L.s,
Onlangs zag ik een YouTube filmpje over een nieuw satelliet tracking software. Hierbij de link https://moonbounce.dk/hamradio/sattrack.html
Het is alleen bedoelt voor IC-9700 transceivers. In de beschrijving geeft deze ook aan dat er geen uitbreiding voor ander hardware komt.
Hier draait het nu een week en ga eens kijken of het aan mijn verwachtingen voldoet. Wat ik alvast wel kan zeggen is dat het installeren een stuk eenvoudiger gaat dan bij Sat32PC.
‘73
Kees PE1KL
Nieuw Sattrak prg.
Re: Nieuw Sattrak prg.
Goeie tip! Ik heb het programma even vlug bekeken en kreeg al meteen runtime errors dus ik denk dat er nog wat werk aan de winkel is maar het ziet er veelbelovend uit!
Bij mij kreeg ik het zonder foutmeldingen aan de praat, ook de koppeling tussen TRX en rotor besturing werkt hier.
'73
Kees
'73
Kees
Goedemorgen,
Werkt hier ook direct zonder fout meldingen.
Alleen nog geen enkel qso kunnen maken via Sat maar goed ik ben er ook niet heel erg bedreven in
BV ISS repeater wordt hier door de software ook automatic he de CTSS tone in gezet of moet dit nog handmatig gedaan worden?
Misschien dat iemand dat in deze groep weet? is misschien handig om een NL groep voor deze software aan te maken? via Telegram of whatsapp?
Groeten Rien, PA7RA
Werkt hier ook direct zonder fout meldingen.
Alleen nog geen enkel qso kunnen maken via Sat maar goed ik ben er ook niet heel erg bedreven in
BV ISS repeater wordt hier door de software ook automatic he de CTSS tone in gezet of moet dit nog handmatig gedaan worden?
Misschien dat iemand dat in deze groep weet? is misschien handig om een NL groep voor deze software aan te maken? via Telegram of whatsapp?
Groeten Rien, PA7RA
Hallo Rien,
Tone settings moet jezelf invoeren op je TRX, dat staat ook duidelijk vermeldt op zijn site. Het prg werkt iets vriendelijker dan Sat3PC. Vooral het instellen van de radio en rotor besturing. Ik ga er voorlopig mee aan de gang en eens kijken of ik iets mis wat in Sat32PC wel zit.
'73
Kees
Tone settings moet jezelf invoeren op je TRX, dat staat ook duidelijk vermeldt op zijn site. Het prg werkt iets vriendelijker dan Sat3PC. Vooral het instellen van de radio en rotor besturing. Ik ga er voorlopig mee aan de gang en eens kijken of ik iets mis wat in Sat32PC wel zit.
'73
Kees
Kees,
ja is wel wat vriendelijker en makkelijker dan satPC32 vind ik en inderdaad staat gewoon op zijn website.
Nu alleen zijn uit te vogelen hoe ik dat instel en opsla in een geheugen bank in de IC-9700
Ik ook maar een donatie gedaan want het is wel een hele verbetering vind ik en dit kan ik alleen maar toejuichen.
Dus ik ben wel zeer te spreken over deze software.
Groeten
Rien, PA7RA
ja is wel wat vriendelijker en makkelijker dan satPC32 vind ik en inderdaad staat gewoon op zijn website.
Nu alleen zijn uit te vogelen hoe ik dat instel en opsla in een geheugen bank in de IC-9700
Ik ook maar een donatie gedaan want het is wel een hele verbetering vind ik en dit kan ik alleen maar toejuichen.
Dus ik ben wel zeer te spreken over deze software.
Groeten
Rien, PA7RA
Uw pc wordt beschermd
Met Microsoft Defender SmartScreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart. Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen.
App:
SatTrack.exe
Uitgever:
Onbekende uitgever
Net gelezen ..... veelbelovend leuk prgr. maar ik heb steeds bovenstaande melding .. iets van aantrekken of ? Nuja, KAN een risico vormen te pas / onpas waarschuwing ?
Met Microsoft Defender SmartScreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart. Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen.
App:
SatTrack.exe
Uitgever:
Onbekende uitgever
Net gelezen ..... veelbelovend leuk prgr. maar ik heb steeds bovenstaande melding .. iets van aantrekken of ? Nuja, KAN een risico vormen te pas / onpas waarschuwing ?
Het enige wat ik kan zeggen dat hier geen waarschuwings meldingen binnen zijn gekomen. Ook de virus scanner heeft niet tegen gesputterd.
'73
Kees
'73
Kees