Documentatie gezocht van de PA0ERI RTTY modems

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pb0aia
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2022, 13:12
Roepletters: pb0aia
Contacteer:

Documentatie gezocht van de PA0ERI RTTY modems

#1 Bericht door pb0aia »

Vele jaren geleden heb ik van de Elektronicawinkel van PA0ERI in Amsterdam een aantal RTTY modem bouwsets gekocht. Dit was een bouwpakket van het DJ6HP RTTY modem. Er was een receive only modem, met lijnstroomvoorziening voor de machine, en er was een zend/ontvang modem. Nu ben ik op zoek naar de documentatie van deze modems en met name van de print layout en welke aansluiting waarvoor is.

PA0ERI heeft in een CQ-PA in 1980 dit modem beschreven, maar de print layout die in dat artikel getoond wordt, is niet de print die in het bouwpakket verkocht werd. De print in het artikel is erg langwerpig maar de print in het bouwpakket is meer A6 formaat.

Ik ben enkele jaren geleden snel moeten verhuizen en hierbij is een deel van mijn RTTY documentatie verloren gegaan. Maar ik wil er nu weer mee aan de gang. Echter het apparaat waar deze print in zit is niet gedocumenteerd op het apparaat zelf, en het apparaat demonteren om de printspoortjes te volgen gaat een heleboel werk zijn vanwege de grote hoeveelheid kabels en dergelijke die boven de print is gemonteerd, dus ik wilde eerst eens vragen of er hier iemand die gegevens nog heeft, voordat ik het apparaat uit elkaar moet gaan halen.

PA0HOP
Berichten: 315
Lid geworden op: 04 feb 2010, 17:12
Roepletters: PA0HOP

Re: Documentatie gezocht van de PA0ERI RTTY modems

#2 Bericht door PA0HOP »

@PB0AIA

Gewoon vragen aan DJ6HP, Hajo Pietsch.

Zijn Emailadres: pietsch73@aol.com

Kijk ook eens op zijn QRZ pagina.

73
Hans, PA0HOP

Gebruikersavatar
ton.blokker
Berichten: 158
Lid geworden op: 29 nov 2005, 16:17
Roepletters: Pa0klt
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Documentatie gezocht van de PA0ERI RTTY modems

#3 Bericht door ton.blokker »

Ton PA0 KLT
Lid van de VERON
en de BENELUX QRP CLUB
http://www.pa0klt.nl/

pb0aia
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2022, 13:12
Roepletters: pb0aia
Contacteer:

Re: Documentatie gezocht van de PA0ERI RTTY modems

#4 Bericht door pb0aia »

Ja die link heb ik al vaker ontvangen, maar dat is niet de PA0ERI print layout. Die ziet er zo uit:

Afbeelding

Nu zie je ook meteen waarom ik op zoek ben naar de documentatie. Het uit elkaar halen van het apparaat om de printsporen te volgen wil ik graag voorkomen.

Plaats reactie