PA3DAT schreef:
@PA3MET: unmounten kan ook, transceiver even uitzetten is simpeler en sneller.
En wat betreft het laden van mijn bestandje: het was de bedoeling om een aantal relevante
instellingen te kunnen nalopen. Daarna kon hij gewoon zijn eigen bestand weer laden.
Je "waarschuwing" komt op mij onplezierig over...
zo is het niet bedoeld. Maar bedenk ook dat - voordat je het weet - een gast met jouw call op D* zit te kwekken ofzo.
Ik denk trouwens dat het nalopen van relevante instellingen meer tijd kost op deze manier dan zeggen dat je bij voorbeeld:
menu --> settings --> connectors --> CIV --> (whatever, ik roep even wat) -- deze instelling moet op XX staan (en dan evt er bij dat het de default is).
Dan heb je direct de plaatsen aangegeven waar gekeken moet worden. Als ik alle settings moet gana nalopen dan zou ik niet gelukkig worden.
Plus: de mensen die de vraag stellen hebben vaak niet de kennis wat een option doet. Dus wat als bij jou de boel zo staat dat (virtual) RTS of DTR (even vergeten welke)
voor PTT zorgt? Gaat in eens de boel zenden als je ergens een kabel insteekt of je software start.
Dus: ik ben er voor om alleen de instellingen te melden die noodzakelijk zijn en om niet config files uit te wisselen enzo.
Maar goed nog een keer: geen kritiek, niet bedoeld zo. (als dat het geval zou zijn, dan kom ik aanmerkelijk rotter over trouwens

)