Allereerst hartelijk dank voor je reactie Henk!
PA2S schreef:
Voor het besturen (frequentie, mode etc) kun je de USB interface gebruiken, deze vormt een virtuele COM poort. De CI-V interface is niet nodig.
Dat heb ik gebruikt afgelopen weekend, met N1MM+. In ssb geen probleem, alles werkt behalve cw. Ik heb ergens gelezen dat je via CI-V wél cw én fsk zou kunnen aansturen.
PA2S schreef:
CW moet lopen via een interface naar de KEY ingang. Je zult dus een interface moeten hebben die de seinsleutel kan nadoen.
Dat snap ik, ik heb hier zelfs 2 stuks microKEYER II in gebruik. Eentje aan de FT-847 en eentje aan de FT1000mp Mark V.
Ik hoop(te) echter dat ik die voor de IC-7300 niet nodig zou hebben...
PA2S schreef:
Als je fan bent van 'assisted' contests, dan kun je ook geweldige koppelingen maken met het cluster (of CW Skimmer als cluster instellen, dan weet je zeker dat je ze kunt horen) en je ziet dan de multipliers links op de schaal zo verschijnen.
CW Skimmer heb ik niet, maar in N1MM+ (op mijn FT1000) zie ik natuurlijk de band met alle calls erin, dat zou ik niet willen missen.
Om in N1MM+ ook de bandscope van de 7300 te kunnen zien is een usb-kabel nodig én een CI-V-verbinding, heb ik begrepen.
Het zou dus mooi zijn als de cw-aansturing vanuit N1MM+ dan meteen geregeld is. Zonder extra interface...
En dan wil ik die CI-V-verbinding via een splitter ook gebruiken om een antenneswitch aan te sturen. Maar ik heb inmiddels begrepen
dat dat geen probleem moet zijn, met CI-V.
Nu vond ik nog iets anders: K0PIR laat in een filmpje zien hoe hij alles (HRD, N1MM, cw etc.) doet via de usb-kabel, behalve besturing
van de 7300; daarvoor gebruikt hij CI-V:
https://www.youtube.com/watch?v=yew9cKSskRQ