ISS

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Goza
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 aug 2012, 18:40
Roepletters: CU3AL
Locatie: Porto Judeu

ISS

#1 Bericht door Goza »

ISS Activiteit
Bijlagen
image.png
73, de Johan CU3AL

geen leven zonder golven

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1686
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: ISS

#2 Bericht door PH2LB »

Dat wordt nacht werk want volgens mij zijn er, op een vroeg in de ochten, geen dag overgangen.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 644
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: ISS

#3 Bericht door PD2EW »

.

Voor wie wil proberen om het SSTV signaal van het ISS te ontvangen, hier kan je de overkomstmomenten bekijken...:
https://www.n2yo.com/passes/?s=25544#
Hier kijk je mee waar het ISS zich op dit moment bevindt:
https://www.n2yo.com/?s=25544

Om het radiosignaal te decoderen kan je gebruikmaken van een app (programma):
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US

Je houdt de microfoon van je mobieltje of tablet dan gewoon voor of in de buurt van de luidspreker van je ontvanger.

.

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 644
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: ISS

#4 Bericht door PD2EW »

.

Voor wie ook eens wil proberen om radiosignalen van het ISS te ontvangen..
Een simpele RTL-USB stick in combinatie met wat gewone TV coax, een x50 antenne met vrij zicht en een SDR programmaatje is over het algemeen genoeg.

Er zijn genoeg plekken op dit forum waar meer informatie hierover is te lezen:
https://www.zendamateur.com/viewtopic.p ... 26#p283126
https://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=18&t=18699

:
Bijlagen
ariss.jpg

Plaats reactie