Packet 144,925
Re: Packet 144,925
ja dat beaam ik wel, ik heb genoeg tnc's liggen.
rondstraler staat op en richtantenne komt ook zsm.
Leuk.
rondstraler staat op en richtantenne komt ook zsm.
Leuk.
Werk hier ook het liefst met TNC's of scc kaart, die laatste is vooral flexibel als je een uitgebreide node hebt.
Op dit moment paccomm mircopower 2, tiny-2 mk2 en symek tnc2h in gebruik.
De Uscc kaart zit ook in de kast maar moet ik nog ff wat aan knopen, mogelijk een combi poortje 1k2+9k6 heb nog een modem/poort koppel printje liggen
Op dit moment paccomm mircopower 2, tiny-2 mk2 en symek tnc2h in gebruik.
De Uscc kaart zit ook in de kast maar moet ik nog ff wat aan knopen, mogelijk een combi poortje 1k2+9k6 heb nog een modem/poort koppel printje liggen
Is wel een note bij soundmodempjes decoderen vaak wel net iets beter met zwakkere signalen, is door een cb'er getest en de tnc die in de buurt komt van de soundmodem is de pk88 die heeft ook een ander modem dan de vaak gebruikte tcm3105 modems.
pk88 is ook prima geschikt voor 1k2 op 10m bv.
pk88 is ook prima geschikt voor 1k2 op 10m bv.
In oost nederland gebruiken wij naast 144.925 ook 144.775 maar dan in ssb met de snelheden 300bd/600bd/1200bd/2400bd
op fm gebruik ik de tnc uit de ts-2000 voor ssb gebruik ik soundmodem van uz7ho.
groet Dennis pd4r
op fm gebruik ik de tnc uit de ts-2000 voor ssb gebruik ik soundmodem van uz7ho.
groet Dennis pd4r
-
- Roepletters: PA0AA
- Contacteer:
Op welke frequentie op twee zit je meestal Anton ? Ook 144.925 MHz ? Ik zal hier een en ander eens QRV maken,
want ik kan Landgraaf hier vanaf m'n balkon in Brunssum-Noord zien liggen ...
73, Ruben, PA0AA.
Hoi Ruben, ik heb gisteren op 144.925 de zender aangehad met tsthost draaiend. was de eerste keer trouwens.
Ik zal dit weekend alles aanzetten.
Brunssum noord kom ik veel
Ik zal dit weekend alles aanzetten.
Brunssum noord kom ik veel
Ik ben qrv op 144.925 met mn Kantronics kpc9612.
Ben benieuwd of ik iemand om mijn mheard-lijst zie...
En natuurlijk of iemand me kan connecten!
JO20VW Beek
Ben benieuwd of ik iemand om mijn mheard-lijst zie...
En natuurlijk of iemand me kan connecten!
JO20VW Beek
Joep, PD1AEF.
ik ga de pc en zender aanzetten op 144.925 en dan laat ik die even aanstaan vandaag en morgen . eens kijken wat er komt. gr uit landgraaf
Inmiddels hebben PA1TF en ik de boel mooi voor elkaar!
Landgraaf <-> Beek is prima te doen.
Leuk dat mijn setup na al die jaren nog steeds plug & Play blijkt te zijn.
Hopelijk sluiten zich anderen eens aan voor dit experiment.
Landgraaf <-> Beek is prima te doen.
Leuk dat mijn setup na al die jaren nog steeds plug & Play blijkt te zijn.
Hopelijk sluiten zich anderen eens aan voor dit experiment.
Joep, PD1AEF.
Heel leuk al de hele middag packet in zuidlimburg met Joep op 144.925.
ja lijkt me een leuk idee. ben ook aan het denken om een yagi neer te zetten vanuit zuid limburg naar bijvoorbeeld eindhoven of utrecht.
Ik heb vandaag met Joep de hele dag van alles geprobeerd met packet en hij heeft ook nog wat dingen aangepast.
Verbinding is redelijk. Ik werk nu nog met soundmodem, tsthost win en een icom 9700.
ben nog aan het knutselen om de TNC2 eraan te hangen. ook dat komt goed.
Ik heb vandaag met Joep de hele dag van alles geprobeerd met packet en hij heeft ook nog wat dingen aangepast.
Verbinding is redelijk. Ik werk nu nog met soundmodem, tsthost win en een icom 9700.
Dat is nog mooier natuurlijk een radio linkje maken gericht, evt. op 70cm dan een LAP maken. ik zie mogelijkhedenPA1TF schreef: ↑11 jan 2025, 22:58 ja lijkt me een leuk idee. ben ook aan het denken om een yagi neer te zetten vanuit zuid limburg naar bijvoorbeeld eindhoven of utrecht.
ik ben voor !
Ik kom binnenkort mee doen vanuit Nieuwstadt zuid-limburg. PD1AEF en PA1TF vanavond allebei kunnen ontvangen met een sdr stickje en soundmodem.
Ben pas verhuisd dus moet even door de verhuisdozen heen om de KF161 te zoeken en dan moet ik daar nog een usb sound interface aan prutsen Kijken of het daar mee lukt anders ga ik wel iets anders zoeken.
Helaas de pk232 jaren geleden verkocht omdat er toch niks mee te doen was.
73 Jeffrey PD1NL
Ben pas verhuisd dus moet even door de verhuisdozen heen om de KF161 te zoeken en dan moet ik daar nog een usb sound interface aan prutsen Kijken of het daar mee lukt anders ga ik wel iets anders zoeken.
Helaas de pk232 jaren geleden verkocht omdat er toch niks mee te doen was.
73 Jeffrey PD1NL