Koppelen protocollen - toevoegen IP-Adres V12-modem

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Koppelen protocollen - toevoegen IP-Adres V12-modem

#1 Bericht door Johan Zijlstra »

Beste lezer(s),

Langere tijd maak ik gebruik van een Perseus-SDR-ontvanger, die ik voorheen met mijn KPN Experiabox V9 moeiteloos kon gebruiken. Op mijn laptop zijn wel de stuurprogramma's vd ontvanger geïnstalleerd. Daarmee kon ik zonder mijn Perseus aan mijn laptop te koppelen zonder moelte gebruik maken van de servers van andere Perseus-bezitters die elders in de wereld opgesteld zijn en via een serversmap Microtelecomm zichtbaar waren.

Sinds kort ben ik overgeschakeld op een Experiabox V12. doch met een ander uiterlijk en mogelijkheden en weet ik niet hoe ik deze box moet gaan instellen.
Het enige weet is dat dit altijd via de PortForwarding loopt en enkele poorten openzet en het IP-adres aangepast moet worden als dit niet is gebeurd.

Anders gezegd: Is er bij jullie iemand die gebruik maakt van de V12-modem van KPN en een SDR-ontvanger heeft aangekoppeld?
Zo ja, hoe kan ik hier verder mee?

Grondige handleidingen bestaan hier nog niet voor ondanks zoeken op internet.

Groet,
Johan

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Koppelen protocollen - toevoegen IP-Adres V12-modem

#2 Bericht door PA3BAS »

Leesvoer….

Instellen portforwarding experiabox

https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-bo ... ace-501604

Portforwarding in de Perseus

https://www.montefusco.com/perseuscs/

Heb je daar iets aan?
.... But will it blend?

Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Re: Koppelen protocollen - toevoegen IP-Adres V12-modem

#3 Bericht door Johan Zijlstra »

@PA3BAS,

Bedankt voor uw reactie.

Het weekend heb ik besteed aan het doorlezen van de url's die u mij gegeven heeft.
Daarnaast heb ik nog afbeeldingen gevonden van PortForwarding van mijn vorige modem (Experiabox v9) die goede voorbeelden zijn van het toevoegen en instellen van de protocollen waardoor ik altijd probleemloos verbindingen én geluid kon ontvangen van elders in de wereld opgestelde ontvangers.

Aan de hand van deze voorbeelden de protocollen ingevoerd in mijn nieuwe Experiabox v12.

Resultaat:
Mijn Perseus maakt wel verbinding met andere soortgelijke receivers (=> connected to remote host), doch ik krijg geen signaal en geluid op mijn scherm.
M.a.w. alles werkt goed, maar geen weergave spectrum / waterval samen met geluid).
Wat kan ik verder nog doen?

Groet,
Johan

Plaats reactie