FT8 op vakantie

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
PA0LMD
Berichten: 2606
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: FT8 op vakantie

#31 Bericht door PA0LMD »

Ben bezig mijn FT-8 setup klaar te maken voor vakantie in Frankrijk.
Ik gebruik mijn IC-706 en een V-dipool.
Nu ben ik thuis aan het testen en zie hetzelfde als sommigen hier eerder opmerkten : de locator komt niet mee.
Ik ontvang mijn eigen testsignaal op mijn basis station , er staat alleen France , zonder locator dus .
Is er iemand die dit probleem inmiddels opgelost heeft ?
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: FT8 op vakantie

#32 Bericht door PA0ETE »

TheoP schreef: 02 jul 2023, 20:58
PA3DAT schreef: 02 jul 2023, 20:00
Ik krijg zo ook mooi een indruk wat de 705 bereikt met 10W. Heb jij ook niet een 705?
Ja heb ik ook, en ik werk dan met SSB.
Daarnaast is er ook D Star aan boord, maar op de een of andere wijze kennen ze mijn call niet.
Lees, ik hoor geen ping als ik een repeater aanroep.

Theo
De piep komt bij D-STAR uit de zendontvanger, niet uit de repeater. Die kan in het apparaat dus ook uitgeschakeld staan :)

Ik kan wel voor je opzoeken waar in het menu dit bij de 705 zit.

Waar je naar moet kijken is of de repeater iets terugstuurt, bijv de callsign.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PA0LMD
Berichten: 2606
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: FT8 op vakantie

#33 Bericht door PA0LMD »

PA0ETE schreef: 19 mei 2026, 11:25
TheoP schreef: 02 jul 2023, 20:58
PA3DAT schreef: 02 jul 2023, 20:00
Ik krijg zo ook mooi een indruk wat de 705 bereikt met 10W. Heb jij ook niet een 705?
Ja heb ik ook, en ik werk dan met SSB.
Daarnaast is er ook D Star aan boord, maar op de een of andere wijze kennen ze mijn call niet.
Lees, ik hoor geen ping als ik een repeater aanroep.

Theo
De piep komt bij D-STAR uit de zendontvanger, niet uit de repeater. Die kan in het apparaat dus ook uitgeschakeld staan :)

Ik kan wel voor je opzoeken waar in het menu dit bij de 705 zit.

Waar je naar moet kijken is of de repeater iets terugstuurt, bijv de callsign.
Dat is een snelle reactie John.......bericht is al bijna 2 jaar oud :)
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: FT8 op vakantie

#34 Bericht door PA0ETE »

Ik kwam op de pagina door actieve onderwerpen te bekijken. Per ongeluk op pag 1 geklikt in plaats van de nieuwste pagina. Ik vond ook al zo gek dat er zoveel berichten na kwamen :lol: :lol:

Ik lees sinds een tijdje meestal mee in Thunderbird met de RSS-feed. Dan zie je uitsluitend de nieuwste berichten. Je ziet dan ook de berichten waar je niet op geabonneerd bent In een aantal gevallen is dat erg handig. (zie bijlage)
.
Screenshot_2026-05-19_12-37-50.png
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PA0LMD
Berichten: 2606
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: FT8 op vakantie

#35 Bericht door PA0LMD »

PA0LMD schreef: 19 mei 2026, 10:22 Ben bezig mijn FT-8 setup klaar te maken voor vakantie in Frankrijk.
Ik gebruik mijn IC-706 en een V-dipool.
Nu ben ik thuis aan het testen en zie hetzelfde als sommigen hier eerder opmerkten : de locator komt niet mee.
Ik ontvang mijn eigen testsignaal op mijn basis station , er staat alleen France , zonder locator dus .
Is er iemand die dit probleem inmiddels opgelost heeft ?
Inmiddels is me duidelijk dat er geen oplossing is voor dit probleem, het is een FT-8 eigenschap.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 6045
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: FT8 op vakantie

#36 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Volgens mij komt je locator niet mee omdat je call te lang is. .../PA3DAT. Ik zie het vaker bij calls met toevoegingen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl & NXDN Reflector http://nxdngnz.nl/

Plaats reactie