Dat maakt het wel een stuk makkelijker dacht ik

Binnekort op zoek naar een pi om mee te testen
Bij al die SDR software is dat de grote vraag, afhankelijk van alle instellingen geeft de vertikale as het aantal dB's weer, maar, ten opzichte van wat de software het weergeeft is niet altijd duidelijk. Je kan dan wel een SNR uitrekenen (als dBFS) maar verwacht niet dat de dB schaal op zich in absolute zin een fysische betekenis heeft. Een van de punten is b.v., wat gebeurt er als je gaat oversampelen, dan gaat het ruisniveau omlaag omdat je de ADC ruis onderdrukt. Het ruisniveau in het spectrum is dan niet alleen versterker ruis (HF preamp, mixer en IF), maar ook ADC ruis. Tevens zul je bij SDR's IQ imbalance effecten zien en parasitaire frequenties die meestal wat sterker zijn dan wat je bij de meeste transceivers en receivers. Met grotere windows en meer samples FFT'en kun je soms ook nog wat bereiken, het blijft leuk speelgoed.almenaar schreef:Wat ik niet goed uit het verhaal kan opmaken hoe het met de spectrale reinheid is van het
signaal,en hoe met de schouders?.Volgens het plaatje van de rtl stick zijn de schouders komende uit
de RSP. nu al(of nog) ongeveer 30db.
Ik zelf heb ook wel is lopen te denken om zoiets te proberen,Ik zelf gebruik nu een minimod,wat natuurlijk
erg goed werkt.
Echter gezien de prijsstelling is dit natuurlijk lovenswaardig.
73" pe9kkm
Enige jammere is dat je enkel uitzendingen met FEC 1/2 kan decoderen/ontvangen.pe5jw schreef:Kijk aan allemaal ideeënleuk.
...
Ik ben wel blij met de leandvb software ik had geen mogelijkheid meer om dvb-s te ontvangen.
(ja ik heb me er een tijd niet mee bezig gehouden en deze ontwikkeling helemaal gemist)