Omdat ik 2 antennes (een dipole en een hexbeam) en 2 transceivers (IC7300 en FTDX-101MP) heb wissel ik graag eens van antenne en/of transceiver
Nu is het nog een heel gedoe om altijd achter de transceivers te liggen prutsen om de antennekabel te wisselen en dus wil ik het wat handiger aanpakken.
Ik dacht het volgende te maken, maar heb hier geen ervaring mee, dus ik vraag het liever eerst alvorens er zomaar aan te beginnen.
In het deksel van een aluminium projectbox (die ik makkelijk op de muur kan bevestigen) zet ik 4 SO239 connectors: 2 zijn intern verbonden met de antennes en 2 zijn verbonden met de transceivers. Met korte jumper coaxkabels kan ik dan een antenne naar keuze verbinden met een transceiver naar keuze in elke gewenste combinatie. Wat ik me daarbij afvraag is of het wel ok is als de grond van de coaxkabels in feite altijd verbonden zijn met elkaar en of er geen instraling binnenin is van de ene naar de andere SO239 connector.
Is dit te simplistisch gedacht of zou dit wel degelijk werken? Het zou al een pak makkelijker zijn omdat de connectors dan veel makkelijker bereikbaar zijn en ik met enkel de jumperkabels te versteken alle combinaties kan maken.
73 Ronny, ON4CAY