DVB-S DVB-T Transmitter

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on7tz
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 sep 2009, 14:25

DVB-S DVB-T Transmitter

#1 Bericht door on7tz »

Beste ik ben van plan om eens te gaan starten met DVB-S. Nu heb ik overal rond gezocht behalve op Ebay kan ik een dvb-s zender kopen van Hides.
Nu is deze te vertrouwen want hij zit in taiwan dacht ik ??
Of zijn er in duitlsland nog andere die een DBV-S transmitter verkopen?
Graag jullie reacties
alvast bedankt
Dave

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: DVB-S DVB-T Transmitter

#2 Bericht door pe1cmo »

Dave,

Uit Duitsland komen meerdere modulen.
SR systems is er één van. Op zijn website kan je wel vinden waar die modulen te koop zijn. Ook voor HD.

DVB-S is eenvoudig en goedkoop, maar kan niet tegen reflecties. Wordt het meest door zendamateurs gebruikt.

Ik zelf gebruik de T variant, veel stabieler en gebruik het voor draadloze camera verbindingen. (Professioneel)
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: DVB-S DVB-T Transmitter

#3 Bericht door almenaar »

Ik zou eerst nagaan wat je wilt spenderen aan dvb.? het is niet echt de goedkoopste tak van de hobby.Onderschat de versterkers die nodig zijn niet (lineair) ,zijn er al tegenstations?.Is er een repeater in de buurt met een digitale ingang?Kun je terugvallen op hulp?.Ik heb hier ook een aantal mensen gehad die het ook wel wat leek,alleen geen idee hadden dat het zveel (werk) was.JAMMER!
Heb je meetapparatuur?,met een swr meter alleen kom je er niet.Als je dat positief kunt beantwoorden dan kan het wat worden.
Dit lijkt misschien een beetje een negatief verhaal,maar het is wat anders als bijv:je koopt een transceiver,antenne,voeding,vergeet de coax niet,en hup weer een zendamateur aan het firmament!
En belangrijk,GA EERST KIJKEN BIJ IEMAND DIE AL DIGITAAL ATV HEEFT.Ik gebruik sr systems,maar hides doet het ook goed!
succes
pe9kkm

Plaats reactie