DVstick 30

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

DVstick 30

#1 Bericht door -Verwijderd account »

De firma DVMEGA heeft een usb-stick in het assortiment voor DV-modes, dat is DVstick 30 en staat bij hun voor €95 in de prijslijst. Kent iemand dit ding? Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben?

Mocht dit een interessant ding zijn dan zou ik 'm willen gebruiken op mijn notebook. Daar staat geen Windows op maar Linux Mint 19 en hopelijk werkt het daarmee ook.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: DVstick 30

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Met zo'n stick kan je verschillende modes gebruiken zoals DMR, D-Star en C4FM, voor deze laatste heb je volgens mij al een set.

De geluidskwaliteit loopt nogal uit een. En of het ook werk met Linux??
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: DVstick 30

#3 Bericht door PA0ETE »

Volgens mij is de geluidskwaliteit van een dergelijke stick best goed. Het hangt vooral van de gebruikte microfoon af en enigszins van de gebruikte geluidskaart.

Er zijn tegenwoordig ook apps en programma's die dit kunnen. De geluidskwaliteit daarvan varieert op met name D-STAR van erbarmelijk (het programma DudeStar) tot aan best goed (bijv. DV Switch).

Die laatste zijn echter alle gemaakt met een nagemaakte vocoder in de vorm van een programma. In de DVstick zit een AMBE-chip. Daardoor is de geluidskwaliteit bij de juiste microfoon vergelijkbaar met een transceiver of een DVMEGA Cast.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie