m voor digitale modes ook gelukt een paar jaar geleden. We kunnen het beter gewoon afwachten. En is er volgend jaar geen vooruitgang kan men het nog eens aankaarten in het volgende AO.
Dat is goed nieuws. Laten we daar dan maar positief op wachten. Natuurlijk is het zonde dat PA6HQ niet doorgaat. Ik denk niet dat de discussie hierover negatief heeft bijgedragen. Ik vermoed dat er bij het RDI intern ook wat discussie is geweest. Immers de contestgroep kreeg eerst toestemming en deze is na publicatie van een verslag van deze contest in de Electron en op mijn blog weer ingetrokken. Er zal dus iemand geweest zijn die het niet correct vond t.o.v. de regels die gelden. Het RDI heeft daarop besloten een lijn te trekken.Het “goede nieuws” is wellicht dat tijdens het Amateur Overleg van 5 juni de RDI, na geluisterd te hebben naar de goed onderbouwde argumentatie vanuit de VERON-delegatie, heeft toegezegd de situatie nogmaals te zullen onderzoeken.
We kunnen een hoop modder gaan gooien naar allerlei personen maar wat schieten we er mee op. Ik hoop dat de RDI ook naar de regelgeving in de omringende landen kijkt om de voorschriften aan te passen. Het is immers voor de toegang tot de 30m voor digitale modes ook gelukt een paar jaar geleden. We kunnen het beter gewoon afwachten. En is er volgend jaar geen vooruitgang kan men het nog eens aankaarten in het volgende AO.
- PA1EJO
- Roepletters: PA1EJO
- Contacteer:
Voor het eerst sinds jaren weer eens ingelogd op zendamateur.com. De PA6HQ discussie heeft meerdere kanten, klagen bij het RDI dat de constructie bij PA6HQ wel werd gedoogd en voor andere constructies niet resulteert in het verbieden. Je kunt het verhaal van meerdere kanten bekijken, klaag dan niet is er een van, maar, ambtelijke willekeur bij het RDI (eerst gedogen en dan weer verbieden) is een andere kant van het verhaal. Ik hoop dat er iets verandert, en toen ging zendamateur dot com weer uit.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO
73 Ernst, PA1EJO
- PA0ETE
- Contacteer:
Dat is bij gedogen meest het geval. Het wordt gedoogd, zolang niemand er last van heeft. Want er is bij gedogen geen juridische basis waarmee iets kan worden besloten (cq. de klager kan hierbij in zo'n geval geen recht gedaan worden). Het gevolg is dan dat wet- of regelgeving wordt gevolgd (en/of aangepast, maar dat laatste duurt gewoonlijk een stuk langer).
- PA0ETE
- Contacteer:
Ik heb zendamateur.com niet uitgezet hoor 

- elsinga
- Moderator
- Roepletters: PC5E
- Contacteer:
[mod] Het forum is geen plaats om persoonlijke zaken uit te vechten. Ik heb de betreffende berichten afgesplitst en buiten zicht geplaatst. Onderwerp gaat op slot om herhaling te voorkomen.[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken