Vervaldatum op een zendamateur basisgetuigschrift in België.

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
supervlieg
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2018, 17:29

Vervaldatum op een zendamateur basisgetuigschrift in België.

#1 Bericht door supervlieg »

Ik heb op internet proberen informatie te vinden over een vervaldatum zendamateur basisgetuigschrift maar niet gevonden en daarom deze vraag naar jullie hierop zendamateur.
Is er een vervaldatum op een zendamateur basisgetuigschrift België :?:


Wie voor het examen slaagt in België krijg een basisgetuigschrift om een basisvergunning te kunnen aanvragen. En ook hierop geen informatie gevonden over vervaldatum. Zie hieronder de link. :!:
https://www.bipt.be/public/files/nl/111 ... _03_nl.pdf
https://www.bipt.be/nl/consumenten/radi ... rs/examens
! verbeter de wereld, begin bij jezelf?
Ik verbeter de cb wereld door een cb amateur te zijn. :wink:

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Vervaldatum op een zendamateur basisgetuigschrift in Bel

#2 Bericht door Geen belang »

Nee er is geen verval datum op.
Als je examen doet krijg je een document dat je geslaagd bent en voor welk type examen, er staat alleen een datum van slagen op.

De zendvergunning (=roepletters) moet je wel jaarlijks betalen anders vervallen je roepletters.

Pas echter op, er zijn 2!! Basis-getuigschriften, die van ON2 is novice maar kan je nog geen examen voor doen.
De ON3 is enkel Belgisch en heeft geen enkele waarde buiten België op de UK na waar die als Entry vergunning gelijkgesteld is.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Gebruikersavatar
supervlieg
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2018, 17:29

Re: Vervaldatum op een zendamateur basisgetuigschrift in Bel

#3 Bericht door supervlieg »

Bedankt Geen belang,


Als ik ooit voor de zendamateur examen moest gaan. Dan zal ik alleen deze frequentie banden gebruiken, de 10 meter, 12 meter, 2 meter en de 70 cm.

Waarom ik deze vraag stelde over vervaldatum.
Neem nu bijvoorbeeld dat je twee jaar zendamateur bent naar het behalen van je basisgetuigschrift en je wil stoppen met zendamateur en verkoop al je zend materialen. Maar 5 jaar later wil je terug zendamateur worden. :D
! verbeter de wereld, begin bij jezelf?
Ik verbeter de cb wereld door een cb amateur te zijn. :wink:

Plaats reactie