PO-101 schedule

Alles over satelliet en EME.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

PO-101 schedule

#1 Bericht door PC1L »

Opmerking, het schema voor de PO-101 ( https://twitter.com/Diwata2PH ) klopt niet altijd. Zoals hier : ( geldend op 14-02-2022 15:35 +- 10 min ) t.w. : https://www.amsat.org/status/

73 PC1L.

Last but not least : xtra note : eergisteren deze sat even getest en bemerkt dat deze in FM gewoon werkte zonder CTCSS 141.3 Hz .. :lol:

Ook is af en toe FM NA1SS off, weet niet of crew active hier schoolcontacts betreft of dat er met zendamateurs wordt gewerkt.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: PO-101 schedule

#2 Bericht door PC1L »

.. hier nog een stukje van die kleine test zonder CTCSS PO-101 het geluid is erbarmelijk te noemen maar verstaanbaar, en het is er soms erg druk en zo daar ..
.. wat betreft de hectic ( nu viel het er nog geweldig mee ) deze neemt ook de laatste dagen enorm toe op de FM repeater NA1SS ..... :lol: NA1SS FM

Jomosoft
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:59
Roepletters: PE1AZX

Re: PO-101 schedule

#3 Bericht door Jomosoft »

Je was prima te horen Leon, nog bedankt voor het qso. Op de meeste satellieten is het gigantisch druk en kom ik er met mijn 5 watjes niet tussen. Op de PO-101 valt het meestal nog mee en lukt het me bij een goede hoek om verbinding te maken.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: PO-101 schedule

#4 Bericht door PC1L »

Ja, als het goed is dan was dit net een orbit eerder of de dag ervoren, was het a h uitproberen. Je kwam er met dat vermogen erg goed over, en goed verstaanbaar, mooie modulatie, perfect. Jij ook bedankt voor dat korte qso hi :)

ISS NA1SS FM : omdat dat laatste ISS audio filetje toch wel iets afwijkt van de rest
NA1SS FM heb ik die apart gezet van de rest ( random files ) ISS-random

Soms lijkt het dat er met vermogens wordt gewerkt dat je bijna zou denken dat ze het er warm van krijgen in het ISS :lol: .. gelukkig dat het in de praktijk wel meevalt hopenlijk ..

Plaats reactie