Mooie kast, maar hoe gaat ie open? Met foto's.

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Mooie kast, maar hoe gaat ie open? Met foto's.

#1 Bericht door PA3DAT »

Hoi,

ik heb op de DvdRA een mooi kastje op de kop getikt, daar wil ik mijn 62,5A voeding inbouwen met Volt en Amperemeters enz.
Na uitgebreide bestudering thuis, van de nieuwe aanschaf, vraag ik me af: hoe zit dit ding in elkaar geschroefd? Er zijn nergens schroeven te zien (op een paar na, maar die hebben een andere functie).

Volgens mij zitten de schroeven achter die smalle strips, aan de zijkant/buitenkant. Maar hoe krijg je die strips eruit?

kast-1.jpg
kast-2.jpg
kast-3.jpg
kast-4.jpg
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Mooie kast, maar hoe gaat ie open? Met foto's.

#2 Bericht door PD7P »

Als ik zo de foto's bekijk heb ik het idee dat die strips met een kliksysteem geplaatst zijn.
probeer eens voorzichtig een dun mesje erachter te plaatsten en dan te proberen of er ruimte komt als je het mesje beweegt.
Anders de schroeven aan de binnenzijde eens losdraaien en kijken wat er achter zit,misschien wordt het dan wel duidelijk hoe het e.e.a in elkaar zit.
Zou me niet verbazen als het helemaal een kliksysteem is.

succes,Paul

Gebruikersavatar
PE4WJ
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 feb 2015, 18:06
Roepletters: PE4WJ

Re: Mooie kast, maar hoe gaat ie open? Met foto's.

#3 Bericht door PE4WJ »

De schroeven zitten inderdaad achter die dunne strips, en die strips zitten geplakt. (Zo was het iig bij zo'n zelfde kast die ik hier heb). Met een mesje weghalen, of anders van binnenuit in de gatenrij met bv een boutje erop drukken.

73,

Wouter Jan PE4WJ

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Mooie kast, maar hoe gaat ie open? Met foto's.

#4 Bericht door PA3DAT »

Heren bedankt!
Het is een schroefsysteem, de schroeven zitten inderdaad achter die smalle strips. Die kan ik eruit wippen, ze zitten niet gelijmd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie