DGPS OP 70CM !!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#91 Bericht door PA3FS »

Waar komt die 20MHz hoger of lager... nou in 1 keer weg .Volgens mij stond in de mail v/d SP dat 20% gebruikt wordt voor dgps op de huidige 70cm "amateur" band .Er wordt hier niet gesproken over het verplaatsen van dgps 20Mhz hoger of lager .Stukje uit de mail v/d SP :arrow: dat Agentschap Telecom druk aan het zoeken is naar een mogelijkheid door DGPS-frequenties te verplaatsen

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: DGPS OP 70CM !!

#92 Bericht door Steef »

Nou beloofd men in de politiek nogal gauw wat......
Maar het lijkt er op dat de SP zomaar een luisterend oor heeft. Geeft je te denken.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#93 Bericht door Tjerkey »

Uit contacten die ik met de eigenaar van SBG Innovatie, leverancier van veel DGPS apparatuur in Nederland, heb gehad , blijkt dat de reeds geleverde apparaten niet 'eventjes' simpelweg naar een andere frequentie, pakweg 10 Mhz , hoger kunnen worden omgezet...

Er leuk natuurlijk dat de politiek een simpele oplossing wil aandragen, maar het zal wel weer het bekende liedje van zoete lieve Gerritje zijn met als thema
'wie zal dat betalen ' ?

Is er ook iemand die dit forum leest bij de discussie afgelopen zaterdag geweest gehouden op de HAM Radio in Friedrichshafen waar een discussie tussen AT en zendamateurs uit DL, NL en BE over de DGPS toestanden op het programma stond ?

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#94 Bericht door PA3FS »

De reactie van Funk-Amateur :arrow: Herr Hegewald ist derzeit im Urlaub. Deshalb sitze ich hier an der Tastatur.

Das Thema "DGPS in den Niederlanden" wird erst im kommenden FA 8/09 veröffentlicht werden.


Mit freundlichem Gruß

Ingo Meyer, DK3RED

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#95 Bericht door Tjerkey »

Alles klar !
wir warten also geduldig ab... :D

Blijf ondertussen a.u.b. gevonden stoorsignalen ( hier ) melden !

Tjerk

Gebruikersavatar
PD7F
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:45
Locatie: JO22mh

Re: DGPS OP 70CM !!

#96 Bericht door PD7F »

wat ik net bedenk:
[doemscenario]
Iemand mag boer niet, koopt op ebay een 70cm porto en gaat storen > Trekker rijdt sloot in.
[/doemscenario]
Of zou dat niet kunnen? lijkt mij wel een goede reden om niet in een band te zitten met een toepassing waar elke idioot een zender voor kan kopen. Al zijn gsm stoorzenders nu ook voor ca 50 euro te koop, zelfs voor in de auto als je niet wilt dat ...
Keep Calm and Carry On
(Frans is de naam)

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#97 Bericht door PA3FS »

Bij deze wil ik dit ook hier even onder de aandacht brengen :arrow: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=16&t=3651

KI6APR
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 okt 2008, 01:40
Locatie: Woodland, California

Re: DGPS OP 70CM !!

#98 Bericht door KI6APR »

PD7F schreef:wat ik net bedenk:
[doemscenario]
Iemand mag boer niet, koopt op ebay een 70cm porto en gaat storen > Trekker rijdt sloot in.
[/doemscenario]
Of zou dat niet kunnen? lijkt mij wel een goede reden om niet in een band te zitten met een toepassing waar elke idioot een zender voor kan kopen. Al zijn gsm stoorzenders nu ook voor ca 50 euro te koop, zelfs voor in de auto als je niet wilt dat ...

Ik denk niet dat dat zomaar kan. Een storing (intern of extern) en het landbouwvoortuig slaat op hol?
Ik zou eerder denken dat er voldoende veiligheden zijn ingebouwd, maar wel vervelend voor de landbouwer wanneer er een storing optreedt en handmatig de besturing moet worden overgenomen.

Het zou alleen betekenen dat de GPS positie naukeurigheid wordt verminderd door het wegvallen van de correctie data voor de GPS.

Welke frequentie het beste geschikt is voor een storingvrij bedrijf is natuurlijk weer een ander verhaal.

Jan
Voorheen PA0PWR, nu KI6APR

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: DGPS OP 70CM !!

#99 Bericht door pd1rh »

Ik heb een boer in de kennissenkring.
Zodra die DGPS heeft, ga ik het testen. Ik heb 'm er al wel es over gehoord.
Maar ja, de prijs he? Men zal het wel collectief aanschaffen, meerdere boerderijen die bij elkaar in de buurt staan. En op een strategische plek een mooie rondstraler op het dak.

Heeft iemand een idee hoe nauwkeurig de correctie-informatie is als de DGPS locatie wat verder weg is? Bijv. 20 km of zo? Onder normale omstandigheden zal zo'n DGPS basisstation een gebied bedienen in den straal van 5 km? Wie heeft info?

Het sloot-scenario is natuurlijk onzin. De correctiegegevens vallen weg. Dus de rechte lijn zal wat minder recht worden. Waarschijnlijker is dat er een storingsmelding verschijnt op de display. Bij controle zal de leverancier echt wel doorhebben dat de vreemde signalen op de frequentie zitten. De secundaire gebruiker is dan het haasje.
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX


ON4PC
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:07

Re: DGPS OP 70CM !!

#101 Bericht door ON4PC »

Nu het AT alle bruggen heeft opgeblazen en geen ruimte meer laat voor een oplossing die voor alle partijen aanvaardbaar is (het AT kent alleen maar oplossingen waarbij zij anderen voor voldongen feiten plaatsen) maken de radioamateurverenigingen hun standpunt kenbaar. Je vindt het standpunt van de:

UBA op: http://www.uba.be/nl/actueel/flash/stor ... -nederland

VRA op: http://www.vra.be/vrabe/download/vra_in ... 009_14.pdf

DARC op: http://www.darc.de/user-cgi/user.pl?Akt ... t&Key=1392

VERON op: (niets gevonden...)

VRZA op: (niets gevonden...)

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 911
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: DGPS OP 70CM !!

#102 Bericht door 19DT2120 »

Nou zuiderburen stook de kachels maar op en richt je wapens maar naar het noorden :twisted:
Veel succes mit der krieg :wink:
Soms weet ik het ook niet meer.........

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: DGPS OP 70CM !!

#103 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#104 Bericht door PA3FS »

Ik had al eens een mail verstuurd naar de veron en vrza m.b.t dgps. Het enige wat ik daar als reactie op kreeg is dat beide partijen ,hier mee bezig zijn. Maar over hoe en wat kreeg ik verder geen info . Misschien wil iemand anders hier er eens een mail aan wagen ?

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#105 Bericht door PE7EB »

Heb ik ook al gedaan, en kreeg ongeveer het zelfde antwoord.

Maar.......als het goed is wordt ik over één week opgebeld door iemand van het bestuur.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Plaats reactie