Last chance to download free Ham Radio Deluxe

Nuttige informatie en handige links.
Bericht
Auteur
PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Last chance to download free Ham Radio Deluxe

#31 Bericht door PA0CMU »

Simon Brown HB9DRV is de geestelijk vader van HRD. Vanaf het moment dat het verkocht is aan die Amerikaan is het een betaalde versie geworden. Ik ben geen jurist maar vraag me af of hij in zijn recht staat door te verbieden die oude versie online te zetten.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Last chance to download free Ham Radio Deluxe

#32 Bericht door PE1PQX »

Ligt denk ik aan de koop-overeenkomst ervan, wat het contract er van zegt.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE0DNY
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: Last chance to download free Ham Radio Deluxe

#33 Bericht door PE0DNY »

Toen ik in 2016 de hobby weer oppakte kon je overal de oude 5.xx versies nog downloaden.
Alleen versie 6 was betaald.
Omdat versie 5 niet meer bijgewerkt werd zou je daar op den duur toch mee vast lopen.
Dat lijkt mij een toch wat vriendelijker manier dan alles botweg te verbieden.
Ik vond de prijs nogal stevig en omdat je er de jaren er na steeds weer opnieuw voor zou moeten betalen heb ik een alternatief gezocht.
Dat was op zich al een zoekplaatje, er zijn er ontzettend veel en meestal gratis, maar ook daar zaten vele bij die niet meer geüpdatet werden.
Uiteindelijk heb ik Log4om gekozen, wordt regelmatig vernieuwd en is gratis, al doe ik wel elk jaar een donatie.
Dat vind ik het waard, HRD is misschien beter (claimen ze), maar ik vind het die prijs niet waard.
73 Ynte

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Last chance to download free Ham Radio Deluxe

#34 Bericht door PE1PQX »

Even snel naar Log4OM gekeken, maar dat is als ik het goed gezien (correct me if I am wrong) heb primair een logboek pakket met een paar extra's.
HRD heeft dit ook (toegegeven) maar is primair bedoeld om je tranceiver te bedienen en zo ook verschillende digimodes, RTTY, PC generated CW, xPSK en meer te kunnen bedrijven.
Afhankelijk wat je zoekt in een programma kan HDR i.d.d. 'veel beter' zijn dan Log4OM.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE0DNY
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: Last chance to download free Ham Radio Deluxe

#35 Bericht door PE0DNY »

Het is inderdaad wat je belangrijk vindt, maar de meeste grote firma's zoals Icom, Yaesu en Kenwood leveren zelf toch al software op hun transceivers via de pc te bedienen?
Ik kan met Log4om overigens in de cluster (zowel de tabel als grafische) gewoon een station aanklikken en de transceiver wordt vlekkeloos bedient naar band/frequentie/mode enz. alle verdere gegevens van het tegenstation worden van internet gehaald.
73 Ynte

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Last chance to download free Ham Radio Deluxe

#36 Bericht door DC4CP »

pe0dny schreef: 01 jan 2022, 13:51 Toen ik in 2016 de hobby weer oppakte kon je overal de oude 5.xx versies nog downloaden.
Alleen versie 6 was betaald.
Omdat versie 5 niet meer bijgewerkt werd zou je daar op den duur toch mee vast lopen.
Dat lijkt mij een toch wat vriendelijker manier dan alles botweg te verbieden.
Ik vond de prijs nogal stevig en omdat je er de jaren er na steeds weer opnieuw voor zou moeten betalen heb ik een alternatief gezocht.
Dat was op zich al een zoekplaatje, er zijn er ontzettend veel en meestal gratis, maar ook daar zaten vele bij die niet meer geüpdatet werden.
Uiteindelijk heb ik Log4om gekozen, wordt regelmatig vernieuwd en is gratis, al doe ik wel elk jaar een donatie.
Dat vind ik het waard, HRD is misschien beter (claimen ze), maar ik vind het die prijs niet waard.

For your reference, your software activation key as follows:

Software Activation Key: AAAA-BBBB-CCCC-DDDD-EEEE

This is a perpetual software license. We do not sell software on a subscription basis. Because you have a perpetual software license, it will activate ANY version of Ham Radio Deluxe released after July 2019 and into the future. You are encouraged to remain current, as this is how you are able to obtain fixes and minor improvements. All you need to do is download the software from www.HamRadioDeluxe.com and activate it with the key above.
Your Software Maintenance and Support expirartion date is 7/26/2020 (mm/dd/yyyy). After this date, you have the option to purchase a renewal of Software Maintenance and Support in 12-month increments. The regular price for the renewal is 50% less than the regular retail price for the software.
Ik betaalde de eerste keer: 1 Dollarcent voor de software, een een tweede keer iets van een 32 Dollar, dat is goedkoop voor wat de software kan.
En zeker omdat ik het op meerdere computers kan installeren zonder meerkost.


Opnieuw betalen is alleen om support te krijgen, is niet nodig om de nieuwere versies te draaien.

Plaats reactie