Online tijdschriften index uitgebreid met QRP Nieuwsbrief

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa3bya
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 dec 2005, 09:48
Locatie: Achterberg (Rhenen)
Contacteer:

Online tijdschriften index uitgebreid met QRP Nieuwsbrief

#1 Bericht door pa3bya »

Ik host al jaren een database met een index naar artikelen in CQ-PA en Electron. Dankzij de inzet van Aad, PE1HTJ is deze database nu uitgebreid met de QRP Nieuwsbrief, van 2005-2020.

De index van CQ-PA, en Electron komt uit ARTIVIN, een MS Access gebaseerde database gemaakt door Huib Hogendonk. Voor online gebruik heb ik deze omgezet naar MySQL, met jQuery en PHP als interface. Er is dankbaar gebruik gemaakt van de DataTables plug-in. (datatables.net).

Alle Electron artikelen van 1945 tot Januari 2015 zijn opgenomen in de database. Van CQ-PA zijn alle artikelen opgenomen van 1979 tot en met 1989. Helaas is Huib Hogendonk in 2015 gestopt met het bijhouden van de ARTIVIN database.

Bijdragen aan de index zijn hartelijk welkom. Met name de inhoud van Electron 2015 tot heden en CQ-PA 1989 tot nu worden node gemist. Als u een index hiervan, of van andere voor radio amateurs interessante tijdschriften heeft, en deze via deze database beschikbaar wilt maken voor uw medeamateurs , laat het dan weten. Ik ben redelijk flexibel m.b.t. het format waarin de gegevens aangeboden worden. Een platte tekst file met een record per regel volstaat in de meeste gevallen.

veel zoekplezier: https://www.agri-vision.nl/tijdschrifte ... iften.html

pa3bya
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 dec 2005, 09:48
Locatie: Achterberg (Rhenen)
Contacteer:

Re: Online tijdschriften index uitgebreid met QRP Nieuwsbrief

#2 Bericht door pa3bya »

Met dank aan Aad, PE1HTJ is nu de QRP Nieuwsbrief, van 2021 toegevoegd.

Plaats reactie