satPC32 en TLE input

Alles over satelliet en EME.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: satPC32 en TLE input

#16 Bericht door PH4CK »

in de windows app store https://apps.microsoft.com/store/detail ... verviewtab

@Cor, ik heb de software nog niet geprobeerd in combinatie met een TRX.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Thom PA9T
Berichten: 413
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: satPC32 en TLE input

#17 Bericht door Thom PA9T »

ik heb met Satellite Tracking zitten spelen. Vind het erg mooi werken, maar ik mis vooralsnog het groeperen van satellieten (in SatPC32 vond ik de groepen fijn: FM repeaters, lineaire sats etc). Dat groeperen heb ik nog niet ontdekt in satellite tracking.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: satPC32 en TLE input

#18 Bericht door PC1L »

PH4CK schreef: 09 apr 2023, 21:42 in de windows app store https://apps.microsoft.com/store/detail ... verviewtab

@Cor, ik heb de software nog niet geprobeerd in combinatie met een TRX.
Anyway, tnx.
Thom PA9T schreef: 10 apr 2023, 08:56 ik heb met Satellite Tracking zitten spelen. Vind het erg mooi werken, maar ik mis vooralsnog het groeperen van satellieten (in SatPC32 vond ik de groepen fijn: FM repeaters, lineaire sats etc). Dat groeperen heb ik nog niet ontdekt in satellite tracking.
Als ik gewoon meteen de update TLE in dat prgr krijg ben ik voorlopig al heel erg tevreden hi :) Als ISS een orbit burn / boost doet in het weekend en dan 7 dagen wachten op de juiste keps, dat is niet de bedoeling. Natuurlijk kan ik meteen aan de juiste TLE komen, downloaden, maar dan pikt, zoals geschreven, satPC32 het niet.

Verder liep satPC32 wel erg lekker met bv ST-2 en software van VU2FD .. zo kan je dan optimaal je rotoren instellen zonder dat er tijdens het draaien nog afwijkingen ontstaan, zeer precies uitrichten zonder het ( helaas ) bekende verloop is dan mogelijk. Ook kan je dan het startpunt op een andere waarde dan 0 graden instellen wat handig kan zijn bij G5500 ( potmeter 0 stand en eindstop wat veiliger kiezen enzo hi :lol: sommige potmeters halen simpelweg de range niet die eigenlijk veilig zou moeten zijn, ja kan nu toch gewoon zo'n potmeter inbouwen of een tijdje gebruiken in ieder geval etc. etc. ) .. Samen met de digitale uitlezing is het een mooie uitbreiding bij dergelijke configuraties.

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: satPC32 en TLE input

#19 Bericht door PE0SAT »

Beste,

Kun je de informatie van Celestrak.SQF delen, bekijk de bijlage om te zien waar dit bestand te vinden is.

Ik vermoed dat er nog de oude celestrak URL wordt gebruikt, de hostnaam van celestrak is veranderd van https://celestrak.com/ naar https://celestrak.org/
celestrak.sqf.png
73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: satPC32 en TLE input

#20 Bericht door PC1L »

Hallo Jan,

Dat is mij bekend en ook uitgeprobeerd / uitgebreid getest. Je vermoeden was ook mijn vermoeden. Maar juist de nieuwe hostname bracht ook geen soelaas. En wat betreft een extra vermoeden erbovenop, je hebt mogelijk de betaalde versie van satPC32 .....

Laat, indien mogelijk, nog even bij gelegenheid weten of dit laatste inderdaad het geval is ? We zijn benieuwd.

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: satPC32 en TLE input

#21 Bericht door PE0SAT »

Ik heb inderdaad de geregistreerde SatPC32 versie en draai nu 12.10.

Misschien dat je nog meer uitleg kunt geven over de problemen die je hebt en wat voor foutmeldingen dat je krijgt.

Jan - PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: satPC32 en TLE input

#22 Bericht door PC1L »

PE0SAT schreef: 15 apr 2023, 21:02 Ik heb inderdaad de geregistreerde SatPC32 versie en draai nu 12.10.

Misschien dat je nog meer uitleg kunt geven over de problemen die je hebt en wat voor foutmeldingen dat je krijgt.

Jan - PE0SAT
Bedankt voor het reageren in ieder geval. Ja, dat bedoelde ik, de geregistreerde ( normaal mogelijk na ontvangst v h bedrag ) versie. Er valt weinig over te schrijven verder, er komen geen foutmeldingen en soms zelfs het uitvallen v h prgr .. of zelfs het wegvallen v d lijst sats in use .. Ik denk dat alles blokkeert is mbt keuze van nieuwe linken e.d. Maar we hadden begrepen dat bij geen donatie ( amsat ) alles zou werken behalve bij opstart, je moet dan nu steeds opnieuw de coordinaten ingeven.

Plaats reactie