Ben bezig mijn FT-8 setup klaar te maken voor vakantie in Frankrijk.
Ik gebruik mijn IC-706 en een V-dipool.
Nu ben ik thuis aan het testen en zie hetzelfde als sommigen hier eerder opmerkten : de locator komt niet mee.
Ik ontvang mijn eigen testsignaal op mijn basis station , er staat alleen France , zonder locator dus .
Is er iemand die dit probleem inmiddels opgelost heeft ?
FT8 op vakantie
-
PA0LMD
- Berichten: 2606
- Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
- Roepletters: PA0LMD
- Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: FT8 op vakantie
Meten is (z)weten
- PA0ETE
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
- Roepletters: PA0ETE
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: FT8 op vakantie
De piep komt bij D-STAR uit de zendontvanger, niet uit de repeater. Die kan in het apparaat dus ook uitgeschakeld staan
Ik kan wel voor je opzoeken waar in het menu dit bij de 705 zit.
Waar je naar moet kijken is of de repeater iets terugstuurt, bijv de callsign.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
-
PA0LMD
- Berichten: 2606
- Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
- Roepletters: PA0LMD
- Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: FT8 op vakantie
Dat is een snelle reactie John.......bericht is al bijna 2 jaar oudPA0ETE schreef: ↑19 mei 2026, 11:25De piep komt bij D-STAR uit de zendontvanger, niet uit de repeater. Die kan in het apparaat dus ook uitgeschakeld staan![]()
Ik kan wel voor je opzoeken waar in het menu dit bij de 705 zit.
Waar je naar moet kijken is of de repeater iets terugstuurt, bijv de callsign.
Meten is (z)weten
- PA0ETE
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
- Roepletters: PA0ETE
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: FT8 op vakantie
Ik kwam op de pagina door actieve onderwerpen te bekijken. Per ongeluk op pag 1 geklikt in plaats van de nieuwste pagina. Ik vond ook al zo gek dat er zoveel berichten na kwamen
Ik lees sinds een tijdje meestal mee in Thunderbird met de RSS-feed. Dan zie je uitsluitend de nieuwste berichten. Je ziet dan ook de berichten waar je niet op geabonneerd bent In een aantal gevallen is dat erg handig. (zie bijlage)
.
Ik lees sinds een tijdje meestal mee in Thunderbird met de RSS-feed. Dan zie je uitsluitend de nieuwste berichten. Je ziet dan ook de berichten waar je niet op geabonneerd bent In een aantal gevallen is dat erg handig. (zie bijlage)
.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
-
PA0LMD
- Berichten: 2606
- Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
- Roepletters: PA0LMD
- Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: FT8 op vakantie
Inmiddels is me duidelijk dat er geen oplossing is voor dit probleem, het is een FT-8 eigenschap.PA0LMD schreef: ↑19 mei 2026, 10:22 Ben bezig mijn FT-8 setup klaar te maken voor vakantie in Frankrijk.
Ik gebruik mijn IC-706 en een V-dipool.
Nu ben ik thuis aan het testen en zie hetzelfde als sommigen hier eerder opmerkten : de locator komt niet mee.
Ik ontvang mijn eigen testsignaal op mijn basis station , er staat alleen France , zonder locator dus .
Is er iemand die dit probleem inmiddels opgelost heeft ?
Meten is (z)weten
- PA3GNZ, Tjeerd
- Berichten: 6045
- Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
- Roepletters: PA3GNZ
- Locatie: JO22NB
- Contacteer:
Re: FT8 op vakantie
Volgens mij komt je locator niet mee omdat je call te lang is. .../PA3DAT. Ik zie het vaker bij calls met toevoegingen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514
BQC: 461
NTC: 004
https://www.pa3gnz.nl & NXDN Reflector http://nxdngnz.nl/
PA3GNZ / NL-9514
BQC: 461
NTC: 004
https://www.pa3gnz.nl & NXDN Reflector http://nxdngnz.nl/